دانلود و خرید کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد فاطمه یوسفوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد اثر فاطمه یوسفوند

کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد

کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد نوشته فاطمه یوسفوند است. این کتاب به اهمیت جلوگیری از مراجعه دوباره افراد رها شده از مصرف مواد مخدر پرداخته است.

درباره کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد

جهان در حال حاضر در کنار بحران تهدید بمب اتمی، بحران نابودی محیط‌زیست و بحران فقر و شکاف طبقاتی، شاهد بحران اعتیاد نیز هست که برای سلامت فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انسان عصر معاصر تهدید و چالش مهمی است. موضوع مواد مخدر همراه با عامل انفجار جمیعت و آلودگی محیط‌زیست، سه موضوعی است که هریک از کشورها به‌تنهایی نمیتوانند از پس آن برآیند.

باتوجه‌به آنکه آمار اعتیاد رو به افزایش بوده و پدیده اعتیاد همان گونه که بهعنوان بلای قرن از آن یاد شده علاوه بر هزینههای مالی فراوان، اثرات زیادی بر همه جوانب زندگی فرد می‌گذارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۹ درصد قتل‌ها، ۶۹ درصد درگیری‌های منجر به قتل، ۵۰ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سوانح رانندگی، ۲۷ درصد خودکشی‌ها، ۸۲ درصد تجاوزها، ۶۲ درصد دعواها، بیش از ۵۰ درصد همسر آزاری‌ها و ۳۸ درصد کودک آزاری‌ها در سطح جهان با مصرف مواد مخدر و الکل در ارتباط بوده است. توزیع‌کنندگان مواد مخدر، مرگ را در شریان‌های جامعه تزریق می‌کنند. باتوجه‌به آمار و ارقام یاد شده می‌توان گفت که مواد مخدر منشأ معضلاتی نظیر سرقت، فحشا و سایر آسیب‌های اجتماعی هستند، همچنین اعتیاد به دلیل ماهیّت پیش‌رونده‌اش در همه ابعاد زندگی، سلامت فرد، خانواده و جامعه را به خطر میاندازد، یکی از نگرانی‌ها و دغدغههای سیاستگذاران سلامت، متأسفانه مشکل عمده در درمان معتـادان حتـی بـا دوره پاکی طولانی‌مدت میزان بالای عود آنها است.

بحث عود مجدد است که مبلغ قابل‌توجهی از اعتبارات بخش سلامت را به خود اختصاص میدهد. ولی در حال حاضر نگرانی اصلی این است که تاکنون هیچ روشی برای ریشهکن کردن اعتیاد به مواد مخدر وجود ندارد اگرچه عوامل جسمی و عصبی اعتیاد به مواد مخدر شناخته شده است امّا بایستی عوامل روانی، اجتماعی و انگیزه‌های شروع سوءمصرف مواد مورد بررسی قرار گیرد. چرا که در اغلب اوقات برخی عوامل اجتماعی باعث عود پس از ترک میشوند؛ بنابراین شناخت این عوامل هم از نظر پیشگیری و هم از نظر درمان وابستگی به مواد اهمیّت دارد.

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن و رفتار اجباری و غیرقابل کنترل جستجوی مواد مخدر است که استفاده از آن پیامدهای مضر و تغییرات مغزی طولانی مدتی دارد. این تغییرات در مغز می‌تواند به رفتارهای مضر در افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند، منجر شود. همچنین اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری عودکننده است که نشان دهنده بازگشت به مصرف مواد مخدر پس از تلاش برای متوقف شدن است.

 افراد معتاد در صورت عدم مصرف مواد مورد نظر، علائم محرومیت را بروز می‌دهند؛ همچنین این افراد علی‌رغم وجود قوانین جامعه و با وجود آگاهی از عواقب ناگوار آن به مصرف مواد ادامه می‌دهند. اعتیاد آثار اجتماعی و جسمی زیادی دارد و مشکلات آن گریبانگیر جوامع جهانی شده است. تا جایی که به یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه جهانی تبدیل شده است؛ چرا که موجب هدر رفتن سرمایه‌های هنگفت اقتصادی و انسانی شده است. تعداد ۲۶۴ میلیون نفر در جهان وابسته به مواد مخدر هستند. اعتیاد به‌عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های کشور ایران هم مطرح شده است.

این کتاب سعی دارد به روان‌درمانگران کمک کند تا بتوانند به مراجعین خود کمک کنند که درصورت ترک مواد مصرف مواد مخدر دوباره به مصرف آن برنگردند.

خواندن کتاب بررسی نقش عوامل اجتماعی در عود مجدد را به چه‌ کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه