دانلود و خرید کتاب دادگاه اشیاء رضا عیوضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دادگاه اشیاء اثر رضا عیوضی

کتاب دادگاه اشیاء

نویسنده:رضا عیوضی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دادگاه اشیاء

کتاب دادگاه اشیاء نوشته رضا عیوضی است. این کتاب را نشر شهید کاظمی است. این کتاب داستانی طنز است که به مشروح ‌جلسات‌ رسیدگی به‌ پرونده ‌اتهامات ‌اشیا‌ و‌ وسایل ‌یک ‌مسئول می‌پردازد.

درباره کتاب دادگاه اشیاء

این دادگاه به‌صورت فوق‌العاده، در اتاق خواب پشتی یک آقای مسئول، برای بررسی و رسیدگی به اتهامات اشیا و لوازم منتسب به ایشان و چند تن از معاونانشان تشکیل شده است. البته بیشتر این وسایل جزو وسایل شخصی ایشان است. متهمان این پرونده عبارت‌اند از آقایان و خانم‌ها ناخن‌گیر، پنکه، انگشتر، میکروفون، بادبزن، آدامس، عینک، دمپایی، کلید، تسبیح، مبلمان، موبایل، خودرو، ساعت دیواری، نمکدان، روان‌نویس و تعدادی دیگر از لوازم و اشیا که در اتاق حضور دارند.

داستان روایتی از ۸ سال دولت تدبیر و امید است و سعی کرده است رکوردهای این دولت را در دوره خود بررسی کند. این کتاب طنزی سیاسی است که سراغ آدم‌ها نرفته است  با زبانی کنایی به اشیا پرداخته و آن‌ها را به دادگاه کشانده تا اتهام هرکدام را مشخص کند. داستان کتاب جذاب است و خواننده با زبان ساده و طنز نویسنده همراه می‌شود و از اتفاقات داستان لذت می‌برد.

خواندن کتاب دادگاه اشیاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طنز سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دادگاه اشیاء

طبق کیفرخواست ارسالی از سوی دادستان محترم، جناب آقای ترازو، نامبردگان متهم هستند به همکاری، معاونت، و تسهیل در وقوع جرایم مختلفی که از سوی انسان‌ها رخ داده است. این جرایم به‌زودی اعلام خواهد شد.

متهمان حاضر در این دادگاه باید در برابر اتهامات وارده از سوی نمایندهٔ دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم، ضمن ایراد سوگند، در کمال صداقت از خود دفاع کنند.

بدیهی است دادستان باید با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد ثابت کند متهم جرم یا جرایم اعلام‌شده را انجام داده است.

همچنین جناب آقای ترازو برقی به‌نمایندگی از دادستان باید جرم را برای دادگاه شرح دهد و مدارک اثبات‌کنندهٔ وقوع جرم را نیز ارائه نماید.

لازم به ذکر است در کنار این‌جانب که به‌عنوان حقوق‌دان، ریاست دادگاه را بر عهده دارم، آقایان قلم خوش‌نویس، کتاب قانون و خط‌کش فلزی نیز به‌عنوان سه قاضی دیگر عضو هیئت منصفه هستند. جهت اطلاع عرض می‌کنم که رئیس دادگاه دادرسی را پیش می‌برد و وظیفهٔ حفظ نظم را در سالن دادگاه بر عهده دارد. در جریان برگزاری دادگاه، اعضای هیئت منصفه فقط مطالب را می‌شنوند، اما پس از آن به‌همراه رئیس دادگاه تصمیم‌گیری می‌کنند که آیا دادگاه باید متهم را به‌دلیل انجام جرم محکوم کند یا خیر.

جهت اطمینان از روند اتفاقات جاری در دادگاه، سرکار خانم فلش ۳۲ گیگ به‌عنوان منشی دادگاه، مسائلی را که در طول دادرسی اتفاق می‌افتد یادداشت می‌کند و وظیفهٔ راه‌اندازی و استفاده از وسایلی که بازجویی‌ها را ضبط می‌کنند نیز بر عهده دارد.

اشیای متهمی که به این دادگاه احضار شده‌اند، آقای دکتر منگنه را به‌عنوان وکیل تعیینی خود انتخاب کرده‌اند که ایشان هم در دادگاه حضور دارند و در مواقع موردنیاز از موکلان خود دفاع خواهند نمود. ممکن است اشخاصی نیز در جلسه حاضر شوند تا برای دادن تصویر روشنی از وقایعی که اتفاق افتاده کمک کنند. این اشخاص می‌توانند شهود یا گواهانی باشند که شاهد ماجرا بوده‌اند، یا آنچه اتفاق افتاده را شنیده‌اند. شیء شاهد باید آنچه دیده یا شنیده را در کمال صداقت برای دادگاه اشیا شرح داده، به پرسش‌هایی که هم از سوی نمایندهٔ دادستان و هم از سوی وکیل‌مدافع پرسیده می‌شود پاسخ دهد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه