دانلود و خرید کتاب جهانگردی گردشگری هوشنگ اسدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهانگردی گردشگری اثر هوشنگ اسدزاده

کتاب جهانگردی گردشگری

معرفی کتاب جهانگردی گردشگری

کتاب جهانگردی گردشگری نوشته هوشنگ اسدزاده و ابراهیم اسدزاده است که در انتشارات آفتاب گیتی و در مجموعه علم و دانش این انتشارات به چاپ رسیده است.

 امروزه گردشگری یکی از پررونق ترین فعالیت های اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریعتر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود. امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آنرا صادرات نامرئی نام نهاده‌اند.

 کتاب حاضر به اهمیت این مهم و نقش آن در رشد و رونق اقتصادی و فرهنگی پرداخته‌ است.

خواندن کتاب جهانگردی گردشگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به موضوع جهانگردی و گردشگری به ویژه از منظر فرهنگی و اقتصادی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب جهانگردی گردشگری

با دقت در سفرنامه‌هایی که به جای مانده به این نتیجه می‌رسیم که آنچه از قرن نهم تا قرن چهاردهم میلادی وجود دارد، سیاحت مسلمانان است به کشورهای خاورمیانه و خاور دور، مانند: ژاپن و آفریقا و اروپا. جهانگردان مسلمان گزارش سفر خویش را در کتابهای جغرافیائی و یا در تحقیقات تاریخی و عقیدتی ارائه دادهاند. و در این دوران خبری از رفت و آمد سیاحان اروپایی و مردمان غرب مسیحی نیست. و گویا آنان هیچ گونه علاقه‌ای به گردشگری نداشته‌اند. گاه گاهی به یک جهانگرد و تاجر یهودی غربی در بلاد شرق برمی‌خوریم. از قرن پانزدهم به بعد، بویژه در قرن هفدهم می‌بینیم که جریان گردشگری به طور دقیق به عکس جریان یافته است. جهانگردان مهم را غربیان تشکیل می دهند که به سرزمین‌های شرق روی آورده و گزارش‌های گوناگونی از آداب، میراث فرهنگی، شیوه‌های حکومتی، اجناس و محصولات شهرهای اسلامی داده‌اند و خبری از جهانگردان مسلمان نیست و یا اگر رحله‌هائی وجود دارد، در محدوده سفر حج و از منطقه‌ای اسلامی به منطقه‌ای دیگر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان