دانلود و خرید کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی سادات میرعلمی جزستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی اثر سادات میرعلمی جزستانی

کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی

معرفی کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی

کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی نوشته سادات میرعلمی جزستانی است. این کتاب به شما کمک می‌کند چطور با تغییر روش زندگی از افسردگی فاصله بگیرید.

درباره کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی

همه ما گاهی دچار حالت ناامیدی و افسردگی می‌شویم. مثلاً وقتی روابط ما با دیگران از هم پاشیده می‌شود. ممکن است شوکه شویم، گریه کنیم، غذا نخوریم، عصبانی شویم، خوب نخوابیم و بدخلق و مضطرب شویم. این حالت معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود و شخص به زندگی طبیعی باز می‌گردد. اما آنچه پزشکان آن را افسردگی می‌نامند، حالت افسردگی به این شکل نیست. بلکه این اصطلاح برای تعریف بیماری شدیدتری به کار می‌رود که حداقل چند روز طول می‌کشد و بر جسم و روح اثر می‌گذارد. این بیماری ممکن است بی‌هیچ دلیلی بروز کند و زندگی فرد را تهدید کند. هیچ وقت وجود یک علامت تک نشانگر وجود افسردگی و یا به قول معروف افسردگی بالینی در فرد نیست. بسیاری از علائم شبیه یکدیگرند، اما وقتی فرد به افسردگی مبتلا می‌شود این علائم شدیدتر می‌گردند و مدت بیشتری ادامه می‌یابند. اگر حالت ناامیدی و افسردگی بر تمام ابعاد زندگی شما تأثیر بگذارد، دو یا چند هفته ادامه یابد و یا به حدی برسد که به فکر خودکشی بیفتید، کار صحیح آن است که از دیگران یاری بطلبید. به خاطر داشته باشید که افسردگی یک بیماری است که می‌توان آن را با موفقیت درمان کرد و به موقع بهبود خواهد یافت. این کتاب به بررسی افسردگی و دلایل آن می‌پردازد.

خواندن کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و مشاوره پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب معجزه شادزیستی و آثار آن در افسردگی

افسردگی

همة انسان‌ها در مقطعی از زندگی خود احساس افسردگی می‌کنند و معمولاً می‌توانند علت این افسردگی را به رویدادهای مشخصی ربط دهند. در ایجاد افسردگی دو نوع رویداد اهمیت ویژه دارند: فقدان (از دست دادن) و شکست . تجربه هایی مثل از دست دادن شغل یا فوت بستگان نزدیک می‌توانند باعث آغاز دوره ای از غم، خمودگی و تکرار دائمی بعضی افکار منفی شوند. همچنین، شکست ها، مثل رد شدن در امتحان یا عدم موفقیت در قانع کردن فرد مورد علاقه برای ازدواج نیز می‌توانند به نومیدی و ایجاد احساسات و افکار منفی (مثل بدبینی و خود-تردیدی)، منجر شوند. اکثر مردم می‌توانند این احساس‌های منفی را در عرض چند روز یا چند هفته از بین ببرند و به زندگی عادی خود بازگردند. اما برای بعضی افراد، علائم‌های افسردگی به مدت طولانی باقی می‌مانند و در همة جوانب زندگی آن‌ها نفوذ می‌کنند. همچنین، آن‌ها در جنبه‌های هیجانی، رفتاری، شناختی و فیزیکی افراد تأثیر می گذارند و این تأثیر ممکن است به افسردگی بالینی منجر شود. افسردگی بالینی یعنی افسردگی پاتولوژیک و قابل تشخیص با معیارهای رسمی DSM-V. افسردگی بالینی باعث می‌شود که فرد نتواند کارهای عادی زندگی روزمرة خود را بخوبی انجام دهد. گاهی افسردگی بدون حضور رویدادهای منفی، مثل از دست دادن ها یا شکست‌ها، روی می‌دهد و گاهی نیز بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رود طول می‌کشد. در افسردگی، علائم‌های هیجانی و انگیزشی، شناختی، رفتاری و فیزیولوژیک دیده می‌شود.

افسردگی به‌عنوان یک اختلالات روانشناختی از دلایل اصلی ناتوانی در افراد است (آرتور و همکاران، ۲۰۲۰). در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی-ویراست پنجم (DSM-5) اختلال بی‌نظمی خلق مخرب، اختلال افسردگی اساسی، اختلال افسردگی پایدار (مداوم)، اختلال ملال پیش از قاعدگی، اختلال افسردگی ناشی از مواد/ دارو، اختلال افسردگی ناشی از دیگر بیماری‌های جسمی، اختلال افسردگی مشخص دیگر و اختلال افسردگی نامشخص به‌عنوان اختلالات افسردگی نام برده شده است. در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی-ویراست پنجم (DSM-5) اختلال افسرده خوئی و افسردگی مزمن حذف شده است و اختلال افسردگی پایدار اضافه شده است (انجمن روانپزشکی آمریکا، ۲۰۱۳).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان