دانلود و خرید کتاب ناجی نیروها امیرحسین انبارداران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناجی نیروها اثر امیرحسین انبارداران

کتاب ناجی نیروها

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ناجی نیروها

کتاب ناجی نیروها نوشتهٔ امیرحسین انبارداران براساس زندگی سردار شهید محمدجواد دل‌آذر است که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. 

درباره شهید محمد جواد دل آذر

شهید «محمد جواد دل آذر» فرزند محمدعلی در دوم فروردین سال ۱۳۳۷ در قم به دنیا آمد و در سن پنج سالگی به مکتب رفت. او در هفت سالگی وارد دبستان ارسطو شد. پس از گذراندن پایه ششم ابتدایی به دلیل مشکلات مالی ناگزیر به کار سفال‌گری روی آورد. هرچند تحصیل خود را در دبیرستان شبانه حکیم نظامی دنبال کرد ولی علی‌رغم استعداد عالی، موفق به ادامه تحصیل نشد و با تشویق و اصرار دوستان، برخلاف میل خانواده به استخدام کادر درجه داری هوانیروز ارتش درآمد. با این حال جوّ ضد‌اسلامی حاکم بر ارتش در زمان طاغوت، مجال ماندن را از او گرفت. از این رو با فرار و غیبت‌های مکرّر، پس از بیست ماه حضور در ارتش و فراگیری آموزش‌های رزمی و نظامی، زمینه اخراج و رهایی خود را از این محیط فراهم آورد. او در آذر سال ۱۳۵۸ به اتفاق شهید محمد منتظری، به منظور مبارزه با صهیونیست‌ها به جنوب لبنان مسافرت کرد و شش ماه در آنجا به فعالیت و نبرد دلاورانه با دشمن صهیونیستی پرداخت. وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعد از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت به سوی جبهه‌های نبرد شتافت و چندین بارمجروح شد. در روز‌های ابتدای جنگ با حضور در جبهه‌های دارخوین، سلیمانیه و محمدیه با مسئولیت واحد خمپاره‌انداز شجاعانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد. تجربه و آموزش‌هایی که او در دوران حضور در کادر درجه داری ارتش کسب کرده بود در این جا به کمک وی آمد. سرانجام پس از سال‌ها تلاش انقلابی و شجاعانه و شرکت در عملیات‌های محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر، ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه فاو، هنگامی که در نماز بود، بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید و پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

درباره امیرحسین انبارداران

امیرحسین انبارداران متولد ۱۳۴۸ در قم است. او کارشناس ارشد در رشته کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی است. اولین کتاب او در سال ۱۳۷۷ با نام پلاک و بازوبند منتشر شد که داستان‌هایی از ایثارگری زنان کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی بود. دومین کتاب وی سه‌شنبه‌هایی از جنس ماه نام داشت. کتاب‌های بعدی این نویسنده بیشتر در حوزه دفاع مقدس است که کتاب امیر دلاور او پیرامون شهید صیاد شیرازی در کشور لبنان ترجمه شده است.

کتاب ناجی نیروها را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به کسانی که مایل هستند درباره زندگی شهید محمدجواد دل‌آذر اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ناجی نیروها

در اعتراض و راهپیمایی سراسری علیه حکومت پهلوی، حضور فعال و گستردهٔ محمدجواد در تظاهرات چنان بود که یکی از عناصر اصلی دست‌اندرکار قیام مردم در قم شناخته می‌شد. نقطهٔ اوج این حضور، روز سیزدهم فروردین سال ۱۳۵۷ متبلور شد که وی در مراسم تشییع شیخ ابوالفضل حیدری به همراه چند نفر از دوستانش از جمله محمد مسگری از دیوار مدرسه فیضیه بالا رفتند و آن مرکز علوم دینی را پس از سال‌ها تعطیلی بازگشایی کردند.

اقدام بعدی و اساسی محمدجواد در این زمینه مدتی بعد اتفاق افتاد. وی باز هم همراه با همان دوستانش قاب عکس محمدرضا پهلوی را از بالای ایوان آیینه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) پایین آوردند و تصویر امام خمینی (ره) را جایگزین آن کردند.

پیروزی انقلاب اسلامی دایرهٔ فعالیت‌های محمدجواد دل‌آذر را گسترده‌تر کرد. تحرک عوامل ضد انقلاب و دشمنان مردم کردستان در آن خطه، محمدجواد را همراه یار همیشگی‌اش سید عبدالله برقعی به آن سرزمین کشاند. شهادت مظلومانه برقعی و جمعی از یارانش در کردستان برای او سخت و سنگین بود، اما مانع ارادهٔ قوی محمدجواد نشد و وی را همزمان با مبارزه با عوامل ضد انقلاب، به مبارزه در خارج از کشور کشاند. او در مأموریت‌های مختلف، فعالیت‌های خود را در راه تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۸,۲۰۰
۳۰%
تومان