دانلود و خرید کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن ها‮‬‌‫ محمد‌جواد عزتی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن ها‮‬‌‫ اثر محمد‌جواد عزتی‌نیا

کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن ها‮‬‌‫

معرفی کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن ها‮‬‌‫

کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن‌ها‮‬‌‫ نوشته محمدجواد عزتی‌نیا و سونا اسمعیلی، در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است. این کتاب به تفکیک راجع به انواع حیوانات خانگی و شرایط نگهداری هرکدام و مزایا و مشکلات تعامل با آن‌ها صحبت می‌کند.

درباره کتاب

حیوانات بی‌شماری در طبیعت وجود دارد، اما همه‌ی این حیوانات را نمی‌توان به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد. اصل اول در انتخاب حیوان خانگی این است که حیوان تحمل زندگی خارج از طبیعت و در کنار انسان‌ها را داشته باشد. هم‌چنین حیوانی که برای زندگی در خانه انتخاب می‌شود نباید آزار و اذیتی برای اطرافیان و یا صاحب خود داشته باشد و همین طور خود حیوان نیز نباید به خاطر شرایط زندگیش آسیب ببیند.. غالباً حیوانات خانگی از میان حیوانات دارای جثه کوچک و دارای خلق‌وخوی آرام انتخاب می‌شوند. مخصوصا در خانه‌ها استعداد یادگیری یکی دیگر از عوامل انتخاب یک حیوان به‌عنوان حیوان خانگی است. برای بسیاری از مردم، حیوانات خانگی نقش حیاتی دارند؛ حیوانات خانگی می‌توانند به‌عنوان یک عضو خانواده، دوست یا محرم سایر اعضای خانواده باشند. طبق گزارش انجمن جامعه‌شناسی آمریکا (2011)، 39 درصد خانوارهای آمریکایی داری سگ و 33 درصد گربه هستند. علی‌رغم این فراگیری، جنبه‌های مختلف صاحبان حیوانات خانگی نسبتاً محدود مورد بررسی قرارگرفته‌اند. مهم است که در رابطه با تعاملات انسان و حیوانات مطالعه کنیم و از مزایای آن بهره‌مند شویم. به‌عنوان‌مثال، مزایای سلامت صاحبان حیوان خانگی به‌خوبی مستند شده است. ارتباط حیوان خانگی با مشکلات قلبی عروقی کمتر، کاهش فشارخون و کاهش سطح کلسترول صاحبان آن‌ها همراه است.

در بسیاری از کشورها وجود حیوانی خانگی در محیط خانه امری کاملاً عادی است. در کشور ایران نیز افراد یا خانواده‌هایی هستند که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. پژوهش‌ها و مطالعات بسیاری درزمینه آثار و پیامدهای نگهداری حیوان خانگی بر وضعیت فیزیکی افراد و هم‌چنین انتقال بیماری‌ها از حیوان به انسان صورت گرفته است امّا درزمینه پیامدهای روانی نگهداری حیوانات و هم‌چنین بررسی سلامت روان این افراد مطالعات زیادی انجام‌نشده است. از طرفی، در جوامع امروزی حیوانات خانگی گروهی از جامعه هستند. نگهداری حیوانات خانگی، در کشور ما نیز پذیرفته‌شده است. متأسفانه در ایران آمار دقیقی از تعداد حیوانات خانگی، وضعیت نگهداری از آن‌ها و میزان هزینه‌ای که افراد سالانه برای درمان و حفظ سلامت حیوانات خود هزینه می‌کنند در دسترس نیست؛ اما با توجه به اخبار سازمان دامپزشکی کشور بر اساس فروش و واکسیناسیون، تعداد حیوانات اهلی و حیوانات خانگی در کشور رو به افزایش است. تغذیه، نگهداری، بهداشت و آموزش این حیوانات از جمله مواردی است که صاحبان حیوانات برای آن اهمیت قائل هستند. در پژوهش‌های بسیاری تأثیر پیوند انسان و حیوان نیز بر سلامت هردوی آن‌ها بررسی‌شده است. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان داده است که افراد، حیوانات خانگی خود را عضوی از خانواده یا به‌عنوان دوستی صمیمی تلقی می‌کنند. توجه به پیوند انسان و حیوان خانگی در این کتاب از آن‌ رو قابل‌تأمل است که افرادی که به حیوانات خود احساس وابستگی، مسئولیت‌پذیری و یا علاقه دارند در جستجوی اطلاعاتی درباره‌ نگهداری، تغذیه و حفظ سلامت آن‌ها هستند.

کتاب نگهداری حیوانات خانگی و نقش آن بر سلامت روان صاحبان آن‌ها‮‬‌‫ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند یا افرادی که قصد دارند حیوان خانگی داشته باشند مفید است.

بخشی از کتاب

از زمان ماقبل تاریخ تا حال نگهداری از حیوانات به‌عنوان حیوان خانگی تقریباً در هر فرهنگ و جامعه‌ای به یک نیاز عمیق و عمومی انسانی پاسخ گفته است. تاریخ حیوانات خانگی با روند اهلی کردن حیوانات درهم‌آمیخته است و احتمالاً سگ به‌عنوان اولین گونه‌ی اهلی‌شده، اولین حیوان خانگی بود. شاید گام‌های اولیه در جهت تحقق اهلی کردن حیوانات عمدتاً با اقدام گسترده‌ی انسان برای تبدیل نوزاد حیوانات وحشی به حیوانی خانگی صورت گرفته است. درنهایت، یک رابطه کاری بین سگ‌ها و اربابان آن‌ها ایجاد شد. سگ سریع‌تر بود، فک قوی‌تر داشت و در ردیابی شکار تبحر داشت؛ بنابراین، می‌توانست امور شکار و محافظت را به بهترین نحو انجام بدهد. از سوی دیگر، سگ‌ها از تأمین پیوسته غذا و هم‌چنین گرمای آتش از جانب انسان اطمینان داشتند. شواهد غیرمستقیم وجود دارد که سگ احتمالاً از دوران پارینه‌سنگی به‌عنوان یک حیوان خانگی اهلی و نگهداری شده که از نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی که باستان‌شناسان در اردوگاه‌های قدیمی و مقبره‌ها پیداکرده‌اند، قابل استنباط است. در بین‌النهرین، سگ‌هایی که به طرز چشمگیری به ماستی‌های امروزی شباهت دارند، در حال شکار شیر نشان داده‌شده‌اند. حیوانات خانگی در اغلب صحنه‌های زندگی خانوادگی در مصر باستان تصویر شده‌اند؛ مثل سگ‌های شکاری از نوع گری دوند یا سالوکی که همراه با ارباب خود در حال تعقیب شکار تصویر شدند یا سگ‌های مینیاتوری که زیر صندلی آقا یا خانم نقاشی شده‌اند 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان