دانلود و خرید کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن تکتم ملاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن اثر تکتم ملاحی

کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن

معرفی کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن

کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن نوشته تکتم ملاحی است. این کتاب با هدف توانمندسازی و بالندگی شغلی دبیران آموزش و پرورش نوشته شده است. 

درباره کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن

رهبری موضوعی است که از دیرباز نظر پژوهشگران و عموم مردم را به خود جلب کرده است. شاید علت جذابیت گسترده‌ رهبری این باشد که رهبری، فرآیندی بسیار اسرارآمیز است که در زندگی همه افراد وجود دارد. در اکثر موارد، دانشمندان علوم رفتاری کوشیده‌اند تا بدانند بر اساس چه ویژگی‌ها، توانایی‌ها، رفتارها، منابع قدرت یا با تکیه بر چه جنبه‌هایی از موقعیت، توان رهبر در تأثیر بر پیروان و تحقق اهداف گروهی را می‌توان تعیین کرد. رهبری یکی از ضرورت‌های اصلی برای انجام فعالیت‌های بسیاری از سازمان‌های امروزی است. هم چنین، بحث رهبری و تأثیر آن بر اثر بخشی سازمان، مدتی است که مورد بحث و بررسی صاحب نظران بوده است. به طوری که متخصصان رهبری راه‌های مختلفی را برای شناخت موضوع رهبری و ارتباط آن با اثربخشی سازمان انتخاب کرده‌اند و تئوری‌های متعددی را ارائه نموده‌اند. این کتاب سعی دارد رهبری تحولی را شرح دهد و اطلاعات کاملی در اختیار دبیران قرار دهد تا بتوانند در شغل خود موفق‌تر عمل کنند.

خواندن کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش و معلمی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهبری تحولی و پیامدهای آن

شروع مباحث علمی رهبری با تئوری‌های شخصیتی بوده و سپس تئوری‌های رفتاری و اقتضایی رهبری برای تشریح بیشتر موضوع بیان شده است. از طرف دیگر، رهبری تحولی از جدیدترین سبک‌های رهبری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مزایای بسیاری برای این سبک رهبری شناخته شده است از جمله رضایت شغلی، توانمندسازی، بالندگی شغلی، افزایش بهره‌وری سازمان و کاهش استرس بین دبیران است.

تعاریف رهبری

رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می‌کند یکی از موضوعات بسیار مهم رفتار سازمانی می‌باشد. موضوع رهبری، انسان‌ها را طی اعصار گوناگون شیفته خود ساخته و تعاریف فراوانی از آن شده است، این در حالی است که تقریباً همه این تعاریف رهبری را به‌عنوان فرا گرد نفوذ می‌دانند (گارسیا و همکاران ، ۲۰۱۱).

رهبری فرا گرد نفوذ اجتماعی است که در آن رهبر مشارکت داوطلبانه کارکنان را در تلاش برای کسب هدف‌های سازمانی طلب می‌کند. رهبران برای ترغیب مشارکت داوطلبانه کارکنان هر گونه اختیار و قدرتی که دارند را با ویژگی شخصی خود و مهارت‌های اجتماعی تکمیل می‌کنند (رضائیان، ۱۳۹۵).

کونتز و همکاران (۱۹۹۸)، بیان می‌دارد که رهبری عبارت از تأثیر گذاشتن بر افراد، جهت وادار نمودن آن‌ها به کوششی دلخواه به سمت هدف‌های گروهی است و یا می‌توان گفت که رهبری استفاده از فرآیند ارتباطات در موقعیتی خاص برای اعمال نفوذ در میان افراد و جهت دادن آن‌ها به سوی مقاصدی مشخص است (به نقل از شوقی، رضایی و رضایی، ۱۳۹۱).

رهبری توانائی در اعمال نفوذ یا اثر گذاردن بر گروه در جهت تأمین اهداف می‌باشد (دفت ، ۱۹۹۸، ترجمه پارسائیان و اعرابی، ۱۳۸۹).

به طور کلی اکثر نویسندگان و دانشمندان مدیریت توافق دارند که رهبری عبارت از نفوذ در افراد یا گروه است تا از روی میل نه اجبار، برای رسیدن به هدف یا اهدافی در موقعیتی مشخص کوشش نمایند.

تمایز مدیریت و رهبری

آیا تفاوتی در میان رهبری و مدیریت وجود دارد؟ از آنجا که در سازمان‌ها رهبران باعث ۷۰ تا ۹۰ درصد تغییرات موفقیت‌آمیز می‌باشند و مدیران تنها ۱۰ تا ۳۰ درصد در این امر دخیل‌اند، پس تمایز قائل شدن میان این دو مهم می‌باشد. رهبران اغلب بر کل سازمان، استراتژی‌ها و برنامه‌های بلندمدت توجه دارند و در درون سازمان نقش‌های مهمی که بار ارزشی دارند را بر عهده می‌گیرند. در مقابل، مدیران بیشتر بر برنامه‌های کوتاه‌مدت یا میان مدت و کارهای روزمره که قابل پیش‌بینی می‌باشد، توجه دارند و بیشتر بر اجرای بهتر وظایف مشخص تأکید دارند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان