دانلود و خرید کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد الهام فلاح‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد اثر الهام فلاح‌منش

کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد

کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد کتابی در حوزه روان‌شناسی نوجوان نوشته الهام فلاح منش است.

درباره کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد

اعتیاد بیماری اجتماعی است که به‌عنوان یک پدیده مهلک و مخرب در هر جامعه‌ای مطرح است. تا زمانی که به ویژگی‌های معتاد و علل گرایش او به اعتیاد توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی اثربخش خواهد بود و معتاد دوباره گرفتار مواد مخدر و بازگشت بیماری می‌شود. در بررسی اجمالی سن اعتیاد و علل گرایش افراد به اعتیاد، دو موضوع جلب توجه می‌کند:

اول: پایین‌آمدن میانگین سنی معتادان به‌خصوص معتادان به برخی از مواد اعتیادآور از جمله معتادان به حشیش، شیشه و اعتیاد گسترده در سنین نوجوانی و جوانی؛

دوم: در تحقیقاتی که در زمینه سبب‌شناسی و علل پدیده اعتیاد افراد به مواد مخدر انجام شده، یکی از مهم‌ترین علل اعتیاد افراد به‌خصوص نوجوانان، داشتن دوست ناباب است 

یکی از مسائل نگران کننده جامعه در شرایط کنونی، مسئله سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن به ویژه در بین نوجوانان است. پیامد این مسئله هم اکنون در خانواده‌ها و اجتماع مشاهده شده، به نحوی که عملاً بنیان روابط فردی و اجتماعی را مورد تهدید قرار داده تا جایی که بعضاً باعث وقوع جرم و جنایت‌های فراوانی با اعمال و رفتارهای خشونت‌آمیزی گردیده است. 

مصرف مواد مخدر به عنوان عادتی فردی و حتی اجتماعی در تمام جوامع بشری، مردان و زنان بسیاری را خصوصاً در سنین نوجوانی تا میانسالی و حتی کهنسالی درگیر نموده، به نحوی که هم سلامت فرد و جامعه را به خطر انداخته و هم موجبات انحطاط روانی و اخلاقی افراد را نیز فراهم ساخته است.

سازمان بهداشت جهانی، دوره نوجوانی را از ۱۰ تا ۱۵ سالگی تخمین زده است. نوجوانی، به دوره گذار از کودکی به بزرگسالی اطلاق می‌شود. این دوره مرزهای سنی مشخصی ندارد، اما تقریباً از ۱۲ سالگی آغاز می‌شود و تا آخرین سال‌های دهه دوم زندگی که رشد جسمانی کم ‌و بیش کامل می‌شود، ادامه دارد. در این دوره، نوجوان به بلوغ جنسی می‌رسد، هویت فردی خود را جدا از هویت خانوادگیش بنا می‌نهد و با مسئله نحوه تأمین معاش خود روبه‌رو می‌شود. معمولاً گروه نوجوانان جامعه در برابر پدیده خطرناک مواد مخدر بیش از سایر گروه‌ها آسیب‌پذیر هستند.

بر این اساس، نقش دوره نوجوانی در مصرف مواد مخدر بسیار مهم است. سروکار با مواد مخدر طی دوره ۱۴ تا ۱۸ سالگی شروع می‌شود. درست در همین دوره سنی، فرزند وابسته به خانواده، به فردی مستقل تبدیل می‌شود. حقیقت این است که نوجوانان به‌ علت این که مانند بزرگسالان آمادگی پذیرفتن و یا مقابله با مشکلات زندگی را ندارند و برخی از مشکلات عادی برای آنان به‌صورت ‌بحران درمی‌آید در برابر اعتیاد آسیب‌پذیرترند. در خصوص آسیب‌پذیری نوجوانان، تأثیرپذیری انسان از دوستان در سنین مختلف از جمله دوران نوجوانی بسیار زیاد است. به‌طوری‌که عواملی مانند محل سکونت، تأثیرپذیری از دوست ناباب، مشکلات خانوادگی، شرایط محیط زندگی و شرایط عاطفی از عوامل مؤثر در بروز جرم و اعتیاد در نوجوانان هستند. از این‌رو، دوستان هر کس مبنای قضاوت دیگران نسبت به شخصیت و افکار او هستند و گزینش دوست مناسب به سلامت اخلاقی و رفتاری انسان کمک می‌کند. در چنین مواردی است که نوجوان در برابر مشکلات زندگی و یا ناراحتی‌های ناشی از دوران بحران بلوغ و احیاناً کمبود محبت و درک ‌نشدن به سمت اعتیاد می‌رود.

کتاب حاضر به بررسی یکی از علل گرایش نوجوانان به اعتیاد یعنی اضطراب پرداخته است. انواع اضطراب در این کتاب معرفی شده و دیدگاه‌های نظری درباره ان بیان شده است. سپس رابطه این اختلال با اعتیاد در نوجوانان برریس شده و راهکارهایی اراسه شده است.

 خواندن کتاب اضطراب نوجوانان و نقش آن در گرایش به اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان و روان‌شناسان جوان مخاطبان این کتاب‌اند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان