دانلود و خرید کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی الهه علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی اثر الهه علی‌پور

کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی

معرفی کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی

الهه علی‌پور نویسنده کتابی است تحت عنوان آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی. همین طوز که از نام کتاب هم مشخص است، نیاز به آموزش مجازی مخصوصا برای افراد کم‌توان یک نیاز همیشگی است و نباید منحصر به مواقع خاصی باشد. حتی افراد دیگر هم به خاطر شرایط زمانی و مکانی خیلی اوقات آموزش مجازی را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند.

درباه کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی

آدمی تنها آفریده‌ای است که از بدو تولد تا ابد محتاج یادگیری است. از این قرار، آدمی به صورت پیوسته طفل نیازمند سرپرستی، کودک نیازمند تربیت و دانش‌آموز نیازمند آموزش می‌باشد.

آموزش یکی از مهم‌ترین ارکان هر نظام اجتماعی به شمار می‌رود. در جوامع پیشرفته که روز به روز بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود بدون آموزش‌های لازم، زندگی دشوار خواهد بود. سیر تحولی و سریع دانش، ارتباط مستقیمی با بهره‌گیری از سیستم‌های آموزشی نوین دارد. به عبارتی با گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق جامعه، ابزارها و روش‌های آموزش نیز متحول شده‌اند. هدف از توسعه ابزارها و روش‌های مزبور آن است که هر فرد در هر زمان و هر مکانی و با توجه به امکانات موجود قادر به یادگیری باشد

آموزش از راه دور ریشه در زمان‌های قدیم داشته و به عقیده بعضی از صاحب‌نظران به زمان افلاطون و شاگردش دیونسیس می‌رسد ولی شواهد نشان می‌دهد اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزش و پرسش و پاسخ از طریق پست انجام گرفته است. از آن زمان تا به حال شکل‌های مختلفی از آموزش به صورت‌های ترویجی، ارشادی و آکادمیک از طریق مکاتبه، ضبط‌صوت، برنامه های تلویزیونی، ویدئویی و اخیراً ماهواره‌ای و ... انجام پذیرفته است. اما آموزش از راه دور به شیوه‌های جدید یعنی با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین کامپیوتری و از همه مهم‌تر اینترنت پدیده‌ای نو بود.

کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به افرادی که به شیوه‌های نوین آموزشی و استفاده از تکنولوژی و راه‌های آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر آموزش برای همه علاقه‌مندند و کسانی که به دنبال راه‌های افزایش کیفیت زندگی معلولین هستند.

بخشی از کتاب آموزش مجازی رویکردی نوین برای رفاه معلولین در نظام آموزشی

به همراه هر تغییر و نوآوری تعدادی اصطلاحات جدید ابداع می‌شود. این مطلب در ارتباط با تکنولوژی بسیار زیاد است. لذا تعدادی از رایج‌ترین آن‌ها این جا تعریف می‌شود:

تکنولوژی ارتباطی: برای توصیف تجهیزات ارتباط از راه دور به کار می‌رود که از طریق این تجهیزات (تلفن، نمابر، مودم، رایانه) اطلاعات به دست می‌آیند.

سواد اطلاعاتی: ترکیبی است از دانش، مفاهیم، مهارت‌ها و نگرش‌ها که دانش‌آموزان ما در عصر اطلاعات برای بقا و مشارکت در امور اجتماعی به آن نیاز دارند. دانش‌آموز با این سواد قادر است اطلاعات را انتخاب، تفسیر، ارزیابی، سازمان‌دهی و ارائه نماید.

مدرسه مجازی: به مدرسه‌ای اطلاق می‌گردد که دروس مختلف را از راه دور از طریق شبکه جهانی اینترنت به دانش‌آموزان ارائه می‌کند. دانش‌آموزان این مدرسه از تمام کشورهای دنیا هستند که می‌توانند با یکدیگر تبادل دانش داشته باشند در این سیستم، به حضور فیزیکی معلم و دانش‌آموز در کلاس درس نیاز نمی‌باشد. به‌غیراز دروسی که به شیوه کنفرانس از راه دور، که نیاز به حضور در پشت کامپیوتر و زبان خاصی است دروس می‌تواند در هر مکان و زمان بر اساس خواست دانش‌آموز دریافت شود. در این شیوه برای عوامل و مسائل مختلف نظیر مدیر، معلم، دانش‌آموز، ثبت‌نام، انتخاب درس، دریافت درس، ارزشیابی، اطلاع از وضعیت تحصیلی، ارتباط با معلم و همکلاسی‌ها، کتابخانه دیجیتالی تعریف خاصی شده است.

مدرسه هوشمند: به مدرسه‌ای اطلاق می‌شود که خصوصیت تدریس رو در رو و هم‌چنین فعالیت راه دور را یک جا باهم دارد. بدین‌صورت که دانش‌آموز پس از حضور در کلاس درس (البته ارائه درس نیز با استفاده از فناوری‌های نوین از قبیل دیسک نوری، سی‌دی، برنامه‌های رایانه‌ای، جستجو در شبکه بین‌المللی و داخلی و رسانه‌های دیگر علاوه بر کتب درسی انجام می‌گیرد) ادامه فعالیت‌های کلاسی را با گذراندن وقت خود در کتابخانه‌های مجازی، سایت‌های اطلاع‌رسانی و بانک‌های اطلاعاتی پیگیری می‌نمایند. دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های تحقیق، پروژه‌های کلاسی را به‌پیش می‌برند و با اخذ مشاوره‌های بین‌المللی در روی شبکه اینترنت، تجارب بین‌المللی را نیز بکار بندند.

یادگیری الکترونیکی: این یادگیری کمک شایانی به مادام‌العمر کردن فرایند یادگیری می‌نماید. و یادگیری را در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر می‌کند. ارائه دوره‌هایی که توسط شرکت‌ها و سازمان علمی امکان‌پذیر می‌کند. ارائه دوره‌هایی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های علمی مختلف روی شبکه اینترنت انجام می‌پذیرند از جمله نمودهای یادگیری الکترونیکی است که اصطلاحاً آموزشی مبتنی بر شبکه یا آموزش پیوسته نام‌گرفته‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان