دانلود و خرید کتاب ایمان کلید نجات رقیه عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایمان کلید نجات اثر رقیه عباسی

کتاب ایمان کلید نجات

نویسنده:رقیه عباسی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایمان کلید نجات

کتاب ایمان کلید نجات نوشته رقیه عباسی است. این کتاب را انتشارات آستان مهر برای تمام کسانی که در زندگی به‌دنبال نجات و رستگاری هستند منتشر کرده است.

درباره کتاب ایمان کلید نجات

مسئله فلاح و رستگاری و رسیدن به حیاتی طیبه، سعادتمند و جاودان و نیز نجات از هر گونه درد و رنج و فنا و نابودی، نه تنها یکی از دغدغه‌های مهم، بلکه از امور فطری بشر در طول تاریخ حیات او بوده است. انسان که موجودی است طالب کمال مطلق و همواره در پی رسیدن به کمال مطلوب و رستگاری ابدی و فرار از فنا و نابودی، دست از تلاش و کوشش برنداشته و فطرتاً ضرورت مسئله نجات پی برده است. این کتاب یک راهنمای جامع برای تمام کسانی است که در زندگی به‌دنبال نجات و رستگاری هستند.

به‌راستی دنیا (همانند مدرسۀ انسان ساز) سرای راستی است برای کسی که گفتارش را باور دارد، و سرای ایمنی از عذاب الهی برای کسی که فهمید و آنچه را که خبر داد دریافت، و سرای توانگری است برای کسی که از آن با ایمان و عمل صالح توشه برای آخرت بردارد، و سرای پند و اندرز است برای کسی که از آن پند گیرد. این کتاب با آیات روشن قرآن و حدیث خواننده را به رستگاری ابدی هدایت می‌کند. 

خواندن کتاب ایمان کلید نجات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایمان کلید نجات

حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی (ع) در فرمانش به مالک اشتر نخعی والی مصر فرمود:

«وَ إِنَّمَا یسْتَدَلُ عَلَی الصَّالِحِینَ بِمَا یجْرِی اللَّهُ لَهُمْ عَلَی أَلْسُنِ عِبَادِهِ فَلْیکنْ أَحَبُّ الذَّخَائِرِ إِلَیک ذَخِیرَةَ الْعَمَلِ الصَّالِحِ بِالْقَصْدِ فِیمَا تَجْمَعُ وَ مَا تَرْعَی بِهِ رَعِیتَک فَامْلِک هَوَاک وَ شُحَّ بِنَفْسِک عَمَّا لَا یحِلُّ لَک فَإِنَّ الشُّحَّ بِالنَّفْسِ الْإِنْصَافُ مِنْهَا فِیمَا أَحْبَبْتَ وَ کرِهْت...».

یعنی: و همانا به سخنانی که خداوند متعال به زبان بندگانش از نیک و بد جاری می‌سازد، می‌توان به نیکوکاران پی برده آنها را شناخت (که اگر از آنان نیکویی بر زبان‌ها جاری شد، مردم آنها را نیکوکار می‌شمارند، و به نیکی یادش می‌کنند ولو اینکه کافر باشند چون حاتم طائی و انوشیروان عادل، و اگر بر سر زبان‌ها به بدنامی یاد شوند مردم آنها را بدکار می‌دانند و لعن و نفرینشان می‌کنند گرچه به ظاهر مسلمان باشند، همچون معاویه و شمر و یزید ...) پس باید بهترین اندوخته‌های تو کردار شایسته باشد.

پس ای مالک بر هوای نفس و خواهش درونی خود مسلط باش (با عقل، مهار نفس را به دست گیر و با دین کنترلش نما تا تو را به انحطاط و سقوط از انسانیت نکشاند) و به نفس خویش از آنچه برایت حلال و روانیست بخل بورز، چه اینکه بخل و مهار و کنترل نفس، عین عدل و انصاف و کمال و رستگاری است.

خداوند متعال می‌فرماید:

{فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَ اسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ أَنْفِقُوا خَیراً لِأَنْفُسِکمْ وَ مَنْ یوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِک هُمُ الْمُفْلِحُون}

یعنی: پس تا بتوانید خدا ترس و پرهیزکار باشید، و گوش به سخن حق دهید، و حق را اطاعت کنید و از مال خود برای ذخیرۀ آخرت خویش به تهیدستان کمک نمایید، و کسی که بخل نفسش را با عقل و دین مهار و کنترل کند، پس آنهایند رستگاران.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان