دانلود و خرید کتاب ترمینولوژی گمرک غلامرضا صفاری طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترمینولوژی گمرک اثر غلامرضا صفاری طاهری

کتاب ترمینولوژی گمرک

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ترمینولوژی گمرک

کتاب ترمینولوژی گمرک نوشتۀ غلامرضا صفاری طاهری در انتشارات دانشگاه خوارزمی به چاپ رسیده است. این کتاب شامل اصطلاحات به‌کار رفته در اسناد گمرکی، نمونه اسناد گمرکی، جدیدترین واژه‌نامه اصطلاحات بین المللی گمرکی، اصطلاحات تجاری گمرکی ، واژگان گمرکی، اختصارات و نمونه متون گمرکی است.

درباره ترمینولوژی گمرک

از آنجا که شناخت عبارات و اصطلاحات فنی هر رشته علمی مقدمه و پیش نیاز آگاهی و وقوف بر آن علم و استناد و استفاده از اسناد و منابع علمی آن شاخه از علم میباشد و درک صحیح و مشترک از واژگان علمی موجب وحدت نظر و همگونی و هماهنگی کلیه کاربران و صاحب نظران آن رشته علمی میگردد، دیری نیست که عالمان رشتههای مختلف علمی اصطلاحات فنی مورد استفاده در مراجع و منابع علمی خود را در مجموعهای واحد تهیه و عرضه نمودهاند که رشته علوم گمرکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و سازمان جهانی گمرک بعنوان بزرگترین و مهمترین سازمان بین‌الدولی گمرکی در پاسخ به این نیاز مهم و انجام رسالت خود در ایجاد حداکثر یکنواختی و یکپارچگی در رویهها و استانداردهای بینالمللی گمرکی مجموعه "واژه نامه اصطلاحات بین المللی گمرک" را تنظیم و به کلیه گمرکات عضو ارائه نمودهاست. با عنایت به مراتب یاد شده و به منظور فراهم نمودن منبعی قابل استفاده برای دانشجویان و دانـ

ترمینولوژی گمرک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب منبعی قابل استفاده برای دانشجویان و دانـش پژوهـان علـوم گمرکـی جهـت شـناخت واژگـان و اصـطلاحات بـین‌المللـی رایـج در امـورگمرکی است.

بخشی از ترمینولوژی گمرک

اظهارنامه D.A.S

مـورد اسـتفاده قـرار 3 تدوین و در سیستم خودکار اطلاعات گمرکی (آسـیکودا) 2 اروپای ملل متحد میگیرد. آسیکودا یک نرم افزار رایانه ای مربوط بـه تشـریفات تـرخیص کـالا مـی باشـد کـه توسـط به منظور خودکار نمودن تشـریفات تـرخیص 4 کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد) کالا بوجـود آمـده و هـم اکنـون بـیش از 70 کشـور جهـان، بـویژه کشـورهای در حـال توسـعه، دررویههای مختلف گمرکی از آن بهرهبرداری مینمایند. فرم اظهارنامه D.A.S از نظـر کلـی بـه چهـار ناحیـه الـف . ب. ج. د. تقسـیم شـده و هـر ناحیـه از تعدادی خانه (BOX (تشکیل شـده اسـت . ناحیـه "الـف" در بـر گی رنـده اطلاعـات گمرکـی کـالا، صاحب کالا و وسیله حمل، ناحیه "ب" شـامل اطلاعـات حسـابداری، ناحیـه "ج" جهـت اطلاعـات مربوط به ترانزیت و ناحیه "د" برای رسیدگیهای گمرکی میباشد. تعداد کل خانـههـای اظهارنامـه 54 خانه بوده که به ترتیب از شماره 1 تا 54 شمارهگذاری شده است و ه ر یک عنوان مخصـوص بـه خود را دارد. این اطلاعات متشکل از اطلاعات عمومی و اطلاعات قلـم کـالا مـی باشـد. "اطلاعـات عمومی" عبارت است از مشخصات کلی کالا و "اطلاعات قلـم کـالا " عبـارت اسـت از مشخصـات جزئی و بیشتری از قلم یا اقلام کالا. چنانچه کالای اظهار شده یک قلم باشد، یک برگ فرم اظهارنامه SAD بکارگرفته میشود و چنانچه کالا بیش از یک قلم باشد، فرمی که باید تنظیم شود بیش از یک برگ بوده و با توجه به اینکه برگ دوم میتواند تا دو قلم از مشخصات کالا را بپذیرد تعداد برگهای اظهارنامه براساس تعداد اقلام مورد اظهار متفاوت خواهد بود. اطلاعات اظهارنامه تنظیم شده در اولین مرحله وارد رایانه شده و در صورتیکه اشکالی وجود نداشته باشد یک نسخه اظهارنامه چاپ و پس از امضای اظهار کننده به جریان گذارده میشود. در غیر این صورت اطلاعات وارد شده بطور موقت ذخیره و اظهارنامه جهت رفع اشکال به اظهارکننده اعاده میگردد.

توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی
اسلاوو رادوسویک
هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی
رضا بنایی
مگه تو مملکت شما خر نیس؟!
عزیز نسین
گام به گام تا ترخیص کالا در ورود قطعی
رضا بنائی
اینکوترمز ۲۰۱۰
اتاق بازرگانی بین‌المللی
تعیین تعرفه در گمرک
مهدی بنایی
قابل اعتماد باشید
مری اسمال
آیین دادرسی مدنی ۳ (نسل سوم)
فاطمه‌سادات هاشمی دمنه
قطره ای از دریای بیکران هستی
محمود خزائلی
تخصص مدیران و عملکرد مدیریت بحران در بیمارستان
عادل تبریزی توچائی
تخلفات گمرکی و قاچاق
رضا بنائی
نکات کلیدی، کاربردی قانون جدید گمرک مصوب ۱۳۹۰
رضا بنایی
راهنمای آزمون حق العمل کاری گمرک
ایرج زینال‌زاده
مهارت‌های مذاکرات تجاری، مکاتبات و قراردادها
وحید ناصحی‌فر
گمرک + نکته‌های مفید
رضا بنائی
آموزش عملی ثبت سفارش الکترونیکی
شیده مساح‌فرد
مکس پدیا
مهرداد جمال ارونقی
کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق‌العمل کاری، وظایف و مسئولیت‌ها، تخلفات
رضا بنایی
حقوق تجارت ۴ (نسل سوم)
فاطمه‌سادات هاشمی دمنه
سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی گمرکی
ابراهیم زارعی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان