دانلود و خرید کتاب غیرت میوه شجاعت سلیمه مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غیرت میوه شجاعت اثر سلیمه مقدم

کتاب غیرت میوه شجاعت

نویسنده:سلیمه مقدم
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غیرت میوه شجاعت

کتاب غیرت میوه شجاعت نوشته سلیمه مقدم است. کتاب غیرت میوه شجاعت به شما کمک می کند اهمیت و انواع غیرت را بشناسید و به اهمیت آن پی ببرید. این کتاب را انتشارات خادم‌الرضا (ع) منتشر کرده است. 

درباره کتاب غیرت میوه شجاعت

یکی از ارزش‌های مهم اخلاقی که موجب آثاری درخشان و سازنده در زندگی انسان می‌شود و باعث کسب عزت و آبرو و شخصیت ممتاز می‌گردد؛ خصلت غیرت است. واژه غیرت در اصل از تغیر گرفته شده و به معنی به دلیل دفاع شدید عرض و ناموس، یا مال و کشور و دین است. معموالا در هنگام دفاع چهره متغییر می‌شود و دگرگون می‌گردد و نشانه‌های دفاع جد در چهره‌اش دیده می‌شود و ضد آن بی غیرتی و سستی و سهل انگاری است که چنین خصلتی موجب پیامدهای ویران‌گر و انحرافات فراوان خواهد شد.

غیرت از صفات برجسته ای است که موجب جلوگیری از تجاوز بیگانه به ناموس شده و باعث پیدایش ارزش‌های دیگری به حریم استقلال و عزت و شخصیت انسان می‌شود که هر کدام در جای خود تکمیل کننده هویت، استقلال و عزت جامعه و فرد خواهند، غیرت در بسیاری از موارد عامل تحصیل افتخارات عظیم شده که با نبودن آن، دستیابی به چنین افتخاراتی امکان پذیر نیست.

در حقیقت خصلت غیرت همچون یک پلیس مخفی هشیار و بیدار در روح و روان انسان، مراقب مرزها و حدود و خط قرمزها است و انسان را به نظارت قاطع در این راستا وا می‌دارد تا به پاسداری و نگهبانی از حریم‌ها بپردازد. واژه غیرت معمولا در جایی به کار می‌رود که چیزی حق اختصاصی شخصی یا گروهی است و دیگران می‌خواهند مرز و حریم آن را بشکنند؛ در چنین حالتی انسان غیور از تجاوز حریم شکنان جلوگیری می‌کند. بنابر این غیرت دارای یک معنی عام و گسترده است مانند غیرت در حفظ اموال، غیرت آبرو، استقلال همه جانبه کشور و در حفظ دین و آیین به ناموس و حیثیت به کار می‌رود. ولی غالبا در حفظ حریم عفت و ناموس به کار می‌رود. حفظ حریم عفت و ناموس موجب حمایت قوی از ارزش‌های اخلاقی شده و به جامعه آرامش و امنیت و پاکی می‌بخشد، در حالی که بی‌تفاوتی به حریم عفت و ناموس و به عبارتی بی‌غیرتی باعث از هم پاشیدگی شیرازه خانواده‌ها و دیگر بلاهای جبران ناپذیر خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت؛ غیرت دارای اقسام گوناگونی است که از همه آنها مهم‌تر غیرت ورزی برای حفظ حریم ناموس است و ضد آن بی‌بند و باری و افسار گسیختگی ناموسی است. البته باید توجه داشت که آن غیرتی محبوب بوده و به عنوان ارزش به شمار می‌آید که مانند سایر صفات ارزشی، در حد اعتدال باشد در غیر این صورت نکوهیده و ضد ارزش خواهد شد. هدف اصلی این اثر شناساندن اثر مهم غیرت در خانواده و جامعه است که در صورت نبود آن خسارات جبران‌ناپذیری متوجه خانواده و جامعه خواهد شد. امید است که این اثر، گامی‌ به سمت تبلور هر چه بیشتر ارزش‌های اسلامی‌ باشد.

خواندن کتاب غیرت میوه شجاعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان مسلمان و انقلابی که می‌خواهند زندگی غیرت‌مندی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان