دانلود و خرید کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول) محمدرضا کاشفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول) اثر محمدرضا  کاشفی

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول)

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول)

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول) نوشته محمدرضا کاشفی است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی

«پرسش‌گری» از آغاز آفرینش انسان، رخ‌نمایی کرده، بر بال سبز خود، فرشتگان را فرانشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است. هر که سؤال‌هایش آسمانی است، دانش و بینش، پاسخش خواهد بود. پویایی و پایایی «جامعه» و «فرهنگ»، در گرو پرسش‌های حقیقت طلبانه و پاسخ‌های خِردورزانه است.

از افتخارات ایران اسلامی، آن است که از سویی، سرشار از جوانانی پاک دل، کمال خواه و پرسش‌گر می‌باشد و از دیگر سوی، از مکتبی غنی برخوردار است که معارف بلند آن، گوارا نوش دل‌های عطشناک پرسش‌گر و دانش‌جوست.

اداره مشاوره و پاسخ معاونت مطالعات راهبردی نهاد، محفل انسی فراهم آورده است، تا «ابر رحمت» پرسش‌ها را به «زمین اجابت» پذیرا باشد و نهال سبز دانش را بارور سازد.

در راستای ترویج فرهنگ دینی، اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تاکنون بیش از دویست هزار پرسش دانشجویی را در موضوعات مختلف اندیشه دینی، مشاوره، احکام و... پاسخ داده است.

آن‌چه پیش‌رو دارید، بخشی از پرسش‌های خداشناسی است که توسط محقق ارجمند مرحوم حجه‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کاشفی (ره) پاسخ داده شده است.

خواندن مجموعه پرسش‌ها و پاسخ های دانشجویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جوانان دانشجو مخاطبان این مجموعه‌اند.

بخشی از کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد اول)

- پرسش. چگونه می‌توان خدا را بهتر شناخت؟

راه‌های پیش روی بشر برای خداشناسی، سه قسم است:

الف. راه دل یا فطرت؛ یعنی، هر انسانی به مقتضای آفرینش و ساختمان اصلی روح خود، خدا را می‌شناسد؛ بدون اینکه نیاز به اکتساب و تحصیل علوم مقدماتی داشته باشد. منظور از فطرت، عقل نیست؛ بلکه مقصود، «دل» است. عارفان از آنجا که به نیروی عشق فطری ایمان و عقیده دارند، در تقویت این نیرو می‌کوشند. اگر بخواهیم بدانیم آیا چنین احساسی در آدمی هست یا خیر؟

دو راه در پیش داریم:

۱. خودمان شخصآ و عملا، دست به آزمایش در وجود خویش و دیگران بزنیم.

۲. ببینیم دانشمندانی که سالیان دراز در زمینه روان آدمیان، از جنبه مسائل معنوی مطالعه و تحقیق کرده‌اند، چه نظرهایی دارند.

ب. راه حس و علم، یا راه طبیعت؛ این راه به نوبه خود به سه راه دیگر

تقسیم می‌شود:

۱. راه تشکیلات و نظاماتی که در ساختمان جهان به کار رفته است.

۲. راه هدایت و راهنمایی نادیده‌ای که موجودات را در مسیر خویش می‌اندازد.

۳. راه حدوث و پیدایش عالم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۱۵۰
تومان