دانلود و خرید کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی) فاطمه ماستری فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی) اثر فاطمه ماستری فراهانی

کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی)

معرفی کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی)

کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی) نوشته فاطمه ماستری فراهانی و بهزاد شوقی و فرشاد سارجالویی است. کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی) یکی از کتاب‌های تخصصی حوزه مدیریت است.

درباره کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی)

این کتاب در شش بخش تنظیم شده است. در بخش اول به بررسی مقدم‌های بر سازمان و مدیریت؛ تصمیم‌گیری و خلاقیت فردی و سازمانی پرداخته می‌شود. در این بخش از این جهت به بررسی خلاقیت و تصمیم‌گیری پرداخته می‌شود که این موضوعات پایه و اساس سایر مباحث مدیریت از جمله برنامه‌ریزی است. در بخش دوم کتاب به بررسی وظایف مدیران از قبیل برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و رهبری و کنترل پرداخته می‌شود. در بخش سوم نیز سیر تحولات مدیریت با مکتب کلاسیک شروع و سپس با بررسی مکتب نئوکلاسیک، نگرش سیستمی، نگرش اقتضایی و مجموعه‌ای از نظریه‌های سازمان و مدیریت، نگرش کمی به مدیریت و در نهایت با بررسی نظریه‌های نوین مدیریت (اوچی، سازمان یادگیرنده و آشوب) به پایان می‌رسد. در بخش چهارم بحث انگیزش که یکی از مباحث پایه‌ای مدیریت است بررسی می‌شود. در بخش پنجم ارتباطات که تمامی موضوعات مدیریت را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در نهایت نیز سبک مدیریت اسلامی که راه‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات سازمان‌های امروزی است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان جهت ارتقای سطح علمی‌شان در زمینه مدیریت کمک می‌کند.

خواندن کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی سازمان و مدیریت (عمومی و اسلامی)

اگر زندگی روزمره خود را مرور کنیم، نتیجه می‌گیریم که سازمان‌ها شدیداً در زندگی ما نفوذ کردهاند. می‌توان گفت فلسفه اصلی و عقلانی برای وجود سازمان‌ها این است که هدف‌های معین فقط از طریق همکاری گروهی از مردم تحقق می‌یابد. بنابراین هدف خواه سود، تعلیم و تربیت، تأمین بهداشت و مسکن باشد و خواه ترویج مذهب، سازمان‌ها با هدف‌های مشخص، علت وجودی خود را پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر سازمان‌ها هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را تعقیب می‌کنند که می‌توانند به طور کارآمد و مؤثر با کوشش‌های ثمربخش و مشترک افراد تأمین شود. اما سازمان‌ها از سطح یک وسیله تولید کالاها و خدمات فراتر رفته و پایگاهی را به وجود آورده‌اند که غالب انسان‌ها قسمت اعظم زندگی‌شان را در آنها می‌گذرانند و بدین ترتیب تأثیر عمیقی در رفتار انسان‌ها دارند.

از سوی دیگر کلیه سازمان‌ها به وسیله یک یا چند مدیر اداره می‌شوند. مدیران منابع کمیاب را در جهت حصول هدف‌های مختلف تخصیص می‌دهند و رابطه بین هدف و وسایل نیل به هدف را تعیین می‌کنند.

پیچیدگی فزاینده جامعه، پیشرفت علم و تکنولوژی و به تبع آنها افزایش نیازمندی‌ها و گسترش سازمان‌ها ایجاب میکند که از مدیران کارآمد در اداره امور سازمان‌ها استفاده شود تا موجبات رشد و بقای سازمان را فراهم آورد(بهزاد فر، عزیزی و شوقی،۱۳۹۱).

سازمان

سازمان واحدی است اجتماعی (گروه‌بندی متشکل از انسان‌ها)، که به طور آگاهانه ساخته و بازسازی شده است تا نیل به هدف‌های مشخص ممکن شود (مدنی،۱۳۸۲).

در تعریف دیگر آمده است سازمان عبارت است از پدیده‌ای اجتماعی که به طور آگاهانه هماهنگ شده، دارای مرز نسبتاً مشخصی است و برای تحقق هدف یا اهدافی به صورت مستمر فعالیت می‌کند. در این تعریف دو واژه کلیدی وجود دارد:

 واژه «پدیده اجتماعی»: به این معنی که سازمان‌ها از دو یا چند نفر تشکیل شده که با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند.

 واژه «آگاهانه هماهنگ شده»: که دلالت بر مدیریت دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان