دانلود و خرید کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد محمود زرگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد اثر محمود زرگر

کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد

نویسنده:محمود زرگر
ویراستار:محمدرضا زرگر
انتشارات:نشر ابرون
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد

کتاب شرکت‌ های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد، نوشته محمود زرگر، راهنمایی کاربردی برای کمک به شرکتهای کوچک و متوسط و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت این شرکت‌ها در مسیر تحقق اهداف رونق اقتصادی است.

درباره کتاب شرکت‌ های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد

جایگاه کشور عزیزمان ایران در بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و منابع انسانی خبره، و برخی تولیدات اساسی و کشاورزی و معدنی، رتبه بسیار بالایی در سطح جهان دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها در راستای رونق تولید و توسعه تجارت و تحول اقتصادی کشور به خوبی استفاده نشده است. بسیاری از این ظرفیت‌ها، به ویژه در حوزه تولید علم و تبدیل آن به ثروت، بدون استفاده باقی مانده است و سایر ظرفیت‌های فیزیکی از قبیل برخی تولیدات کشاورزی، مواد غذایی، معدنی و امثال آنها به صورت خام‌فروشی یا بدون فرآوری و با کمترین ارزش افزوده به کشورهای واسطه صادر می‌شود. بسیاری از محصولات ایرانی در کشورهای واسطه با فرآوری، برندسازی و بازاریابی قوی به بازارهای مصرف نهایی صادرات مجدد می‌شوند. در نتیجه ایران از مزایای ارزش افزوده، اشتغال، رفاه و توسعه اقتصادی، و تبدیل این ظرفیت‌ها به ثروت، بی‌بهره یا کم‌بهره مانده است.

هدف کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد، ارائه مدل‌ها، تجربیات و توصیه‌هایی است که در دیگر کشورها به نتایج قابل توجهی رسیده و می‌توانند در کشورمان متناسب با شرایط و اهداف ملی مورد توجه واقع شوند. از آنجا که در این مسیر، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری، رونق تولید، فعالیت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های خدماتی فراهم می‌شود، آگاهی و استناد به این تجربیات می‌تواند گشایشی را در زمینه رفع موانع و مشکلات فعلی ایجاد کند.

پیچیدگی و گستردگی اکوسیستم کسب‌و‌کار و اقدامات ضروری از سوی هر یک از بازیگران در این اکوسیستم برای موفقیت شرکت‌های کوچک و متوسط، نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، در این کتاب تشریح شده است. اما در نهایت، مدلی ارائه شده تا همه بازیگران در این اکوسیستم بتوانند با هدف مشترک، وظایف و مسئولیت‌های خود را به انجام برسانند. از سوی دیگر، به بازیگران کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط کمک می‌شود تا هدف گذاری شرکت و همچنین انتظارات موثر و تجربه شده را از نهادهای پشتیبان و تخصصی مرتبط پیگیر باشند. همچنین با وجود محدودیت‌ها و شرایط عدم توازن و تناسب خدمات و حمایت‌ها در اکوسیستم موجود کشور، شرکت‌ها و دیگر بازیگران مسیر خود را شناسایی کرده و مؤثرترین برنامه‌ها را برای دستیابی به موفقیت اجرایی نمایند، ریسک‌ها را بشناسند، اولویت‌گذاری کنند و بهترین اهداف را پیگیری کنند.

خواندن کتاب شرکت‌ های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب شرکت های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد، چه برای مدیران و کارشناسان بنگاه‌های اقتصادی، یا برای دست‌اندرکاران مسئول در انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، و همچنین دستگاه‌های دولتی مرتبط، برای شناخت تمامی عوامل و موضوعات و میزان تأثیر آنها، در جریان بازنگری سیاست‌ها، برنامه‌ها، مقررات و اقدامات درون شرکت‌ها، لازم و بسیار مفید است.

درباره محمود زرگر

محمود زرگر در سال ۱۳۳۴ به دنیا آمد. او در رشته مدیریت تا مقطع دکترا تحصیل کرده است و بیش از ۱۷ سال سابقه مدیریتی در حوزه صنعت دارد و همچنین ۲۰ سال سابقه مشاوره و تدریس در حوزه‌های تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات، توسعه و تحول کسب‌وکار دارد. 

محمود زرگر از سال ۱۳۶۸ اقدام به تحریر و انتشار ۲۵ عنوان کتاب راهنما و کاربرد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در زمینه های مدیریتی نموده است. همچنین ایشان از سال ۲۰۰۶ حضوری مؤثر در نشست‌های تخصصی تسهیل تجارت UNESCAP و UNCEFACT داشته است. علاوه بر این، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ نیز سمت دبیرکل شورای تسهیل تجاری و کسب‌وکار الکترونیکی آسیا و اقیانوسیه (AFACT) را در اختیار داشته است.

بخشی از کتاب شرکت‌های کوچک و متوسط موتور رونق اقتصاد

رویدادها و مناسبات سال‌های اخیر به وضوح نشان داده است که قدرت اقتصادی یکی از الزامات اساسی امروز برای هر کشوری است. قدرت اقتصادی به این معنا است که تکانه‌ها و حوادث سیاسی و اقتصادی کشورهای تأثیرگذار جهانی، کمترین اثر را در زندگی و فعالیت مردم داشته باشد و همچنین، ابزار مؤثر متقابلی نیز در ازای تهدیدات خارجی و رقابتی در دسترس باشد. ضمناً امکان پایداری دخل و خرج مردم، ارزش پول ملی و ثبات اجتماعی نیز پیامدهای چنین قدرت اقتصادی خواهد بود. در نتیجه، تحقق قدرت اقتصادی، موجبات امید و آینده‌نگری مردم را فراهم می‌کند و ضمن ایجاد آثار فرهنگی و جلب مشارکت همگانی، از طریق توسعه نوآوری و خلق ارزش، دستیابی به اهداف متعالی کشور را به ارمغان می‌آورد.

رونق تولید، توسعه تجارت و تحول اقتصادی یکی از اساسی‌ترین راه‌های دستیابی به قدرت اقتصادی است و شرکت‌های کوچک و متوسط موتور و محور اصلی تحقق این هدف متعالی هستند. امروزه اکثر کشورها به اهمیت این محرک مهم و تأثیرگذار، یعنی شرکت‌های کوچک و متوسط، و رونق و پایداری فعالیت آنها، به عنوان بخش محوری برنامه‌های توسعه و رفاه اجتماعی پی برده‌اند.

فهرست 

  • مقدمه
  • گفتگوی خودمانی
  • فصل ۱: شناخت و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط
  • فصل ۲: استفاده از استانداردها و بهبود کیفیت در شرکت‌های کوچک و متوسط
  • فصل ۳: ادغام در زنجیره‌های ارزش بین‌المللی
  • فصل ۴: راهنمای ادغام در زنجیره‌های ارزش
  • فصل ۵: چالش‌های بین‌المللی شدن شرکت‌های کوچک و متوسط
  • فصل ۶: تجزیه و تحلیل رقابت‌پذیری شرکت‌های کوچک و متوسط
  • فصل ۷: اکوسیستم‌های کسب‌وکار در عصر دیجیتال
  • فصل ۸: ابتکارات و سیاست‌های بین‌المللی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان