دانلود و خرید کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان مریم صالح‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان اثر مریم صالح‌پور

کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان

معرفی کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان

کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان نوشته مریم صالح‌پور است. کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان را انتشارات پارسیان البرز منتشر کرده است و به شما کمک می‌کند با کنترل خشم و پرخاشگری کودکانتان را آرام و سالم تربیت کنید. 

درباره کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان

شما با خواندن کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان با شیوه‌های تازه تربیت کودک برای والدین آشنا می‌شوید و می‌فهمید بیشتر گرفتاری‌های کودکان بدون مصرف دارو هم قابل حل است.

 والدین نیز ممکن است در مسیر تربیت فرزندان دچار اشتباه شوند و ممکن است به کودک صدمات جسمی و روانی غیرقابل جبرانی بزنند. اگر فرزند شما رفتارهای نامطلوبی دارد و قادر به کنترل آن نیستید اگر روابط خانوادگی شما به گونه‌ای است که رنجتان می‌دهد و اگر از والد بودنتان احساس رضایت ندارید و لذت نمی‌برید، کتاب حاضر به شما کمک می کند تا جواب سوال‌های خود را بیابید و بدون تزریق و تجویز دارویی زندگی توام با شادی و کودکی شاد داشته باشید. 

برای داشتن یک جامعه سالم علاوه بر سلامت جسم ـ به سلامت روان هم توجه نمود و این وظیفه مهم در درجه اول بر عهده پدران و مادران یک جلامعه سالم است تا در نتیجه اش نسلی سالم را نیز پرورش دهند. 

خواندن کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که نگران کودکانشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سفر به دنیای رفتاری کودکان

اعتقاد بر این است که بروز بدخلقی و پرخاشگری در رفتار کودکان می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد مانند گرسنگی یا به دنبال جلب توجه، دنبال اطمینان و آرامش و امنیت بودن یا فقط احساس ناراحتی از جملهٔ این دلایل هستند. اکثر کودکان زمانی پرخاشگری می‌کنند که به خواسته‌های خود نمی‌رسند و این خواسته‌ها می‌تواند هرچیزی باشد. مثلاً درخواست یک اسباب‌بازی خاص و گران‌قیمت و یا خواسته‌های غیرمنطقی مثلاً: کودکی که در روز بارانی لج بازی می‌کند و اقدام به رفتن پارک می‌کند و برای مادر یا مربی مقدور نیست. اینگونه کودکان چون تسلیم خواسته‌های خویش نمی‌شوند از خود رفتارهای بد و ناهنجار بروز می‌دهند با کوبیدن پا به زمین یا فریاد زدن یا جیغ کشیدن و گریه‌های پی در پی سعی در رسیدن به خواسته‌های خود را داشته و دارند. کودکان برخلاف بزرگسالان حس کنترل رفتاری ندارند بنابراین به دلیل عدم توانایی آنان برای رسیدن به هدف خود احساس سرخوردگی می‌کنند و این حس دقیقاً همان چیزی است که کودک شما ممکن است تجربه کند با این تفاوت که بنا به سن کودکی خود درک نمی‌کند که می‌تواند شیوه رفتارش را کنترل کند. رفتارهای پرخاشگرانه معمولاً از اوایل زندگی شروع می شود و پژوهشگران با مطالعه کودکان پرخاشگر دریافتند که ۵۵ درصد پسران و ۴۱ درصد و دختران از دو سالگی چنین رفتاری دارند. با رفتن کودکان به کودکستان، پرخاشگری جزئی مثل هُل دادن و زدن دیگران در بسیاری از آنها کاهش یافته و با ورود به مدرسه این کاهش ادامه می‌یابد.

مهمترین دلایل پرخاشگری در کودکان

الگوپذیری و مشاهده رفتاری: اگر به عنوان پدر و مادر خُلق و خویی عصبانی دارید فرزندمان پرخاشگر خواهد شد. چرا که کودکان با والدین خود همانندسازی می‌کنند و این همانندسازی ناخودآگاه صورت می‌گیرد. یادمان باشد حتماً لزومی ندارد با خود کودک پرخاشگری کرده باشیم همین که او شاهد پرخاش پدر و مادر با یکدیگر یا دیگران باشند این رفتار را فرا می‌گیرند. مانند مشاهده فیلم‌های خشن و بازی‌های کامپیوتری شامل این الگوپذیری است.

طلاق: دلیل دیگر پرخاشگری کودک عدم تفاهم پدر و مادر در زندگی مشترک می‌باشد که منجر به بحث و جدل و بر هم زدن آرامش کودک از جنبه روحی و روانی می‌گردد 

نظرات کاربران

faezeh
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

محتوای کتاب کاملا تکراری بود و من اینارو خونده بودم چیز خاصی نداشت واقعا باید بگم حیف پولی که دادم کتاب کودک انسان خانواده خییییلی بهتره، این کتاب خیلی سطحی حرف زده و من تو 10 دقیقه نصفشو خوندم اصلا

- بیشتر
Roya
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

تنها مشکل ، قیمت کتاب هست متاسفانه :| . نمونه کتاب رو خوندم و به نظر واقعا خوب و کاربردی میاد . اینکه کتاب ترجمه نیست و مطابقت خوبی با فضای فرهنگی خودمون داره ، نکته بسیار مثبتی هست .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۳۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان