دانلود و خرید کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران مجید یاسوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران اثر مجید یاسوری

کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران

کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران نوشته مجید یاسوری و فریبا گراوندی است. کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران به گردشگری فرهنگی در ایران می‌پردازد.

درباره کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران

ایران، از جمله کشورهایی است که دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی– فرهنگی است. سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی ایران نمونه‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد عناصر مادی و معنوی فرهنگی نظیر؛ تخت جمشید، پاسارگاد یا سنگ‌نگاره های طاق بستان، آداب و رسوم اقوام مختلف، بناهای تاریخی، پوشش و...، باعث شکل گیری جاذبه‌های گردشگری فرهنگی شده است. در شرایط کنونی توسعه گردشگری فرهنگی در ایران دارای محدودیت‌هایی است که می‌بایست به منظور رفع این محدودیت‌ها تلاش جدی به عمل آید.

امروزه گردشگری به عنوان ابزاری برای تقویت رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی، امنیت و آسایش جوامع و کاهش فقر در سطح ملی و محلی تلقی می‌شود. گردشگری قبل از آنکه به عنوان یک پدیده اقتصادی مطرح باشد، یک امر فرهنگی است. گردشگری، انسان را با فضاهای جغرافیایی، انسان‌ها و فرهنگ‌های دیگر آشنا می‌کند و این آشنایی مقدمه‌ای برای شناخت بیشتر انسان از خودش است. 

گردشگری فرهنگی یکی از مهم‌ترین زمینه های گردشگری است. گردشگری فرهنگی فرصتی برای شکوفایی کنجکاوی و حقیقت‌جویی انسان‌ها در خصوص پی بردن به اسرار زندگی گذشتگان و آشنایی با فرهنگ سایر اقوام است. علاوه بر این‌ها حضور گردشگران و توجه آنان به فرهنگ محلی، حس اعتماد به نفس و علاقه به فرهنگ خودی را در ساکنان جوامع محلی برمی‌انگیزد و به افزایش خودباوری آنان کمک می‌کند.

امروزه سفر از یک کالای تجملاتی و غیرضروری، به محصولی ضروری در سبد مصرفی خانوار تبدیل شده و رشد زیادی داشته است. توسعه صنعت حمل و نقل، رشد شهرنشینی، بهبود سطح زندگی مردم، دلایل اصلی این امر به حساب می‌آیند.

 گردشگری در آغاز هزاره سوم به یکی از سه کسب و کار بزرگ جهان تبدیل شده و شانه به شانه فعالیت‌هایی همچون خودروسازی، نفت و مشتقات آن و اتوماسیون و لوازم اداری قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که گردشگری با رشدی حدود دو برابر رشد عمومی اقتصاد جهانی طی دهه گذشته به یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌های ایجاد اشتغال، درآمد و موتور محرک اقتصاد بسیاری از کشورهای در حال توسعه شده است.

علاوه بر نقش اقتصادی، گردشگری دارای کارکردهای فرهنگی نیز است. در طی بازدید از مناطق مختلف همه جنبه‌های فرهنگی در مورد یک مکان، مقایسه سبک زندگی، غذا، ویژگی جغرافیایی محیط و روستاها و به‌ویژه به کارکردهای فرهنگی محوطه‌های تاریخی و تجربه‌های آن پرداخته می‌شود. گردشگری یک تجربه آموزشی و تفریحی است که هنر را با میراث اجتماعی، طبیعی و تاریخی ترکیب می‌کند و درباره جنبه‌های اجرایی، هنری، معماری و تاریخی یک مکان خاص به مردم آموزش می‌دهد. بنابراین، شناخت جاذبه‌های گردشگری و معرفی آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و فرهنگی مناطق موثر واقع شود.

کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران بر آن است تا ضمن توضیح مفهوم، اثرات و ابعاد گردشگری فرهنگی، به بیان مهمترین محدودیت‌ها و راهکارهای توسعه آن در ایران بپردازد. گردشگری فرهنگی در ایران با موانع و محدودیت‌هایی در زمینه‌های مختلف مواجه است. رفع محدودیت‌ها و تحقق اهداف توسعه گردشگری فرهنگی مستلزم اقدامات و راهکارهایی است که برخی از مهم‌ترین آنها در فصل پنجم این کتاب مورد برسی قرار گرفته است.

خواندن کتاب زمینه های گردشگری فرهنگی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب به عنوان یک منبع کمک درسی در دروس «جغرافیای شهری و گردشگری» در مقطع ارشد، «گردشگری مذهبی»، گردشگری شهری» و «صنایع دستی و گردشگری» برای رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری، تألیف شده است و همچنین برای دانشجویان مدیریت گردشگری و ایرانشناسی مفید و کاربردی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۴۵,۶۰۰
۲۰%
تومان