دانلود و خرید کتاب نقش امرای هستی سیدجمال‌الدین موسوی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش امرای هستی اثر سیدجمال‌الدین موسوی اصفهانی

کتاب نقش امرای هستی

معرفی کتاب نقش امرای هستی

کتاب نقش امرای هستی اثری از سید جمال‌الدین موسوی اصفهانی است که در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. این کتاب به بررسی نقش امامان در اداره جامعه اسلامی می‌پردازد و با استناد به آیات قرآن و احادیث لزوم پیروی مسلمانان از امامان را یادآوری می‌کند.

درباره کتاب نقش امرای هستی

خداوند به بندگانش عشق می‌ورزد. از این رو هرگز آنان را بدون هدایت رها نمی‌کند. خداوند، به اقتضای لطف و رحمت بی‌پایانش، برای هدایت بندگان خود و قراردادن ایشان در مسیر تکامل پیامبرانی فرستاده است. او حضرت محمد را به عنوان خاتم الانبیا فرستاد و پس از وفات او، رهبری جامعه اسلامی با امامان اهل بیت است. این رهبری از حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و به امام زمان ختم می‌شود. در دوران ظهور این امام هُمام جهان تحت حکومت اسلامی واحدی به رهبری خود آن حضرت درمی‌آید و همه قدرت‌ها گوش به فرمان و تسلیم اراده او خواهند بود. 

سید جمال‌الدین موسوی اصفهانی در کتاب نقش امرای هستی، با کمک آیات مقدس قرآن و اشارات عقلی، تاریخی، تمثیل‌ها، تأویل‌ها و کنایه‌ها، به بررسی لزوم پیروی مسلمانان از امامان بزرگوار پرداخته است و اهمیت این موضوع را به مخاطبانش یادآوری کرده است. این کتاب همچنین این ویژگی را دارد که نویسنده برای اثبات هر مطلب، ابتدا به نوشته‌های اهل سنت استناد جسته و در ادامه برای توضیح بیشتر از سخنان ائمه شیعه بهره گرفته است.

کتاب نقش امرای هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب نقش امرای هستی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات کتب مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب نقش امرای هستی

خداوند حکیم در قرآن می‌فرماید:

ای اهل ایمان از خداوند اطاعت کنید و از رسول او و از رهبران و حاکمانتان [در همۀ امور مهم] پیروی نمایید.

در این آیه سه عامل مهم در ایجاد خوشبختی و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت، معرفی شده و مسلمانان به پیروی و اطاعت از آنها مأمور گردیده‌اند:

۱. خدای تعالی که محور و آفریدگار هستی است و امر و اراده‌اش بر همۀ موجودات جهان حاکمیت دارد.

۲. پیامبران عالی‌قدری که معارف دینی و آموزه‌های آسمانی را از جانب پروردگار، دریافت کردند و به آدمیان رسانیدند. این پیامبران همواره تسلیم فرمان و ارادۀ خداوند بودند، و به اذن او و متناسب با فهم و درک امت خویش معجزه‌هایی از خود نشان دادند. آنان، مردم را به پذیرش دین مورد نظر خداوند فراخواندند و آموزه‌هایشان چیزی جز تعالیم راستین اسلام نبود، چنان‌که قرآن می‌فرماید:

به راستی که دین در نزد خدا اسلام است.

البته، کمال این هدایت‌های آسمانی در آیین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تحقق می‌یابد، چنان‌که خود آن حضرت می‌فرماید:

من به پیامبری برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را تکمیل نمایم.

۳. امامان بزرگوار شیعه. همۀ انبیا، وصی و جانشینی داشته‌اند که ایشان نیز پیامبر بوده و در کنار پیامبر بزرگ‌تر به تبلیغ آیین‌الهی پرداخته‌اند؛ مانند حضرت موسی(ع) که برادرش هارون هم وصی و کمک او بود و هم پیامبری چون او، ولی از آنجا که پیامبر اسلام9 خاتم رسولان است و بعد از او کسی به پیامبری مبعوث نمی‌شود، جانشینان آن حضرت، امام هستند نه پیامبر.

رسول اکرم(ص) علاوه بر داشتن مقام نبوت، امام نیز بود، اما به دلیل محدود بودن عمر شریف او و کوتاه بودن زمان دعوتش، به فرمان خدا اجرای کامل رسالت خویش را به امامان معصوم بعد از خود که در آیۀ مبارک از آنان به «اُولِی الْاَمْر» تعبیر می‌شود، واگذار نمود.

جانشینان پیغمبر اسلام داوزده نفر هستند، و ما اکنون در دوران دوازدهمین آنان هستیم، که به مشیت پروردگار در غیبت بسر می‌برد.

در دوران غیبت آن حضرت، احکام دین و امور مربوط به دنیا و آخرت، توسط عالمان شایسته به مردم ابلاغ می‌شود، و مدیریت جامعه در اختیار فقیه جامع‌الشرایط قرار می‌گیرد، تا آنچه عالمان عادل از قرآن و سنت و عقل و اجماع استنباط می‌کنند، به اجرا درآید و کارهای غیرمنطقی و نابخردانه‌ای که به سبب هوای نفس، یا با استناد به آیات متشابه و روایات مجعول، انجام می‌شوند، ریشه‌کن‌گردد.

این روش تا وقتی ادامه خواهد یافت که پردۀ غیبت کنار رود و با ظهور امام قائم(عج) حقایق مادی و معنوی در سراسر گیتی آشکار شود. البته، این خواست و ارادۀ خداوند است و محقق خواهد گردید، چنان‌که قرآن کریم می‌فرماید:

دعوت حق فقط از آنِ خداست و کسانی که جز او را بخوانند، هیچ حاجتی از آنان برنیاورند، مانند آن کس [بر سر چاهی] دست به سوی آب برد که بیاشامد و آبی به او نرسد و کافران جز به گمراهی دعوت نمی‌کنند.

همچنین می‌فرماید:

و کافران گویند که تو فرستادۀ خدا نیستی. بگو: برای گواه بودن بین من و شما، خدای تعالی و عالمان به کتاب، کافی خواهند بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۸۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۸۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان