دانلود و خرید کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟ جما الوین هریس ترجمه فاطمه شمسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟ اثر جما الوین هریس

کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟

کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؛ کله گنده ها جواب می دهند! نوشته جما الوین هریس و ترجمه فاطمه شمسی است. کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؛ کله گنده ها جواب می دهند! را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟

نویسنده در مقدمه توضیح می‌دهد که کودکان سوال‌های بسیاری دارند اما والدین همیشه جواب سوال‌ها را نمی‌دانند، به همین دلیل همیشه ذهنش مشغول پیدا کردن یک راه حل بوده. 

سؤال‌هایی که بچه‌ها می‌پرسند، اغلب گیج‌کننده هستند. حتی اگر زمانی جواب یا بخشی از آن را می‌دانستید، شاید حالا فراموشش کرده باشید، یا فقط جوابی مبهم و ناکامل در ذهنتان باقی مانده باشد. تصور کنید در چنین موقعیتی بتوانید به متخصصی مشهور مراجعه و او را ترغیب کنید که به‌جای شما پاسخ سؤال را بدهد، آن هم به زبانی ساده که کودکان آن را بفهمند. هدف از نوشتن این کتاب همین بود.

نویسنده با همکاری ده مدرسه از بچه‌ها خواسته است سوالاتشان را برایش بفرستند، نویسنده بعد از جمع‌آوری سوال‌ها به کمک متخصصان به این سوال‌ها پاسخ داده است. 

خواندن کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکانی که زیاد سوال می‌پرسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می آمد؟ 

آیا حیوان کشف‌نشده‌ای هم وجود دارد؟

سر دیوید اتنبرو متخصص تاریخ طبیعی

بله، صدها یا شاید هزاران. تعداد دقیقش را کسی نمی‌داند، چون هنوز کشف نشده‌اند.

اگر روزی را در یکی از جنگل‌های بارانی استوایی بگذرانی و در سایبان جنگل میان بوته‌ها یا برگ‌های بالایی درختان، تور پروانه‌گیری‌ات را تندتند و فش‌فش‌کنان این‌طرف و آن‌طرف ببری، حتماً صدها حشره جمع خواهی کرد. خیلی از آن‌ها سوسک هستند. آیا ممکن است بعضی از آن‌ها ناشناخته باشند؟ این را باید از یک دانشمند سوسک‌شناس بپرسی. او خیلی از آن‌ها را فوری می‌شناسد، اما شاید تعداد کمی از آن‌ها او را گیج کنند.

آیا ممکن است گونه‌های جدیدی در میان آن‌ها باشد؟ دانشمند وقت زیادی را در موزه صرف بررسی و مقایسهٔ آن‌ها با دیگر سوسک‌های موزه می‌کند یا در کتاب‌هایی که سوسک‌ها در آن‌ها توصیف شده‌اند به دنبال نمونه‌ای مشابه می‌گردد تا کاملاً مطمئن شود که گونه‌ای جدید در دست دارد. احتمالاً گونهٔ جدیدی بین آن‌ها وجود دارد. در واقع به نظرم پیدا کردن دانشمند سوسک‌شناسی که بتواند این کار خیلی دشوار را انجام بدهد، از یافتن سوسکی ناشناخته سخت‌تر است.

البته حیوانات بزرگ ناشناخته کمیاب‌ترند. اگر به قسمتی از سیارهٔ زمین بروی که کمتر کاوش شده است، یعنی عمیق‌ترین بخش اقیانوس‌ها، احتمال پیدا کردن یکی از این حیوان‌ها بیشتر است. فقط با زیردریایی‌های مخصوص آب‌های عمیق می‌توانید آن پایین بروید. این زیردریایی‌ها باید بی‌اندازه قوی باشند تا فشار زیاد آب را تحمل کنند. البته آن پایین مثل قیر تاریک تاریک است، پس برای جست‌وجو باید چراغ‌های پرنوری داشته باشید.

شاید زیر نور این چراغ‌ها برای یک لحظه چیزی را ببینید، اما بدون گرفتن آن و بررسی دقیقش نمی‌توانید مطمئن شوید که گونه‌ای جدید است. آن پایین گرفتن حیوانات کار خیلی دشواری است و به تجهیزات تخصصی نیاز دارد. اما اطمینان دارم در اعماق اقیانوس‌ها هنوز هیولاهایی هستند که تابه‌حال کسی آن‌ها را ندیده است. 

خوردن کِرم اشکال ندارد؟

بر گریلز محقق و متخصص در زمینهٔ بقا

خب، راستش را بخواهی... اگر پای مرگ و زندگی وسط باشد، مطمئن باش که خوردن یک کرم اشکالی ندارد. اما باور کن دلت نمی‌خواهد هر روز این کار را بکنی. درضمن اگر کرم خوردی، باید مراقب باشی چون ممکن است چیزهای بدی توی شکم کرم‌ها باشد. (چون تمام روز زیر زمین وول می‌خورند!) بنابراین بهتر است کرم‌ها را بپزی. به نظر من اگر آن‌ها را با چند برگ سوزنی کاج آب‌پز کنی، مزه‌شان کمی بهتر می‌شود.

هیچ‌وقت اولین کرمی را که خوردم فراموش نمی‌کنم. ایستاده بودم و ناباورانه به سربازی که کرم خام دراز و آبداری را به دندان می‌کشید و با سروصدا قورت می‌داد، نگاه می‌کردم. نزدیک بود بالا بیاورم و وقتی نوبت من رسید، تقریباً بالا آوردم. البته این نکتهٔ جالب را هم باید بگویم اگر چند بار این کار را انجام بدهی و گرسنه هم باشی، آن‌وقت خوردنشان برایت آسان‌تر می‌شود. رازی واقعی دربارهٔ زندگی و بقا در این ماجرا وجود دارد؛ اگر روحیه‌ات به‌قدر کافی قوی باشد، راهی برای انجام کار غیرممکن پیدا می‌کنی. آهان! این را هم یادت باشد که همیشه لبخند بزنی، حتی وقتی هوا بارانی است. این دومین درس مهمی است که خوردن کرم به ما می‌دهد. پس از خانه بزن بیرون و کاوش کن! 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در قلمروی جست‌وجوی حقیقت و زیبایی، اجازه داریم تمام عمرمان کودک بمانیم. آلبرت اینشتین
هانیه

حجم

۹۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۹۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان