دانلود و خرید کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران سیدکامل حسینی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران اثر سیدکامل حسینی‌فر

کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران

کتاب پیش رو اثر سیدکامل حسینی‌فر در زمینه اقتصاد است که به مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران می‌پردازد.

درباره کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران

استفاده از گیاهان دارویی به عنوان دارو قدمتی چند هزار ساله دارد. گیاهان دارویی علاوه بر مصارف دارویی و استفاده در تولید داروها به عنوان مواد غذایی چاشنی ها و مکمل های غذایی و در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد گسترده‌ای دارند. تقاضای رو به افزایش برای مصرف گیاهان دارویی در بازارهای محلی و منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی وجود دارد و استفاده از مواد گیاهی به تدریج جایگزین مواد شیمیایی می‌شود.

گیاهان دارویی نه تنها می‌توانند درآمد صادراتی قابل توجهی داشته باشند بلکه می‌توانند باعث حفاظت خاک ذخیره آب توسعه استانداردهای زندگی ذخیره غذایی حفظ محیط زیست و ایجاد مشاغل جدید برای جوامع روستایی کشور شوند.

تولید و فروش گیاهان دارویی از چند دهه پیش تاکنون رشد فزاینده‌ای داشته است در حالی که در سال ۱۹۸۰ صادرات گیاهان دارویی چندین میلیون دلار بود امروزه به چندین میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که ایران سهم بسیار ناچیزی از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است.

ایران دارای آب و هوایی متنوع است و گونههای متفاوت گیاهی در کشور رشد می‌کنند. علاوه براین با توجه به قدمت استفاده از گیاهان دارویی، کشور دارای دانش بومی و نیروی کار مورد نیاز در این بخش است لذا با توجه به منابع بالقوه این محصولات در کشور، با برنامه‌ریزی کافی جهت توسعه تولید و صادرات آنها می‌توان درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشور کرد.

روند تولید، صادرات و مصرف گیاهان دارویی در دهه‌های اخیر، حاکی از آن است که سرمایه گذاری در این حوزه در دنیا و بویژه ایران کاملا اقتصادی است. با توسعه تولید و صادرات گیاهان دارویی می‌توان شغل‌های جدیدی برای جوامع روستایی کشور ایجاد کرد.

جهت همگامی با اقتصاد جهانی و رهایی از اقتصاد تک‌محصولی متکی بر نفت و دستیابی به اهداف بلندمدت رشد صادرات غیرنفتی در دنیای پر رقابت امروز، ضرورت گرایش و همگام شدن با گسترش فعالیت‌های تولیدی و صادراتی در راستای روند صادرات تجارت جهانی، بیش از گذشته اهمیت یافته است.

تحول در ساختار جهانی که ناشی از بکارگیری فناوریهای جدید، جهانی شدن بازارهای مالی، کنترل‌زدایی و آزادسازی تجاری، اتکا به مکانیزم‌های بازار و کاهش نقش دولت‌ها بوده است به همراه تغییر در الگوهای تقاضای جهانی، دگرگونی بسیاری در الگوهای صادرات کالایی و عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری در میان کشورهای جهان ایجاد کرده است. لذا جهت توسعه صادرات هر کالا، شناسایی ساختار بازار و جهانی و مزیت‌های نسبی و رقابتی صادراتی هر کشور، امری اجتناب ناپذیر است.

این کتاب مزیت‌های نسبی و رقابتی صادرات گیاهان دارویی کشور را با استفاده از ارزش صادراتی آنها و شناخت ساختار بازار جهانی گیاهان دارویی ( از حیث رقابتی یا انحصاری) بررسی می‌کند.

هدف از این تحقیق، شناسایی و ارزیابی مزیت‌های نسبی و رقابتی ایران در صادرات گیاهان دارویی است. سوالات تحقیق عبارتند از:

آیا ایران در صادرات گیاهان دارویی مشارکت سهم قوی دارد؟

ساختار بازار در عرصه صادرات و واردات گیاهان دارویی چگونه است؟(از

نظر رقابتی و انحصاری)

مزیت‌های نسبی و رقابتی کشور در حوزه صادرات گیاهان دارویی چیست؟

راهکارهای مشارکت بیشتر ایران در صادرات گیاهان دارویی کدام است؟

 خواندن کتاب مزیت های نسبی و رقابتی تولید و صادرات گیاهان دارویی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران حوزه اقتصاد به ویژه تجارت بین‌الملل

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان