دانلود و خرید کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن عادل افخمی نهند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن اثر عادل افخمی نهند

کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن

بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن کتابی نوشته عادل افخمی نهند است که به بررسی یک به یک آلودگی منابع اصلی آبی (رودها، حوضه‌ها و دشت‌های) کشور و آیین‌نامه‌های جلوگیری از آلودگی آب و بهداشت محیط می‌پردازد.

درباره کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن

دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای اساسی جامعه بوده و از اهمیت بسزایی در زندگی انسان برخوردار است. از طرف دیگر همزمان با رشد جمعیت در جهان و ایجاد توسعه در صنایع مختلف، آلودگی آب تبدیل به یکی از اساسی‌ترین مشکلات جهان شده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که امروزه سفره‌های آب زیرزمینی، خصوصاً در شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا، دارای مشکلات فراوانی است که دلیل این معضلات، نفوذ فاضلاب‌های صنعتی، وجود چاه‌های جذبی دفع فاضلاب انسانی، استفاده بی‌رویه از مواد شوینده و پاک‌کننده‌های شیمیایی و نفوذ کودهای شیمیایی و حیوانی به اعماق زمین است؛ بنابراین نه تنها حفاظت از این منابع، کاری است بسیار ضروری، بلکه دولت باید اقدامات لازم را برای رفع آلودگی آب‌های ناسالم، انجام داده و تدابیر ضروری را برای این مهم، پیش‌بینی و اجرا نماید.

 در مدیریت برنامه کیفیت آب، هم به دانستن اطلاعات در زمینه کیفیت آب‌های موجود، نیاز است و هم می‌بایست روند تاثیر فعالیت بشر روی کیفیت آب مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس، اثر حاضر، اقدامات دولت را برای حل بحران آلودگی آب ایران مورد بررسی قرار داده است و با نگاهی اجمالی به فعالیت‌های دولت در راستای حل بحران آلودگی آب در ایران، اقدامات لازم را برای رفع آلودگی آب، مورد بررسی قرار داده است.

 خواندن کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دست‌اندرکاران مدیریت بحران آب مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب بحران ملی آلودگی آب و رسالت دولت برای مقابله با آن

آلودگی، انحراف از پاکیزگی است. وقتی موضوع آلودگی محیط زیست مطرح می‌شود، بیش از آنکه منظورمان انحراف از یک حالت پاکیزه باشد، منظور انحراف از یک حالت معمولی است. این ماده (آب) که به‌طور وسیعی در همه جا گسترده، حلالی خوب و به‌طور طبیعی هرگز به صورت کاملاً خالص یافت نمی‌شود. حتی در غیرآلوده‌ترین نواحی جغرافیایی، آب باران شامل گازهای N۲,CO۲,O۲ محلول در آن است و همچنین گرد و غبار یا ذرات معلق در اتمسفر به صورت تعلیق در آب حل می‌شوند.

آب چشمه‌ها و آب‌های طبیعی سطحی معمولا شامل ترکیبات حل شده از فلزاتی نظیر Fe,Cd,Mg,Mn می‌باشند. آب سخت شامل مقدار قابل توجهی از ترکیبات فلزات مربوط است. حتی آب‌های نوشیدنی هم از نظر شیمیایی خالص نیستند. با وجودی که ذرات جامد معلق از بین برده شده و باکتری‌های مضر نابود شده‌اند اما خیلی از مواد در محلول باقی مانده‌اند. در واقع آب به صورت کاملاً خالص برای نوشیدن مطبوع نیست، بلکه ناخالصی‌ها طعم آب را مشخص می‌نمایند.

لفظ خالص، به معنی حالتی از آب است که هیچ ماده‌ای با غلظت کافی برای آن که از مورد استفاده قرار گرفتن آب برای منظورهای طبیعی جلوگیری کند، وجود نداشته باشد.

استفاده طبیعی از آب عبارتند از:

۱. زیبایی و تفریحی

۲. ذخیرهٔ آب مصرفی عمومی مردم

۳. محیط زیست آبی جانوران (ماهی‌ها)

۴. کشاورزی

۵. صنعت

هر ماده و جسمی که مانع استفادهٔ طبیعی از آب شود، به عنوان آلوده‌کنندهٔ آب تلقی می‌شود. مسئلهٔ آلودگی آب به صور مختلف و پیچیده‌ای ایجاد می‌شود، زیرا استفادهٔ طبیعی از آب گوناگون است. آبی که برای بعضی استفاده‌های خاص مناسب است نباید آلوده باشد.




نظرات کاربران

درخشان
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

واقعا برای یک کتاب درباره آب و... این مبلغ ۲۸۰۰۰ ت . انصافه . مدیر محترم سایت یک تجدید نظری درباره قیمت ها بفرماید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۲۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۶۰۰
تومان