دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری عقیل اجاق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری اثر عقیل اجاق

کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری

امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری

کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری نوشته عقیل اجاق و علی ایزدی است. کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری را انتشارات دیبادخت منتشر کرده است. 

درباره کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری

امروزه یکی چالش‌های پیش روی کالنشهر‌های ایران مسئله حملونقل و ترافیک درون و برون شهری است. فقدان برنامه ریزی راهبردی برای سامانه‌های حمل ونقل شهری علاوه براین که موجب تکرار سرمایه گذاری‌های مشترك در زیرساخت‌های جامعه میشود، باعث ناهماهنگی و ناسازگاری این سامانه‌ها با یکدیگر نیز شده و ممکن است مشکلات بی‌شماری را در اتصال زیرسامانه‌ها به یگدیگر ایجاد کند. از سوی دیگر روند رشد شتابان کلان شهر‌ها در جهان توأم با افزایش جمعیت در این شهر‌ها، مشکلات متعددی ازجمله معضل ترافیک و اختلال در سیستم حمل ونقل درون شهری را به وجود آورده است. از این رو، این معضل یکی از چالش‌های اساسی فراروی برنامه ریزی شهری در اوایل قرن اخیر بوده که دستیابی به توسعه شهری پایدار را تحت تأثیر خود قرار داده است.

این در حالی است که یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های محیط شهری مطلوب، دسترسی آسان، سریع و مطمئن شهروندان به نقاط مختلف شهر و بهره‌مندی از کاربری‌های گوناگون موجود در سطح شهر است. پس می‌توان گفت رابطه سیستمی برنامه‌ریزی حمل ونقل و برنامه ریزی شهری با سیستم‌های هوشمند حملونقل و چگونگی مدیریت ترافیک از دیدگاه مدیریت شهری می‌بایست پراهمیت تلقی گردد. امروزه در بسیاری از کشور‌ها، الگو‌های مسافرت با اتومبیل شخصی تا حد بسیار زیادی به عنوان یک امر موجب شده است تا علاوه بر رشد تعداد وسایل نقلیه، الگو‌های مسافرتی متکی به اتومبیل شخصی از اساسی‌ترین محدودیت‌ها در دستیابی به توسعه شهری پایدار محسوب گردند. مناطق شهری نقش سرویس دهی به نیاز‌های اقتصادی و اجتماعی ساکنانشان را بر عهده دارند و برای انجام این مهم، حمل ونقل ضروری‌ترین عاملی است که باید مورد توجه مدیران شهری و سیاست‌گذارن در عرصه حمل ونقل قرار بگیرد.

از آن جایی که بخش زیادی از انرژی مصرفی دنیا در حمل ونقل‌های درون‌شهری و بین شهری مصرف می‌شود، حمل ونقل یکی از توجهات اصلی در مساله پایداری شهر‌هاست. حمل ونقل و به تبعه آن ترافیک شهری به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های زیرساختی پیش روی کلان‌شهر‌ها شناخته شده است که باید با دیدگاهی مهندسی شده، علمی و آگا‌هانه برای حل مشکل چار‌ه‌اندیشی کرد و برنامه‌های متناسب با حمل ونقل کالن شهر‌ها را به کار گرفت روند سریع توسعه شهرنشینی منجر به افزایش تقاضا برای زیرساخت‌ها نظیر تأمین آب آشامیدنی، شبکه برق و ایجاد امکانات حمل ونقل و... گردیده است. عدم کفایت سیستم موجود یا مدیریت‌های موازی در بخش مدیریت ترافیک شهری موجب افزایش فاصله بین تقاضا و عرضه امکانات حمل ونقل گردیده است . ترافیک، افزایش قابل توجه زمان جابه‌جایی، افزایش تصادفات، آلودگی صدا و نزدیک شدن میزان آلودگی هوا به مرز‌های تهدید سلامت انسانی از تبعات سیستم حملونقل ناپایدار در مناطق شهری است. پایداری تنها با ایجاد تغییرات در طراحی، الگو‌های استفاده و مدیریت وسایل نقلیه حاصل نمی‌شود بلکه باید تغییراتی در نحوه تفکر نسبت به شناخت و ارزشیابی راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات حمل ونقل ایجاد گردد. یک سیستم حمل ونقل پایدار نیازمند فعالیت‌هایی بیش از کنترل آلودگی هوا، ترافیک یا کاهش مصرف سوخت است و بررسی‌ها نشان داده است که هیچ راه حل منفردی برای حل مشکلات پیچیده حمل ونقل وجود ندارد و رفع چنین مشکلی نیازمند یک سازوکار جامع، پویا و قابل اطمینان است. در عصر حاضر، حمل ونقل به عنوان یکی از مؤلفه‌های بسیار تاثیرگذار تمامی زوایای زندگی شهری را در برگرفته است، به عنوان یکی از ابزار‌های بسیار مهم توسعه نقش و جایگاه خاصی یافته است، با کارایی مدیریت شهری و رشد اقتصاد شهر‌ها عجین شده است و با ناکارآمدی آن بسیاری از ارکان مدیریت و فعالیت‌های شهری با مشکل مواجه می‌شوند. به جرأت می‌توان گفت: سیستم حمل ونقل عمومی امروزه همانند رگ‌های بدن انسان حیات و زندگی را به شهر‌ها می‌بخشد. این کتاب به فعالیت‌های بخش حمل و نقل و مدیریت این بخش می‌پردازد.

خواندن کتاب برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شهرسازی و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان