دانلود و خرید کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر ساره رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر اثر ساره رستمی

کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر

معرفی کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر

کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر اثری از ساره رستمی است که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه شناخت و درمان بیماری‌های فراگیر است.

کتاب‌های مجموعه شناخت و درمان بیماری‌های فراگیر که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده‌اند، در تلاشند تا با زبان ساده مخاطبان را با بیماری‌های مختلف و بیماری‌هایی که عمومیت بیشتری دارند، آشنا کنند و همچنین راهکارهایی را ارائه دهند که به شناخت و درمان چنین بیماری‌هایی کمک می‌کند. در هر جلد از کتاب‌های این مجموعه با یکی از بیماریهایی آشنا می‌شویم که خطر ابتلا به آن، امروزه به علت سبک زندگی که در پیش گرفته‌ایم، بسیار بالا است و به همین دلیل است که شناخت و آشنایی با مراحل درمانی می‌تواند کمک‌های بسیاری به ما بکند. 

درباره کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر

بیماری دیابت یا بیماری قند (Diabetes Mellitus) در شرایطی ایجاد می‌شود که قند خون بالای ۱۲۰ میلی‌گرم در دسی لیتر باشد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است اما در فردی که به دیابت مبتلا شده است توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین رفته یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. 

دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارد. 

آلزایمر (Alzheimer's disease) یا بیماری فراموشی بیماری‌ است که با تضعیف تدریجی ناخودآگاه در استخراج اطلاعات و افکار همراه است. این بیماری یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار را تحلیل می‌برد و در ابتدا اختلال حافظه ایجاد می‌کند و کمی که جلوتر می‌رود بیمار و اطرافیان او را با مشکلات مختلفی از جمله هذیان و توهم نیز روبه‌رو می‌کند.

بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌ است. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به‌خصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز می‌شود. معمولا پس از گذشت پنج تا ده سال از بروز علائم بیمار از دنیا می‌رود. اما جالب است بدانید که بیماری حدود بیست سال قبل از ظهور علائم آغاز شده‌ است. بیماری آلزایمر توسط پزشکی به نام آلویز آلزایمر در سال ۱۹۰۶ به دنیا معرفی شد. 

ساره رستمی در کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر نگاهی به این دو بیماری انداخته است و مخاطبانش را با علایم آن آشنا می‌کند. سپس در ادامه به بیان ارتباط میان این دو بیماری می‌پردازد و تلاش می‌کند تا هر دو به طور کامل و جامع بررسی کند.

کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب دیابت خطری برای ابتلا به آلزایمر را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دغدغه حفظ سلامت جسمی خود را دارند. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

کتابی جالب با موضوع سلامتی. دیابت و آلزایمز هر دو بیماریهایی هستند که انسانها را بسیار تهدید میکنند و این کتاب از ارتباط بین این دو میگوید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان