دانلود رایگان کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات رضا باقری اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات اثر رضا باقری اصل

کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات

معرفی کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات

کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات اثر رضا باقری اصل، روح‌الله هنرور و بیان خسروی یکی از کتاب‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

این اثر در راستای ارتقای دانش متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و همچنین دانش مردم عادی در حوزه فناوری اطلاعات تهیه و تدوین شده است.

سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به نیاز روزافزون کشور به برقراری و توسعه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباط آنها به یکدیگر و در نهایت اتصال به شبکه های جهانی و با هدف ایجاد زیرساختهای ارتباطی لازم برای تحقق چنین امری و نیز امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی، خدماتی، و برنامه‌های کاربردی داخلی و خارجی تحت عنوان امور دیتا از سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از قسمتهای زیرمجموعه وزارت پست و تلگراف و تلفن آغاز به کار کرد.

هم زمان با تغییر نام وزارت پست و تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۲، تغییراتی در سطح شرکت‌های تابعه رخ داد. در این رابطه امور ارتباطات دیتا ضمن تغییر هویت در تابستان ۱۳۸۳به شرکت ارتباطات داده‌ها تغییر نام یافت و در تابستان ۱۳۸۴با توجه به توسعه اهداف وماموریت‌های شرکت، نام آن به شرکت فناوری اطلاعات تغییر نمود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست‌ها، مقررات، استانداردها و ... برپایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می‌نماید و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست‌های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می‌نماید.

ماموریت این سازمان عبارت است از هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدار کشور.

خواندن کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری اطلاعات مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب طراحی دروس و سرفصل های دوره های بین رشته ای با محوریت فناوری اطلاعات

با پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات، نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص در این زمینه نیز به صورت فزایندهای افزایش مییابد. لذا به موازات پیشرفت فناوری، تنوع رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات نیز با سرعت زیادی افزایش مییابد و هر متخصص در این زمینه که خود را با این پیشرفت ها همگام نسازد، در مدت کوتاهی معلومات خود را کهنه و غیر قابل استفاده خواهد یافت.

فناوری اطلاعات در ذات خود باعث ایجاد تحولات وسیع دامنه داری در فعالیت ها و زندگی انسانها شده است که آموزش الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی و سایر مشتقات نشانه‌هایی از این فراگیر شدن است. در مدارس و مراکز آموزشی از رایانه‌ها برای ارائه آموزشهای موثر استفاده میشود.

دولت ها و خدمات و اطلاعات خود را به صورت دینامیک و بر پایه الکترونیکی ارائه میکنند و بسیاری از تعاملات اقتصادی نیز بر پایه حسابهای الکترونیکی عرضه میشود. جالب توجه آن که در فرآیند بسط و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نه فقط کشورهای توسعه یافته، که حتی کشورهای کمتر توسعه یافته هم در جهت ایجاد زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره گیری موثر از کاربردهای آن در حرکت هستند و این موج فراگیر همه جهان را در برگرفته است. نکته قابل تأمل در این فرآیند آن است که توسعه پایدار فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون توجه به الزمات زیرساختی به ویژه اصلاح سیستم آموزشی امکانپذیر نخواهد بود. تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمدی که بتواند با جذب دانش و مبانی تئوریک، نیازهای جامعه را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برآورده سازد به عنوان عامل مهم توسعه محور مطرح شده است. اهمیت توسعه منابع انسانی در بخش فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات زمانی ملموس‌تر خواهد بود که بدانیم کمبود نیروی ماهر در این بخش باعث آسیب پذیر شدن فرآیند توسعه و از دست رفتن جایگاه های منطقه ای و جهانی کشورها در عرصه رقابت میشود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

قیمت:
رایگان