دانلود و خرید کتاب رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب) ویلیام شکسپیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب) اثر ویلیام شکسپیر

کتاب رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب)

کتاب رومئو و ژولیت اثری از ویلیام شکسپیر با ترجمهٔ گروه گردآوری و ترجمهٔ سبکتو منتشر شده است. این کتاب میکرو کتابی از اثر کامل رومئو و ژولیت است.

دریاره کتاب رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت یکی از تراژدی‌های عاشقانهٔ شکسپیر است که به‌صورت نمایشنامه نوشته شده است. در اصل شکسپیر این عشق باستانی را از روی شعری به همین نام گرفته و با اضافه‌کردن جزئیاتی دلچسب این نمایشنامه را تبدیل به یکی از محبوبترین آثار خود کرده است. در کتاب رومئو و ژولیت حس عشق این دو و حس نفرت خاندانشان را می‌توانیم به‌طور کامل حس کنیم.

رومئو پسری از خاندان مونتیگو برای دیدن دختری که بسیار دوستش داشت به اسم رزالین به مهمانی لرد کپیولت می‌رود، آنجا ژولیت دختر لرد کپیولت را ملاقات کرده و دل‌باخته‌اش می‌شود، آنها برای رسیدن به یکدیگر تلاش می‌کنند و به بن‌بست می‌خورند و در همین میان اختلاف میان این دو خانواده بالا می‌گیرد. نکتهٔ جالب این است که تمام این داستان در ورونا روایت می‌شود در حالی که شکسپیر هرگز آنجا را ندیده است. 

درباره میکروکتاب‌

میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارد. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش اصلی هم چکیده مفید آن است.

کتاب رومئو و ژولیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به هنر نمایش و آثار شکسپیر پیشنهاد می‌شود.

درباره ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر (۱۵۶۴-۱۶۱۶) شاعر و نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی است که بسیاری او را بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تاریخ و بسیاری نیز او را بزرگ‌ترین نویسنده انگلیسی زبان تاریخ می‌دانند.

ویلیام فرزند جان شکسپیر و ماری اردن بود که پدرش یکی از مرفهین شهر بود و مادرش ماری نیز دختر زارع دولتمردی بود. اما روزگار به کام ویلیام خوش نماند و در سال ۱۵۸۷ پدرش ورشکسته شد.

ویلیام تحصیلات ابتدایی و مقدماتی از زبان لاتین را در دبیرستانی در استنفورد گذراند؛ اما در ۱۳ سالگی به دلیل تنگدستی پدر، مدرسه را رها کرد.

او پنج سال بعد با آنا هاتاوی ازدواج کرد که هشت سال بزرگتر از خودش بود و نتیجه این ازدواج یک فرزند دختر و دو پسر بود.

در ۱۵۸۵ ویلیام استنفورد را ترک کرد و به لندن رفت و در آنجا در تماشاخانه‌ای مشغول به کار شد به بازیگری پرداخت و در نهایت در همان‌جا شروع به نمایشنامه‌نویسی کرد که به دلیل هوش و قریحه فطری مورد استقبال بسیاری واقع شدند.

اشتغال به نمایش‌نامه‌نویسی و فعالیت در زمینه تئاتر برای وی موقعیت‌های فراوانی به بار آورد و از این طریق ثروت بسیاری را کسب کرد.

شکسپیر در سال‌های پایانی عمر در استرانفورد ساکن شد و به ندرت به لندن می‌آمد تا اینکه در سال ۱۶۱۶ فوت کرد.

از مهمترین آثار شکسپیر اتللو، مکبث، هملت، رمئو و ژولیت، هملت، دو نجیب زاده ورونایی، تاجر ونیزی، شاه لیر، قیاس برای قیاس و ... است.

بخشی از کتاب رومئو و ژولیت

«دو خدمتکار خاندان کاپولت، سمپسون و کرگوری با یکدیگر درباره برتری‌های خاندان خود نسبت به خاندان منتگیو صحبت می‌کنند که دو نفر از خاندان منتگیو، آبراهام و بالتازار به آن‌ها نزدیک می‌شوند. شاهزاده ورونا درگیری بین این دو خاندان را ممنوع کرده است و هرکدام از آن‌ها که شروع کننده درگیری باشد به شدت تنبیه می‌شود. بنابراین سمپسون تصمیم می‌گیرد که آبراهام را تحریک کند تا او آغازکننده درگیری باشد. او انگشت شست خود را به سمت آبراهام گاز می‌گیرد؛ حرکتی که بی‌احترامی بزرگی به آبراهام محسوب می‌شود. اما وقتی آبراهام از دلیل این کار می‌پرسد، سمپسون می‌گوید که قصد او از این کار بی‌احترامی به آبراهام نبوده است. آبراهام متوجه شیطنت او می‌شود و درگیری را آغاز می‌کند. رفته رفته به تعداد افراد هر دو خاندان افزوده می‌شود و درگیری بالا می‌گیرد. کاپولت، بانو کاپولت، منتگیو و بانو منتگیو وارد می‌شوند. کاپولت و منتگیو هم می‌خواهند که به درگیری اضافه شوند.»

نظرات کاربران

مستاجر خدا :)♡
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

فقط میتونم بگم که وقتی این اثر را به پایان رسوندم یک کتاب دیگه دیدم که در اون متنی نوشته شده بود که کاملا با اون موافق بودم و آن متن این بود که: بسیاری از پژوهشگران معتقدند کتاب رومئو و

- بیشتر
هنرمند هنردوست
۱۳۹۷/۱۱/۰۲

عشقی به زیبایی ولطافت یک گل عشقی به عمر یک گل🌹

hannah17
۱۳۹۷/۱۰/۰۸

نسخه چاپی هم هست؟؟؟

سارا
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

بنظرم این قدر کاستن از چنین اثر فاخری احترام‌گونه نیست. نتیجه اش هم در نظرات کاربران مشخصه... .

محمد
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

یه عاشقانه ی تلخ. احساسات شخصیت ها به خوبی به خواننده منتقل میشه خصوصا نیمه دوم داستان.

nillll
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

قلبم درد اومد چ غمناک . . .

Soheil.R
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

عاااالیییی

sa_Abbaasi
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

متن روانی داشته هر کلمه داستان رو میخونی دلت میخواد قسمت بعدیش رو بدونی خیلی دوسش داشتم اگه علاقه به رمان عاشقانه دارید پیشنهاد می کنم

نگین
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

عالی بود

میلاد
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

عالی ... یکی از بهترین کتابهایی که تا حالا خوندم ... البته این کتابو از انتشارات نگاه ترجمه ی ابوالحسن تهامی دارم ... واقعا جذابه ... و ارزش چند بار خوندن رو هم داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
راهب لورنس: آرام باش. جهان بزرگتر از آن چیزی است که گمان می‌کنی.
mahboob
لذت شدید، پایانی شدید به همراه دارد. مانند باروت و آتش که در لحظه‌ای که با یکدیگر همراه می‌شوند، با هم یکی می‌شوند و سپس در زمان کوتاهی نابود می‌شوند.
هنرمند هنردوست
رومئو: تو عشق را چیز لطیفی می‌دانی؟ عشق دشوار و خشن است و دائما تو را مانند خاری می‌خراشد.
Elahe Ebrahimi
رومئو: راه نفس کشیدنم تنگ شده است. با اشک من دریایی سیراب می‌شود. از چشمان من آتش می‌بارد. احساس خفگی می‌کنم. دیگر باید بروم. من اینجا حضور ندارم. من جای دیگری هستم.
k.m.27
لذت شدید، پایانی شدید به همراه دارد. مانند باروت و آتش که در لحظه‌ای که با یکدیگر همراه می‌شوند، با هم یکی می‌شوند و سپس در زمان کوتاهی نابود می‌شوند.
Elahe Ebrahimi
ژولیت: تو اینجا چه می‌کنی؟ چگونه تا اینجا آمده‌ای؟ دیوار عمارت بسیار بلند است. رومئو: دیوار سنگی نمی‌تواند عشق را بیرون نگه دارد.
Elahe Ebrahimi
مرکشیو: رومئو تو عاشق هستی. بال‌های کوپید را قرض بگیر با آن‌ها از بالای دروازه پرواز کن و به داخل برو. رومئو: آنقدر سنگین عشق هستم که پرهای سبک کوپید نمی‌تواند مرا از جا تکان دهد.
Elahe Ebrahimi
راهب لورنس: لذت شدید، پایانی شدید به همراه دارد.
MSD
کاپولت: برادر منتگیو! ازدواج ژولیت با رومئو این دو خاندان را به یکدیگر متصل کرده است. ما دیگر دشمنی با هم نخواهیم داشت. شاهزاده: این صبح غم‌انگیز و سخت، شروعی برای یک صلح اندوهناک است. صلحی که با مرگ رومئو و ژولیت ایجاد شد. هیچ داستانی غم‌ناک‌تر از داستان رومئو و ژولیت نیست...
Elahe Ebrahimi
رومئو: او از تیر کوپید مصون است. او هوش دایان را دارد. تیر کودکانه عشق، آسیبی به او وارد نمی‌کند. او تا دندان مسلح است. او با قدرت در برابر عشق مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد ردی از زیبایی‌اش در نسل‌های بعدی او نمایان شود.
GяєуSαмυєℓ

حجم

۴۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۴۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان