بریده‌های کتاب جنایات نامحسوس
کتاب جنایات نامحسوس اثر گی‌پرمو مارتینیس

کتاب جنایات نامحسوس

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۵از ۴۰ رأی
۳٫۵
(۴۰)
جنایت بی‌نقص جنایتی نیست که پرونده‌ش حل‌نشده باقی بمونه، جنایتیه که یه نفر دیگه به‌ش محکوم بشه.
فرسا
در دوران جنگ یکی از چند زنی بود که بی‌خبر از همه‌جا در مسابقهٔ جدول کلمات متقاطع شرکت کرده بودند و وقتی برنده شده بودند کاشف عمل آمده بود که جایزه‌شان شرکت در جنگ است. آن‌ها را در روستایی کوچک مستقر کرده بودند تا به آلن تورینگ و گروه ریاضی‌دان‌های زیرنظرش کمک کنند رمزهای ماشین انیگمای نازی‌ها را بیابند. همان جا با آقای ئیگلتن آشنا شده بود.
آرمان
یا رب! عشق من و او را برابر کن تا هیچ‌کدام از دیگری پیشی نگیریم عشق‌مان را چونان دو سوی معادله همسان گردان!
Mary gholami
دورترین راه‌حل برای ذهنی که به جهش‌های بزرگ عادت کرده از راه‌حلی که درست جلو چشمشه طبیعی‌تره.
m86
بشر در طول تاریخ فقط سؤالایی از خودش پرسیده که بتونه به‌شون جواب بده.
هانی
اما ناگهان پرسید «چرا ریاضی‌دان شدی؟» گفتم «نمی‌دونم. شاید اشتباه کردم. همیشه فکر می‌کردم رشته‌های علوم انسانیو ادامه می‌دم. شاید حقیقتی که تو قضیه‌های ریاضی می‌دیدم منو جذب خودش کرد، حقیقت فرازمانی، ابدی، متکی‌به‌خود و ضمناً کاملاً دموکراتیک. شما چرا ریاضیاتو انتخاب کردین؟» سلدم گفت «چون به کسی آزار نمی‌رسونه. چون دنیاییه که هیچ ربطی به واقعیت نداره. وقتی جوون بودم اتفاقای وحشتناکی برام افتاد که تو همهٔ عمرم تکرار شد، جوری که حس می‌کردم اینا نشونه‌ست. البته این نشونه‌ها دوره‌ای بود، اما اون‌قدر تکرار می‌شد و وحشتناک بود که نمی‌تونستم نادیده‌شون بگیرم.»
Mina
گفت «من و تو چی‌ایم؟ ما ریاضی‌دانا چی‌ایم؟» لبخندی زد که آکنده از یک‌جور حس مالیخولیایی غریب بود، انگار خاطره‌ای فراموش‌شده در ذهنش زنده شده باشد. گفت «به قول یکی از شاعرای هموطن خودت، ما مریدان متعصب فیثاغورثیم.»
Mina
ما ریاضی‌دانا همیشه دوست داریم حس کنیم حرفامون خیلی پُرمعنیه.
Mina
«راه‌حل مهم‌ترین مسألهٔ تاریخ ریاضیات در برابر یه زن زیبا. این‌جور که معلومه دختره برنده‌ست.»
آرمان
«تو درس تاریخ پزشکی یه مقدار درباره‌شون خوندیم. ظاهراً به انتقال روح از مُرده به زنده اعتقاد داشته‌ن، نه؟ تا جایی که یادمه نظریهٔ خیلی ظالمانه‌ای هم دربارهٔ عقب‌مونده‌های ذهنی داشته‌ن که بعداً اسپارتی‌ها و طبیبای شهر کروتون عملیش کرده‌ن. ظاهراً ارزش خیلی زیادی برای هوش قایل بوده‌ن و می‌گفتن عقب‌مونده‌های ذهنی آدمایی‌ان که تو زندگی قبلی‌شون گناه‌های خیلی بدی کرده‌ن و حالا این‌جوری به دنیا برگردونده شده‌ن. صبر می‌کردن تا اینا چهارده سال‌شون بشه، که برای کسایی که سندروم دان دارن سن مهمیه، و بعد اوناییو که زنده می‌موندن می‌کردن موش آزمایشگاهیِ آزمایشای پزشکی‌شون. اولین کسایی بوده‌ن که پیوند اندامو امتحان کرده‌ن. می‌گن رونِ خود فیثاغورث از طلا بوده. ضمناً اینا اولین گیاه‌خوارای دنیا بوده‌ن، البته لوبیا براشون قدغن بوده.»
آرمان

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد