بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیش‌داوری | طاقچه
کتاب پیش‌داوری اثر مرضیه  خسروی

بریده‌هایی از کتاب پیش‌داوری

انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۴.۴از ۱۳ رأی
۴٫۴
(۱۳)
نداشتن عقیده بهتر از داشتن عقیده بد است
Mohammad
"بزرگان ما خداوند را به احمقانه‌ترین و وحشی‌ترین شکل برایمان مجسم نموده‌اند، از این رو هیچ خدایی وجود ندارد. "
Mohammad
ما معابدی برای مردانی بنا کرده‌ایم که تنها زاهدانی ساده بودند، کسانی که تا زمانی که بر روی زمین بودند و هنوز به ملکوت نرفته بودند، افرادی گمنام بودند. اغراق مردم باستان به جهت چاپلوسی و تملق بوده، برای ما به جهت زهد و تقوا.
Mohammad
ما تنها هنگامی می‌میریم که یقین حاصل کنیم که تمام چیزهای لذت بخشی که زندگی را قابل تحمل می‌کردند، پایان یافته‌اند
Adele
افرادی که از مکیدن خون ما فربه شده اند، فریاد می‌زنند"یقین داشته باشید که ماده خر سخن می‌گفت؛ باور کنید که یک ماهی مردی را بلعید و سه روز بعد او را زنده و سالم در ساحل رها نمود؛ یقین داشته باشید خداوند عالم به یکی از انبیای یهود (هوضع) دستور داد که اسبی را بخرد و همان روز دو کره او را به دنیا آورد. "این‌ها بخشی از سخنان این خدایان حقیقت و اخلاص است که هر روزه بر سر مردم بانگ می‌زنند و ایشان را به باور مسائلی که آشکارا منفور و به لحاظ عقلی غیر قابل باور هستند، وادار می‌نمایند: در غیر این صورت خداوند رحمان شما را در آتش جهنم خواهد سوزاند، آن هم نه برای میلیون‌ها یا میلیاردها سال، بلکه برای ابد و مهم نیست که جسمی برایتان باقی مانده باشد یا نمانده باشد.
sajii
برای بدل شدن به یک وطن پرست واقعی، ضرورت دارد که کشور شخص به لحاظ تجاری و نظامی قدرتمند باشد.
Adele
به چه دلیل جامعه کفار به نظر غیر ممکن می‌آید؟ زیرا فرض بر این است که افراد بی قید و بند نمی‌توانند در کنار یکدیگر زندگی نمایند؛ زیرا قانون در برابر جرایم پنهان درمانده است؛ زیرا به یک خداوند سخت‌گیر نیاز دارد که فرد بدبختی که از عدالت انسانی گریخته است را در این دنیا و یا دنیای دیگر مجازات نماید.
Adele
حرص و طمع که مادر تمام جنایات است
کاربر ۲۶۵۸۸۹۸
این امر که شما به فردی که به طریق خاصی لباس بر تن کرده، حالتی رسمی داشته و با حالت خاصی سخن می‌گوید، احترام می‌گذارید، پیشداوری محسوب می‌شود. والدین‌تان به شما گفته‌اند که باید در برابر چنین مردی تعظیم نمایید؛ شما حتی پیش از آن که بدانید او شایسته احترام شما هست یا خیر، این کار را انجام می‌دهید. پس از آن که به لحاظ سنی و عقلی رشد می‌کنید، در می‌یابید که این مرد شارلاتانی است مغرور، متکبر و مزور. آن چه مورد احترام‌تان بوده را حقیر می‌شمارید و پیشداوری تسلیم خرد می‌شود.
Adele
باید خردتان برتر از تمام این پیشداوری‌ها، بالاتر از تمام زنان، همسایه‌هایتان، اتهام بدکیشی و ترساندن شما باشد.
کاربر ۲۶۵۸۸۹۸

حجم

۹۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۹۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد