بریده‌های کتاب فهم فلسفه: اندیشه معاصر
کتاب فهم فلسفه: اندیشه معاصر اثر رضا علیزاده

کتاب فهم فلسفه: اندیشه معاصر

اگر هیچ‌گاه عقاید دیگران و از جمله حکومت و نهادهای مذهبی را به چالش نکشیم خود را به مرجعیت کسی دیگر می‌سپاریم. آنگاه که این امر اتفاق افتاد جماعت به همرنگ شدن تمایل پیدا می‌کنند.
شاپور
چون بهانه به ما اجازه می‌دهد تقصیر را گردن وراثت، محیط و بخت بد بیندازیم. ما پدر و مادرمان و یا موقعیت خانواده‌ای را که در آن بار آمده‌ایم مقصر قلمداد می‌کنیم. در نظر سارتر چنین طرز تفکری متعلق به آدم‌های بزدل است.
مهدی
مواجهه با مرگ آزادمان می‌کند تا تمام و کمال خودمان باشیم.
علی نوری
بحران علم غربی بنا به عقیدۀ هوسرل علم غربی در بحرانی به سر می‌برد که علت آن فقدان اعتقاد به نفس ناطقه است
Jafar
زندگی بدون تلاش و مبارزه، کسالت‌بار و پیش‌پاافتاده و خالی است.
daniel_2035
وقتی شما سیب می‌خورید، اختیار دست خودتان نیست که آن را با شکم هضم کنید یا با شُش. مجموعه‌ای از قوانین طبیعی وجود دارد که برای شما جای تصمیم‌گیری نمی‌گذارد، جز این‌که سیب را در معدۀ خود هضم کنید.
علی نوری
در سال ۱۹۳۸ وقتی آلمان نازی اتریش را به کشور خود منظم ساخت، حلقۀ وین منحل شد.
Mathilda
آلبر کامو در ۴۶ سالگی بر اثر تصادف رانندگی جان باخت. چرخ عقب خودرو ترکیده و خودرو او با درخت تصادف کرده بود. کامو بلافاصله در این تصادف کشته شد. شگفت آن‌که او یک بار گفته بود هیچ مرگی را بی‌معناتر از کشته شدن در تصادف خودرو نمی‌تواند تصور کند.
علی نوری
نیچه اعتقاد داشت که اکثر انسان‌ها «ضایع و خراب» شده‌اند و بنابراین کوچک‌ترین تصوری از خود راستین ندارند. به علاوه چون توده‌ها از «نگرۀ گله‌ای» پیروی می‌کنند، هیچ اندیشۀ بدیعی از آنِ خودشان ندارند. آنها تنها «مدفوع متفکران بزرگ را جمع می‌کنند.»
علی نوری
فضیلتی در زنان نمی‌دید. او در مورد زنان می‌گفت: «آنان هنوز لایق دوستی نیستند؛ آنها هنوز گربه یا پرنده یا در بهترین حالت گاو هستند. مردان را باید برای جنگ تعلیم داد و زنان را برای بازآفرینی سلحشوران. هر کار دیگری بلاهت است.» و نیچه به سلحشوران توصیه می‌کند: «اگر سراغ زنان می‌روی تازیانه را فراموش مکن.»
علی نوری

حجم

۹۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۹۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد