بریده‌های کتاب در باب زندگی مینیمالیستی
کتاب در باب زندگی مینیمالیستی اثر فومیو ساساکی

کتاب در باب زندگی مینیمالیستی

امتیاز:
۴.۰از ۲۴ رأیخواندن نظرات
لیونل مسی، ستاره فوتبال، نمونه کسی است که این اصل را کاملاً فرا گرفته است. مسی، که برای باشگاه بارسلونا بازی می‌کند و احتمالاً در تاریخ فوتبال به عنوان یکی از بهترین بازیکنان شناخته می‌شود، به این معروف است که در مسابقاتش فقط در مسافت‌های کوتاه می‌دود. در حالی که فوتبالیست‌های حرفه‌ای معمولاً به طور متوسط در هر بازی ده کیلومتر می‌دوند، این میانگین برای مسی هشت کیلومتر است. در واقع، اغلب اوقات او را می‌بینید که در طول مسابقه در حال راه رفتن در زمین بازی است. اطلاعات دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد او نه‌تنها برای برگشت به یک موقعیت دفاعی ــ به جای دویدن ــ فقط راه می‌رود، بلکه اغلب برای دویدن در خط حمله هم تلاش همه‌جانبه‌ای از خود نشان نمی‌دهد. به نظرم سبک مینیمالیست مسی دلیل قرار گرفتن او در صدر برترین ورزشکاران جهان است. هنگامی که با همه قوا از بازیکنان تیم حریف سبقت می‌گیرد، تصویر واضحی از لحظات حیاتی و تعیین‌کننده پدید می‌آورد. برای مسی گل زدن بالاترین اولویت را دارد. او از همه‌چیز می‌کاهد تا انرژی‌اش را ذخیره کند و تمرکزش فقط بر آن چیزی باشد که واقعاً اهمیت دارد: فرصت‌های حیاتی گل زدن.
مهلا
برای یک مینیمالیست هدفْ کم کردن نیست، بلکه حذف کردن چیزهایی است که باعث حواس‌پرتی‌اش می‌شود
مهلا
۱: چرا مینیمالیسم؟ همه انسان‌ها مینیمالیست متولد می‌شوند حتی یک نفر را هم پیدا نمی‌کنید که هنگام به دنیا آمدن دستش پر بوده باشد. همه انسان‌ها مینیمالیست متولد می‌شوند. ارزش ما در مجموعه دارایی‌هایمان نیست. مایملک مادی ممکن است ما را فقط برای مدتی کوتاه خوشحال کند. وسایل غیرضروری مادی زمان، انرژی و آزادی‌مان را می‌بلعند. به عقیده من مینیمالیست‌ها مینیمالیست شدنشان را با درک همین موضوع آغاز می‌کنند.
شهرام صفاری زاده
شاید فکر کنید تا زمانی که تمام دارایی‌هایتان در یک چمدان جا نشود یا شب‌ها در کیسه‌خواب نخوابید، قابلیت مینیمالیست شدن ندارید. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم، به چنین کارهایی نیاز نیست. هیچ تعریف واحدی از مینیمالیست وجود ندارد.
مهلا
حرص مثل هیولایی است که هرچه می‌خورد، گرسنه‌تر و گرسنه‌تر می‌شود
مهلا
آنچه اهمیت دارد این است که ببینیم چرا چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانیم از آن‌ها جدا شویم. یک دقیقه وقت بگذارید و واقعاً روی هر چیزی که نمی‌توانید از آن دل بکنید تمرکز کنید و از خودتان بپرسید چرا؟
فرزانه رضایی
با پیش رفتن و جدا شدن از همه چیزهایی که به خاطر حفظ ظاهر به آن‌ها چسبیده بودم، نگرانی‌ام نسبت به این‌که در چشم دیگران چگونه به نظر برسم کمتر شد.
مهلا
حتی یک مورد هم وجود ندارد که دلم برایش تنگ شده باشد. حتی اگر چنین چیزی در آن زمان وجود داشته، الآن نمی‌توانم حتی به یاد بیاورم که چه بوده است و این موضوع نشان می‌دهد چقدر همه آن چیزها کم‌اهمیت بوده‌اند.
فرزانه رضایی
وقتی دست از مقایسه کردن بردارید، خودتان را پیدا می‌کنید
مهلا
وقتی یک حلقه ۵۰۰ پوندی می‌خرید در مقایسه با حلقه‌ای ۱۰۰ پوندی سطح خوشحالی‌تان پنج برابر نمی‌شود. لبخند شما پنج برابر بزرگ‌تر نمی‌شود و شما هم پنج برابر خوشحال‌تر نمی‌شوید. هرچند قیمت‌هایی که روی اجناس می‌گذارند هیچ محدودیتی ندارد، مسلماً احساسات ما محدودیت دارد.
مهلا

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد