دانلود کتاب صوتی ساعت ساز نابینا با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ساعت ساز نابینا اثر میلاد فتوحی

دانلود و خرید کتاب صوتی ساعت ساز نابینا

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
،
امتیاز:
۳.۴از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ساعت ساز نابینا

کتاب صوتی ساعت ساز نابینا اثر ریچارد داوکینز رفتارشناس بریتانیایی است. ساعت‌ساز نابینا کتابی درخشان و بحث‌برانگیز است که نشان می‌دهد تکامل توسط انتخاب طبیعی -فرآیندی ناخودآگاه، خودکار، کور و در عین حال اساسا غیرتصادفی که داروین کشف کرده است- تنها پاسخ به بزرگترین سؤال است: چرا ما وجود داریم؟

این کتاب صوتی به مساله فرگشت زیست محیطی می‌پردازد و آن را با کمک مثال‌هایی توضيح می‌دهد. داوکینز برای بیان حرفش از مثالی استفاده کرده است که ویلیام پالی به کار برده بود و آن طریق آن، برهان نظم را بیان کرد؛ به طوری که مورد استقبال خداباوران قرار گرفت.

این اثر را می‌توانید با ترجمه محمود بهزاد و شهلا باقری و صدای گرم میلاد فتوحی بشنوید. براساس این کتاب فیلمی تلویزیونی ساخته شد که موفق شد تا عنوان بهترین برنامه علمی سال را از آن خود کند و جایزه علمی فناوری را برنده شد.

درباره کتاب صوتی ساعت ساز نابینا

کتاب صوتی ساعت‌ساز نابینا که به عنوان یکی از اثرگذارترین و تحسین‌شده‌ترین کتاب‌های نوشته‌شده در باب تکامل در طول تاریخ شناخته می‌شود، مقدمه‌ای الهام‌بخش و قابل دسترس برای یکی از مهم‌ترین اکتشافات علمی تمام دوران ارائه می‌دهد. این کتاب به عنوان کتابی جذاب مطرح شده که مطالب آن برای مخاطب عام قابل فهم و برای مخاطبانی که در زمینه‌ی دانش فرگشت اطلاعات بیشتری دارند، مفید دانسته شده است.

ساعت‌ساز نابینا متنی نسبتا ساده دربراه نظریه‌ی تکامل برای انسان‌های امروزی است. در قرن هجدهم، ویلیام پیلی، متخصص الهیات، از استعاره‌ی معروفی برای نظریه‌ی خلقت‌گرایی استفاده کرد: استعاره‌ی ساعت‌ساز ماهر. او اینطور بیان کرد که شاید ما ندانیم یک ساعت چطور کار می‌کند اما حتی با این حال هم نمی‌توان منکر این شد که این ساعت و تمام چرخ‌دنده‌های آن که در کنار هم می‌چرخند، هدفی را دنبال می‌کنند. و این نشان می‌دهد که آن‌ها به طور تصادفی کنار هم قرار نگرفته‌اند. بلکه ساعت‌سازی داشته‌اند که آن را ساخته است. او سپس این استدلال را به سمت جهان هستی می‌برد و درباره وجود خدا به همین ترتیب توضیح می‌دهد. این استدلال بسیار مورد توجه خداباوران قرار گرفت و به اصطلاحی معمول بدل شد. در کتاب ساعت‌ساز نابینا، ریچارد داوکینز پاسخی زیبا می‌سازد تا نشان دهد که فرآیند پیچیده‌ی انتخاب طبیعی داروینی ناخودآگاه و خودکار است. اگر بتوان گفت که انتخاب طبیعی در طبیعت نقش ساعت‌ساز را ایفا می‌کند، این یک انتخاب کور است، کاری بدون آینده‌نگری و هدف.

داوکینز در گزارشی شیوا و منحصربه‌فرد از تئوری انتخاب طبیعی، نشان می‌دهد که چگونه موجودات ساده در طول زمان به آرامی تغییر می‌کنند و دنیایی با پیچیدگی، تنوع و زیبایی عظیم خلق می‌کنند.

بسیاری از خوانندگان، کتاب ساعت‌ساز نابینا را از جنبه‌های مختلف حاوی مطالب بسیار جالبی دانسته‌اند. موضوع اصلی در کتاب صوتی ساعت ساز نابینا این است که خوانندگان و شنوندگان را متقاعد کند که اصول تکامل می‌توانند وجود چیزهای پیچیده را توضیح دهند. ریچارد داوکینز برای متقاعد کردن مخاطبان کتاب، چند برنامه‌ی رایانه‌ای نیز نوشت که دقیقا از همان نکاتی که نظریه‌ی تکامل شرح می‌دهد، تقلید می‌کنند و سپس با شروع از ساختارهای بسیار ساده، کدها نتایج بسیار پیچیده‌ای تولید می‌کنند. کتاب ساعت‌ساز نابینا برای درک و تشخیص تکامل به صورت تجربی، نتایج نظری بسیار جالبی را ارائه می‌دهد. در مقدمه‌ی کتاب، داوکینز عنوان کرده که این کتاب را نه تنها به جهت متقاعدکردن خواننده -از این جهت که جهان‌بینی داروینی درست است- نوشته است، بلکه کتاب را از این جهت که نظریه‌ی داروینی تنها نظریه‌ی شناخته‌شده‌ای است که در اصل قادر به حل مشکل وجود داشتن ماست، نوشته ‌است.

با استناد به مطالب این کتاب، مستندی به همین نام نیز در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. این مستند، یکی از نخستین تلاش‌های داوکینز در شناسایی و حمله به ظهور خلقت‌گرایی با ستاره‌ی در حال ظهور جمعیت بنیادگرای مسیحی ایالات متحده است. داوکینز در این مستند، مباحثی را مطرح می‌کند که به راحتی برخی از استدلال‌های رایج‌ در آفرینش‌گرایی را رد می‌کنند.

ریچارد داوکینز مستند را با این پرسش شروع می‌کند: «آیا همه‌چیز در آفرینش، تصادفی به هم برخورد کرده یا طراح هوشمندی مانند خدا برای آن وجود داشته است؟». او سپس به گسترش نارضایتی نسبت به داروینیسم نگاه می‌کند و استدلال می‌کند که نباید آن را به عنوان یک اعلامیه‌ی فرسوده‌ی ایمان علمی، نادیده گرفت.

اگرچه مستند ساعت‌ساز نابینا یک مستند قدیمی است، با این حال، این مستند یک گام کلیدی و مهم در ادعای فزاینده‌ی علم به عنوان تنها پارادایم ارزشمند برای این گونه‌ی بسیار توسعه‌یافته، یعنی انسان، محسوب می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی ساعت ساز نابینا را به چه افرادی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی ساعت ساز نابینا اثری عالی برای تمام کسانی است که به کتاب‌های علمی علاقه دارند و یا از خواندن و شنیدن درباره مطالب مربوط به زیست‌شناسی و فرگشت لذت می‌برند. جری کوین، زیست‌شناس مشهور آمریکایی، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که خواندن تمام کتاب‌های ریچارد داوکینز را به علاقه‌مندان در حوزه‌ی علم، زیست‌شناسی و فرگشت پیشنهاد می‌کند، اما اگر قرار باشد خوانندگان از میان تمامی کتاب‌های داوکینز تنها یک کتاب را انتخاب کنند، پیشنهاد او کتاب ساعت‌ساز نابینا است، زیرا این کتاب به شکلی مستقل فلسفه و روش‌شناسی داوکینز را به خوبی بیان می‌کند و در کنار این‌ها، مهارت ادبی او را نیز به تصویر می‌کشد.

اگرچه ممکن است کتاب ژن خودخواه به دلیل ارائه کردن دیدگاه ژن‌محوری تکامل به عنوان مشهورترین کتاب داوکینز معرفی شود، اما این کتاب ادبیاتی اندکی پیچیده دارد. با این حال، تقریبا تمامی مطالب این کتاب به شکلی ساده‌تر و قابل فهم‌تر، در ساعت‌ساز نابینا یافت می‌شود.

زمینه‌ و لحن کتاب ساعت ساز نابینا ماهیتی محاوره‌ای دارد، حتی اگر ایده‌های اصلی آن از مجموعه‌ای از تحقیقات علمی در طول ۱۵۰ سال گذشته گرفته شده باشد. تصور کنید نویسنده در طول بارانی شدید، با شما در کافی‌شاپ نشسته است، به این امید که توضیح دهد که چرا اصول اولیه‌ی تکامل مهم و دارای ارزش درک هستند و چرا بسیاری از نظریه‌های مخالف آن، کمتر از یک دیدگاه علمی محسوب می‌شوند. اگر علاقه‌مند به چنین مباحثی هستید، شنیدن کتاب صوتی ساعت ساز نابینا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد داوکینز

ریچارد داوکینز، با نام کامل کلینتون ریچارد داوکینز (متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۱ در نایروبی، کنیا)، زیست‌شناس تکاملی، اخلاق‌شناس و نویسنده‌ی بریتانیایی است که بر ژن به عنوان نیروی محرکه‌ی تکامل تاکید کرد و با حمایت مشتاقانه‌ی خود از جنبش آتئیسم (انکار وجود خدا)، جنجال‌های قابل توجهی را در تمام سطوح جامعه ایجاد کرد.

ریچارد داوکینز، یکی از معتبرترین دانشمندان جهان و همچنین یکی از بزرگ‌ترین علاقه‌مندان به سکولاریسم، به این مشهور است که همیشه هنگام بازدید از آمریکای شمالی، جمعیت قابل توجهی را گرد هم جمع می‌کند. سکولاریسم به عنوان یک جنبش آمریکا را فرا گرفته است و ریچارد داوکینز کاتالیزوری است که آن را تقویت می‌کند.

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۸ ریچارد داوکینز استاد چارلز سیمونی در حوزه‌ی درک عمومی علم در دانشگاه آکسفورد بود. او علاوه بر تمام این‌ها، یک نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی نیز به شمار می‌رود. از جمله کتاب‌های او می‌توان به داستان اجداد، ژن خودخواه، ساعت‌ساز نابینا، صعود به قله‌ی ناممکن، گسیختن رنگین‌کمان، دین‌یار شیطان، پندار خدا، بزرگ‌ترین نمایش روی زمین: مدرکی برای تکامل و جادوی واقعیت اشاره کرد. آخرین کتاب‌های او نیز شامل زندگی‌نامه‌ی دوقسمتی او هستند. قسمت اول این زندگی‌نامه میل به شگفتی: دانشمند می‌سازد نام دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده و قسمت دوم آن نیز شمعی کوچک در تاریکی: زندگی من و علم نام دارد و در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. داوکینز عضو انجمن سلطنتی و همچنین انجمن سلطنتی ادبیات است.

رسانه‌های مختلف چه نظری درباره‌ی کتاب ساعت‌ساز نابینا دارند؟

کتاب ساعت‌ساز نابینا تحسین‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. مجله‌ی تایم معتقد است ریچارد داوکینز با نوشتن این کتاب، تکامل را به روز کرده است. موضوع کتاب او چیزی کم‌تر از معنای زندگی نیست و با شور انجیلی یک روحانی و ذهن یک دانشمند، به آن حمله می‌کند.

روزنامه‌ی گاردین این کتاب را زیبا توصیف کرده است، کتابی که در آن داوکینز از تشبیهات سرزنده، استعاره‌های شفاف و تصاویر درخشان استفاده می‌کند تا شور خود و تاریکی ما را روشن نماید.

روزنامه‌ی اکونومیست ساعت‌ساز نابینا را به عنوان کتابی با قلمی خوب و استدلال‌های محکم که واقعیت‌ها را همان‌گونه که هستند عنوان می‌کند که تمام این موارد باعث می‌شوند این کتاب، کتابی کاملا راضی‌کننده محسوب شود.

روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز نیز این کتاب را نه تنها یکی از بهترین کتاب‌های علمی، بلکه یکی از بهترین کتاب‌های تاریخ عنوان کرده است.

کتاب ساعت‌ساز نابینا را چه انتشاراتی منتشر کرده‌اند؟

کتاب ساعت‌ساز نابینا توسط انتشارات مازیار و با ترجمه‌ی محمود بهزاد و شهلا باقری در سال ۱۳۹۶ به انتشار رسیده است. همچنین اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید این کتاب را در قالب کتاب صوتی، به گویندگی میلاد فتوحی تهیه کنید. این کتاب صوتی توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد