دانلود رایگان کتاب صوتی طاووس با صدای بهاره سرمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طاووس اثر آناهیتا شکرالهی

دانلود و خرید کتاب صوتی طاووس

معرفی کتاب صوتی طاووس

کتاب صوتی طاووس نوشتهٔ آناهیتا شکرالهی است. بهاره سرمدی گویندگی این داستان صوتی را انجام داده و کانون فرهنگی چوک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی طاووس

کتاب صوتی طاووس دربردارندهٔ ۲ داستان موازی است که یکی در قصر پادشاه می‌گذرد و دیگری در سرزمین پرندگان. در کتاب صوتی طاووس نوشتهٔ آناهیتا شکراللهی با داستانی غیرواقعی روبه‌رو هستید. پادشاه نگران جان تنها فرزند خود است و به‌دنبال چاره‌ای می‌گردد که تصمیم می‌گیرد دست به کاری عجیب بزند. ماجرا از این قرار است که روزگاری پادشاه عادل و درستکار این سرزمین به بیماری سختی مبتلا می‌شود و از بیم افتادن تاج‌وتخت به دست نااهلان، از آنجاکه خود وارثی ندارد، تصمیم می‌گیرد برادرزادهٔ خود را به‌عنوان جانشین انتخاب کند، اما پادشاه اکنون در انتظار به‌دنیاآمدن فرزند خود است و با بحرانی بزرگ روبه‌رو شده است؛ اگر بچه پسر باشد، اهریمنان یک ساعت هم او را زنده نخواهند گذاشت. در همین حین وزیر اعظم، که دوست و همپالگی دیرینهٔ پادشاه است، پیشنهاد می‌دهد که اگر بچه پسر بود، طفل را با نوزاد دختر تازه‌به‌دنیاآمدهٔ او عوض کنند. آیا پادشاه به این مشورت عمل می‌کند یا خود، فرزند و تاج‌وتختش را در دستان اهریمنیِ زوال و نابودی می‌گذارد؟

آناهیتا شکراللهی در این کتابْ داستان موازی دیگری را نیز روایت می‌کند؛ ماجرای سرزمین زیبایی که پرندگان در آن سکونت دارند و از زیباترین تا نایاب‌ترین پرنده‌ها همه‌وهمه آنجا زندگی می‌کنند؛ در کنار برکه‌ای کوچک و زیر سایهٔ درختان سربه‌فلک‌کشیده، اما اتفاق عجیبی در این سرزمین می‌افتد که داستان را به سمت‌وسویی دیگر می‌برد.

شنیدن کتاب صوتی طاووس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی طاووس

چند روزی از جشن نگذشته بود. در آن شب طوفانی پادشاه هراسان به طرف اتاق ملکه می‌دوید. او در اتاق را باز کرد. در حالی که کودک را در آغوش گرفته بود و کنار شومینه ایستاده بود به طرف در برگشت پادشاه نفس‌زنان به سمت او رفت. زمان زیادی طول نکشید که پادشاه و همسر و آن نوزاد با کالسکه‌ای به سرعت از قصر دور شدند. در آن شب نحس برادرزاده‌ی پادشاه تمام نزدیکان او را با زهرمار از بین برده بود و فرماندهان لشگر را مطیع خود کرده بود. آن‌ها نقشه داشتند که آن شب پادشاه را از میان بردارند ولی پادشاه زودتر از موعد متوجه این فتنه شد و چون کار از کار گذشته بود، به فکر افتاد که خودش و ملکه و آن کودک را نجات دهد.

در آن شب نحس و شوم، در دشت پرندگان هم اتفاقی عجیب رخ داد. پرندگان سال‌ها بود که زیر سایه‌ی پادشاه در امنیت زندگی می‌کردند که کالسکه پادشاه که بر اثر سرعت زیاد چرخ‌هایش دررفت و آن کالسکه به پرتگاه عمیق و مرگبار پرت شد. ماری با دو سر به رنگ زرد و بسیار بزرگ که سردسته‌ی مارهای قصر بود، به دشت پرندگان حمله کرد. پرندگان که انتظار هجوم هیچ ماری را نداشتند برای دفاع از تخم‌هایشان به مار هجوم آوردند. اما آن‌ها کوچک‌تر و ضعیف‌تر از آنی بودند که بتوانند با مار مقابله کنند. تعداد زیادی از آن‌ها زخمی و کشته شدند. مار خنده‌ی مهیبی سرداد و گفت: «حیف که من الان باید از اینجا بروم وگرنه حساب همه‌ی شما را می‌رسیدم. از این به بعد اینجا خانه‌ی مارهاست. اگر می‌خواهید زنده بمانید این دشت را برای همیشه ترک کنید چون وقتی من بار دیگر برگردم هیچ پرنده‌ای زنده از اینجا بیرون نخواهد آمد.»

نظرات کاربران

violin
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

برام خیلی جذاب بود. وقتی طاووس تو قصر گیر افتاد من خیلی نگرانش بودم، خداروشکر پایان خیلی خوبی داشت💖

مریم
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

برای کودکان هم میتونه جذاب و آموزنده باشه

Groot
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

عالی، یکی از بهترین داستان های توی عمرم، واقعا بهتون پیشنهاد میکنم. گویندگی ← عالی به جز کودک و نوجوان بزرگتر ها هم میتوانند گوش بدهند نتیجه: از این داستان می شود نتیجه گرفت: حق به حق دار میرسه، عشق میتونه جون خیلی ها

- بیشتر
محمدرضا
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

خیلی ساده بود

عرفان فاخری
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

👍

کاربر ۶۰۲۷۶۸۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

هم داستان جالب بود و هم گوینده با مهارت داستان را روایت کرد.

سمیه بانو
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

ضعیف ،گویندی خیلی ضعیفه و انگار خودشان اولین بار است که کتاب را میخوانند ،به نظرم گویند از داستان بی خبر است و باعث می‌شود برای شنوده گنگ باشد

کاربر ۵۹۵۰۶۱۴ سلام بنده احمد مغینمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

کتاب عالبود

مهرداد عطایی
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

سلام هیچ برنامه‌ای مثل این برنامه نداشت من. عالی عالی عالی هست چون تو این وضعیت که مردم بیگناه و تحریم ها ار طرف آمریکایی

Sani and Eli
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

خوب بود

زمان

۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱۱۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱۱۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان