دانلود کتاب صوتی تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح) با صدای آریاسپ دادبه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح) اثر آریاسپ دادبه

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح)

تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره ۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح) از آریاسپ دادبه در فصلنامه حرفه هنرمند. به چاپ رسیده است که آن را با صدای خود نویسنده می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی تاریخ هنر و فرهنگ ایران ۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح)

این اثر درس گفتارهای آریاسپ دادبه درباره‌ تاریخ هنر و فرهنگ ایران است که در چند شماره متوالی فصلنامه حرفه هنرمند به چاپ رسیده است.

دادبه در این سلسله درسگفتارها مباحثی درباره‌ تاریخ هنر ایران مطرح می‌کند. هدف این درسگفتارها تدوین دیباچه‌ای بر «تاریخ هنر و فرهنگ ایران» است. از آنجایی که این درسگفتار مقدمه‌ای بر مباحث پیشِ رو است. به مروری اجمالی بر مفاهیم «هنر»، «تاریخ هنر»، «فرهنگ» و «ایران» اختصاص دارد.

درس‌گفتارهای تاریخ هنر ایران تلاشی برای فراهم آوردن مقدمات تاریخ‌نگاری فرهنگ و هنر ایران است. از منظری که به اعتقاد آریاسپ دادبه در تاریخ هنر ایران مغفول افتاده است. این سلسله‌گفتارها با اشاراتی به نقد تاریخ‌نگاری‌هایی که تاکنون درباره‌ی هنر ایران عرضه شده است آغاز می‌شود.

در بخش دوم به موضوع سفر روح در ارتباط با تاریخ هنر ایران پرداخته می‌شود. این بخش در درس‌گفتار دهم این‌گونه آغاز می‌شود:

در درس‌گفتارهای گذشته، بسته به موضوع، به مظاهر اقسام آگاهی که در هر کانون فرهنگی شکل گرفت اشاره کرديم، حال به وجه ديگری توجه می‌کنيم، و آن تعريف هر فرهنگ از سير تعالی روح، يا راه کمال و رستگاری آدمی‌ست. مانند باقی مظاهر فرهنگی، درک از «سير کمال» نيز در هر کجا بر‌اساس نسبتی که ميان انسان، هستی، و زمان به شناخت درآمده شکل متفاوتی به خود گرفته است. دريافت هر فرهنگ از امکان باليدن روح آدمی، از آن جهت که هسته‌ی مولد معنابخشی به زندگی‌ست، و راه و روش زيست، اخلاق، آداب، هنر را از خود متأثر می‌کند اهميت می‌يابد، و به‌ويژه بايد به نسبتی که ميان اين معنا با ايده‌ی «تأسيس»، و مشروعيت نظام قدرت برقرار است توجه کنيم.

قالب داستاني «سفر قهرمان»، از کهن‌ترين الگوهای داستانی مشترک ميان فرهنگ‌هاست. اين داستان‌ها ظرفيت آن را دارند که علاوه بر انتقال تجربه‌ی دشواری‌های مهاجرت و سفر، حامل تمثيلی از دريافت‌های روحی و مکاشفات درونی آدمی شوند که او را از يک جايگاه به جايگاهی ديگر سوق می‌دهد. با وجود يک قالب کلی مشترک، تنوعی در اين داستان‌ها وجود دارد که به ظرافت گويای صور آگاهی‌ست که هر فرهنگ را از ديگران متمايز می‌سازد. به جز اين، در مناسک عملی نيز بررسی آئين‌های تشرّف، يا اقسام مرام‌های سلوک معنوی، نيز می‌تواند ما را به درکی از گونه‌گونی دريافت سرشت‌های فرهنگی از اين موضوع نزديک سازد.

در اين مورد برای روشن‌تر شدن موضوع به مقايسه‌ی جزئياتی از داستان‌های سفر قهرمان در فرهنگ ايرانی با فرهنگ‌های ديگر خواهيم پرداخت. سپس يک نمونه‌ی بسيار کهن از داستان‌هايی را که با اين الگو در دل فرهنگ ايرانی شکل گرفت، مورد توجه قرار می‌دهيم؛ سرود مرواريد نمونه‌ای ارزشمند است که در دل آن کثيری از معناها در قالب يک تمثيل واحد سامان يافته است.

شنیدن کتاب تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ فرهنگ وهنر پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۱۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۱۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان