دانلود کتاب صوتی زندگی بهتر با صدای محمدحسن ارجمندی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی بهتر اثر محمدحسن ارجمندی

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی بهتر

معرفی کتاب صوتی زندگی بهتر

کتاب گویای زندگی بهتر، نوشته محمدحسن ارجمندی است که با صدا و تنظیم خود نویسنده تولید شده است و مشتمل بر ۷۰ داستان کوتاه است که بر بستر موسیقی‌هایی آرام خوانده و تدوین شده است. 

 درباره کتاب صوتی زندگی بهتر

کتاب زندگی بهتر مجموعه داستان‌های کوتاهی است که ارجمندی با الهام از جملات نغز حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام در نهج‌البلاغه نوشته است. نویسنده قبلا حدود ۱۱۰ جمله از جملات نغز امیرالمومنین علی علیه‌السلام انتخاب کرده و در شرح و توضیح هر جمله ۷تا ۱۰ بیت در قالب مثنوی سروده که این اشعار در کتابی با عنوان علی(ع)؛ خورشید بی‌غروب به چاپ رسیده است سپس بر اساس ان ابیات داستان‌هایی اخلاقی و آموزنده نوشته که در این کتاب می‌شنوید.

در مقدمه این کتاب آمده است: 

«این دریغ و افسوس، همراه همیشه ذهن من بود که چرا ما (ایرانیان مسلمانان) با وجود در اختیارداشتن غنی‌ترین و بهترین منابع مکتوب معنوی -که به جرات می‌توان آنها را بهترین‌های معرفت و آگاهی در جهان دانست- آنچنان که شایسته و بایسته است، از آن‌ها بهره‌مند نگشته و با پرتوش از شب ناآگاهی نرسته‌ایم. 

یکی از غنی‌ترین و بهترین منابع مکتوب معنوی که می‌توان با اطمینان به بلندای معانی آن تکیه باور زد و عبارات آن را که از اندیشه آگاه‌ترین انسان برون تراویده‌ است، چراغ راه زندگی کرد، کتاب «نهج‌البلاغه» است. افسوس که با ترجمه‌های سخت و سنگین، زمینه بهره‌مندی از این کتاب عزیز برای عامه مردم فراهم نگشته که فقط زینت‌بخش کتابخانه‌ها شده است

.بر این اساس؛ بر آن شدم تا قدمی- هرچند اندک – در این کوچه‌باغ همیشه بهار بردارم و پنجره‌ای رو به چشم‌انداز بهشت‌آسای این کتاب بگشایم. پس در قدم نخست حدود ۱۱۰ جمله از جملات نغز امیرالمومنین علی علیه‌السلام انتخاب کردم و در شرح و توضیح هر جمله ۷ تا ۱۰ بینت در قالب مثنوی سرودم که این اشعار در کتابی با عنوان«علی(ع)؛ خورشید بی‌غروب» به چاپ رسید.

سپس تصمیم گرفتم بر اساس جملات آن حضرت داستان‌هایی بنویسم، چون باور دارم که مفاهیم متعالی زمانی که در ظرف تشبیه و قالب داستان ریخته شوند، بهتر در اندیشه می‌درخشند و بیشتر در خاطر می‌مانند و این چنین بود که کتاب زندگی‌بهتر به لطف بیان نورانی آن حضرت شکل گرفت.

شایان ذکر است که تمامی داستان‌های این کتاب ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است و وامدار هیچ منبع و ماخذی نیست.»

موسیقی‌های زمنیه کتاب گویای زندگی بهتر از سه آلبوم موسیقی متن سه فیلم سینمایی به قرار زیر گرفته شده است:

۱- موسیقی متن فیلم سرگردان(Adrift-2018) ساختة ولکر برتلمان(Volker Bertelmann

۲-موسیقی متن فانوسی در میان اقیانوس‌ها(The Light Between Oceans-2018) ساختة الکساندره دسپلات(Alexandre Desplat)

۳-موسیقی متن هنگام لمس دست‌ها (Where Hands Touch-2018) ساخته آنه اشملفیکی(Anne Chmelewsky)

در این کتاب به فراخور موسیقی‌های دیگری نیز استفاده شده است برای مثال موسیقی ژاپنی، موسیقی فیلم به خاطر یک مشت دلار اثر استاد موریکونه و …

 شنیدن کتاب زندگی بهتر را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به داستان‌های اخلاقی و آموزنده مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب صوتی زندگی بهتر

بخشی از داستان چهاردهم:

رضا، دوره دکترای خود را در رشته بیوتکنولوژی به پایان رسانده و به تازگی به ایران بازگشته بود. به این مناسبت مهمانی دوستانه‌ای برگزار و عده‌ای از دوستانش را به خانه پدری‌اش دعوت کرد. دو ساعت اول به صحبت‌های معمول گذشت تا این که پدربزرگ رضا همراه پدرش در مجلس حضور یافتند. پدربزرگ با چند جمله اول، همه را مجذوب خود کرد....


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۴۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۴۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان