دانلود و خرید کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری نبی‌الله عاشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری اثر نبی‌الله عاشوری

کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری

معرفی کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری

کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری نوشته نبی‌الله عاشوری است. این کتاب به نگاهی تفسیری به بعضی از بهترین ضرب المثل‌های مردم تالش پرداخته است.

درباره کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری

ضرب‌المثل‌های محلی اغلب پیش از آن که نوشتاری باشند شفاهی بوده‌اند. درواقع آن‌ها جملات و عبارات کوتاهی هستند که اغلب به صورت نثر و به ندرت شعر یا ترکیب موزون درآمده‌اند. این کلیدها و مستندهای کلامی در طول تاریخ آن قدر صیقل خورده و مستحکم شده‌اند که کمتر کسی می‌تواند ایرادی از آن‌ها بگیرد و یا آن‌ها را سبک و کم ارزش بشمارد. در هر زبانی هزاران ضرب المثل متولد می‌شود تا هزاران سال به طور پایدار دوام داشته باشند و به تکرار در محاوره‌های روزانه مورداستفاده قرار گیرند. گاهی برخی از آن‌ها بااینکه در فاصله‌های زمانی و مکانی بسیار دور و درازی شکل گرفته‌اند، اما به دلیل خاصیت سیال بودن ذهن و خیال انسان‌های اندیشه‌ورز و هنرمند از زبان‌های مختلفی با هم قرابت و شباهت دارند.

ذوق حفاظت و کاربردی کردن ضرب‌المثل ها مثل شعرهای جذاب و عمیق شاعران باید یک ذوق سرشار باشد تا این یادگارهای نسل به نسل و سینه به سینه دچار گردوخاک نسیان و فراموشی نشوند و از نگاه مردم دور نمانند؛ بنابراین تا زمانی که وجود دارند بهتر است که جمع‌آوری شوند و مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا سرچشمه آثار هنری و فکری مختلفی باشند.

آنچه مسلم است این است که عموم مردم می‌توانند ارتباط خوبی با ضرب‌المثل برقرار کنند و منظورهای خودشان را به قشنگی و با سرعت و به موقع با این آثار فکری منطبق کرده و بیان نمایند. درست است که متعلق به خواص نیستند اما خواص وظیفه دارند که برای ثبت و ربط آن‌ها قدم محکمی بردارند تا این قابلیت ها و ظرفیت‌های فرهنگی مغفول نمانند و کاربرد گسترده خود را حفظ کنند. از این‌رو نویسنده در این کتاب تلاش کرده است ضرب‌المثل‌های زیبا را گردآوری کند. 

تعابیر زیبایی که در ضرب‌المثل‌ها وجود دارد برای صاحبان هر زبانی دل چسب و جالب است. این عبارات و جملات ساده‌اند اما زیرکانه طرح موضوع می‌کنند. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق لایه پنهان این ضرب‌المثل‌ها را بررسی کند. 

خواندن کتاب ضرب المثل های عامیانه تالشی به بیان تفسیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فرهنگ شفاهی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 3179237
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

با سلام و احترام کتاب جالبی بود، با تشکر از نویسنده محترم جناب آقای عاشوری برای چنین ایده خوب و اجرای بسیار حرفه ای فقط من چون اصالتا تالشی زبان هستم در تعدادی از ضرب المثل ها دیدم که نگارش تالشی آن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۶۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان