دانلود و خرید کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه رضا صدیقی پاشاکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه اثر رضا صدیقی پاشاکی

کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه

انتشارات:فرهنگ ایلیا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه

کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه  اثری از رضا صدیقی پاشاکی است که به مرور رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی در بازه زمانی سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۰ می‌پردازد. انتشارات فرهنگ ایلیا این کتاب را به سفارش حوزه هنری گیلان منتشر کرده است.

درباره کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه

جنبش مشروطه، که با نام جنبش مشروطه‌خواهی یا جنبش مشروطیت هم شناخته می‌شود، به مجموعه کوشش‌ها و رویدادهایی در نظر و عمل گفته می‌شود که برای مشروط کردن قدرت حاکمیت، نهادینه سازی آزادی سیاسی، برقراری عدالت قضایی و حکومت قانون آغاز شد. این جنبش برای تثبیت آرمان‌های خود و رفع مشکلات و موانعی که در این مسیر با آن‌ها روبه‌رو بود، به مدت چند سال ادامه پیدا کرد. 

جنبش مشروطیت در نیمه دوم سده سیزدهم خورشیدی آغاز شد. اولین هدف آن تأسیس «عدالتخانه» بود. 

در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۲۸۵ مظفرالدین شاه قاجار فرمان مشروطه را امضا کرد و تلاش‌های مشروطه خواهان تا دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل پادشاهی مطلقه به پادشاهی مشروطه ادامه پیدا کرد. نتیجه این تلاش‌ها، تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور ایران شد. اما پس از آنکه محمدعلی شاه قاجار مجلس را به توپ بست و مشروطه خواهان را سرکوب کرد، مرحله دوم جنبش آغاز شد. سپس مشروطه خواهان محمدعلی شاه را شکست دادند و تبعید کردند و فرزندش احمدشاه را به تخت نشاندند.

در طول این دوران، ایران تغییرات متفاوتی را از سر گذراند. مردم به بیداری و آگاهی رسیده بودند و گاه نیز می‌شد نتیجه اینهمه کوشش را دید. در هر گوشه‌ای از خاک این کشور جریان‌های مختلفی شکل گرفته بود و رخدادهای متنوعی در جریان بود. اگر به تاریخ معاصر ایران در این روزگار نگاهی بیندازیم می‌بینیم که بخش عمده‌ای از تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در همین روزگار شکل گرفته است. 

رضا صدیقی پاشاکی در کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه به مرور و بررسی رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی گیلان در این دوران می‌پردازد. این کتاب وقایع را از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۰ دربر گرفته است. چراکه این سال‌ها، سال‌های اوج جریان مشروطیت است. 

نویسنده در این کتاب علاوه بر مروز رخدادهای مختلف، مطبوعات، رجال سیاسی و چهره‌ها و اندیشه‌های مهم، نمایندگان گیلان در مجلس، فعالیت‌های آنان، نبردها، مذاکرات و ... را هم مورد برسی قرار داده است. علاوه بر این، بخشی از کتاب به مرور وضعیت گیلان پیش از انقلاب مشروطه اختصاص دارد تا مخاطبان را به طور کامل با حال و هوای حاکم بر آن دوران آشنا کند.

کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب فراز و فرودهای گیلان در سه سال مشروطه می‌تواند منبعی برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه تاریخ معاصر و جریانات سیاسی و اجتماعی ایران باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان