دانلود و خرید کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد شهین رضایی شهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد اثر شهین رضایی شهری

کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد

کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد اثری از شهین رضایی شهری است که به بررسی تغییراتی می‌پردازد که زنان ممکن است در طول دوران بارداری و یا اعتیاد تجربه کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به شناخت بهتری از زنان دست یابید.

درباره کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد

شناخت زنان برای مردان شاید کاری دشوار و پیچیده باشد. اگر زنی دوران بارداری را هم تجربه کند این موضوع جدی‌تر می‌شود. دلیلش این است که زنان و مردان با تفاوت‌های بنیادین و اساسی از یکدیگر به دنیا می‌آیند و رشد می‌کنند. به همین دلیل است که مردان شاید با خیلی از روحیات زنان آشنا نباشند و یا تغییراتی که زن در دوران بارداری‌اش می‌کند برایشان ناملموس و عجیب جلوه کند. 

شهین رضایی شهری در کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد به کمک مردان، زنان و به طور کلی هر کسی که می‌خواهد شناخت خوب و درکی کامل نسبت به زنان داشته باشد شتافته است و آنان را با زنان، ذهنیاتشان و تغییراتی که در دوران بارداری برایشان رخ می‌دهد، آشنا می‌کند. 

کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات روانشناختی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید زنان را بهتر بشناسید این کتاب یک منبع عالی برای شما است. 

بخشی از کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد

«پرش به انتهای بارداری

و صحبت از پایان حاملگی! قطعاً تعداد قابل ملاحظه ای از مادران منتظر وجود دارند که به طور معمول در حین بارداری و یا حتی پس از تولد فرزند خود، در مورد زایمان سریع تا قبل از پایان نه ماه صحبت می کنند! با توجه به اینکه بسیاری از زنان در حاملگی احساس ناخوشایند جسمی دارند، تصور این آرزو برای آنها چندان عجیب نیست. ما تصور می کنیم این موضوع مخصوصاً برای خانم هایی که دارای حاملگی های پر خطر هستند و از بیماری رنج می برند، حادتر است. حتی زنانی که بارداری های ساده تری دارند، با توجه به برخی محدودیتهایشان احتمالاً چنین حسی را دارند. زایمان برای آنها می تواند یک تجربه هیجان انگیز و در عین حال کاملاً ترسناک باشد.

سایز شدن سریع با لباس های قبل از بارداری

ما این را قبلاً گفته ایم و دوباره تاکید می کنیم که بدن زن در طول بارداری تغییرات زیادی می کند. البته این بار ما درباره تغییرات ناشی از تحولات و نوسانات هورمونی مانند مسائل مربوط به دمای بدن و آلرژی نسبت به بوهای خاص صحبت نمی کنیم. ما در مورد تغییرات فیزیکی واقعی صحبت می کنیم که برای انطباق با یک موجود در حال رشد ضروری است. شکل مادر اساساً در حال تغییر است، بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از زنان باردار در مورد اینکه بدن های قدیمی خود را ندارند، دغدغه دارند. برای برخی، این رویا به واقعیت تبدیل خواهد شد. همیشه مادر های جدیدی هستند که به نظر می رسند که هرگز باردار نبوده اند. اما برای بعضی دیگر، سالها می تواند برای پوشیدن لباس های پیش از بارداری طول بکشد. ما در همه چیز با هم متفاوت هستیم و ارزشهای ما نباید وابسته به اینگونه موارد باشد.

پوشیدن کفش های زیبا

ما در مورد برخی از تغییرات فیزیکی صحبت کردیم که بدن یک زن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تغییرات ظریف تری نیز هست که قابل توجه است. آیا می دانستید که پای زن می تواند در طول بارداری یک یا دو سایز رشد کند؟ این به دلیل یک هورمون به نام رلکسین است که توسط تخمدان ها و جفت تولید می شود. این هورمون باعث می شود که رباط ها در بدن یک زن برای تسهیل در زایمان، شل و منبسط شوند. رباط منبسط شده می تواند موجب رشد پا شود، به ویژه در پهنا و به طور ناگهانی هیچیک از کفش های زیبا دیگر اندازه نخواهند بود. حتی برای زنانی که پدیده رشد پا را تجربه نمی کنند، کفش های زیبا و شیک می توانند در مراحل بعدی حاملگی متاثر از تورم و ناراحتی به پا نروند. اما قابل درک است که بیشتر زنهای مد گرا برای هر چه سریعتر بازگشتن به این پاشنه های فانتزی عجله داشته باشند و یا حتی همه کفش های جدید را برای جا شدن در پاهای خود امتحان کنند.

داشتن یک خواب کامل شب

بعضی از افراد ممکن است بر این باور باشند که محرومیت از خواب تا زمانی که نوزاد متولد نشود، وجود نخواهد داشت، اما این تصور این افراد نادرست است! اختلالات خواب می تواند در همان اوایل سه ماهه اول شروع شود و در این حالت، معمولاً مادر نمی تواند بیدار بماند! در اواخر بارداری، مادر احتمالاً محرومیت بیشتری نیز برای داشتن یک خواب کامل دارد که عمدتاً به دلیل اقتضای فیزیکی حمل یک نوزاد بزرگ است. مادر ممکن است هر دو یا سه ساعت یک بار برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شود و یا شاید نتواند به اندازه کافی راحت باشد تا بیش از یک ساعت متوالی را در یک زمان بخوابد. شاید او مجبور شود که نشسته بخوابد و به طور مداوم به دلیل سوزش سر دل بیدار شود! به هر دلیلی، مادر قطعاً رویای یک خواب راحت شبانه را خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان