دانلود و خرید کتاب اختلالات سایکوسوماتیک سیدحمیدرضا هاشمی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات سایکوسوماتیک اثر سیدحمیدرضا هاشمی‌نیا

کتاب اختلالات سایکوسوماتیک

معرفی کتاب اختلالات سایکوسوماتیک

کتاب اختلالات سایکوسوماتیک نوشته سید حمیدرضا هاشمی‌نیا و ثریا سبزیان است. کتاب اختلالات سایکوسوماتیک را انتشارات آریا دانش برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلالات سایکوسوماتیک

امروزه این دیدگاه مسلط وجود دارد که تقریبا همه بیماری‌های جسمانی بطور بالقوه با فشارهای روانی مرتبط است. به بیان دیگر، رویکرد روانی در سبب شناسی اختلال‌های روان تنی، هر واکنش روان تنی را نشانه نمادین نوعی تعارض ویژه روانی در درون فرد می‌داند. بر اساس این رویکرد، تعارض در اثر شرایط ویژه و سخت تحریک و با توجه به گذشته و شخصیت فرد بروز می‌کند.

در جهان تحقیقات زیادی در مورد ابعاد روانی اجتماعی این بیماری انجام شده اما در کشور ما این پژوهش‌ها تاکنون گزارشی از چگونگی ویژگی‌های شخصیتی این مبتلایان بدست نیامده است. ارزیابی بیماران سایکوسوماتیک در ایران علاوه بر اینکه در قوم‌شناسی مورد توجه است، در بیان وضعیت تشخیص (آسیب شناسی روانی) این مبتلایان نیز حائز اهمیت است چرا که مشکلات روانی اجتماعی در بیماران سایکوسوماتیک قویا با شدت نشانه‌ها و وضعیت و حالت بیمار در ارتباط بوده و درک آن در طراحی و روند درمان‌های بالینی، اهمیت دارد. این کتاب سعی دارد گزارش و پژوهشی کامل ارائه کند.

خواندن کتاب اختلالات سایکوسوماتیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اختلالات سایکوسوماتیک

ظریه پردازان و دست اندرکاران اولیه پزشکی روان تنی علایق های به چگونگی و چرایی اختلالات روان تنی نداشتند. فروید تنها به دانستن این مطلب بسنده کرد که میان سطوح هشیار و ناهشیار و کنش های بدنی رابطه ای وجود دارد. برای مثال، برای وی همین کافی بود که مشاهده کند بین هیجان و سرخ شدن صورت رابطه ای هست. هر چند امروزه پزشکان علاوه بر اینکه در پی یافتن الگوهای ذهنی خاصی هستند که باعث سرخ شدن صورت می شوند، به دنبال آن نیز هستند که چگونه این امر از طریق رگهای خونی صورت می پذیرد (فروید، ۱۹۳۳).

طی سالیان دراز نوع بیماری های روان تنی نیز تغییر یافته است. امروزه کمترین کسی میتواند یک مورد کلاسیک از اختلال هیستری پیدا کند، این بیماری در الگوهای جدید نوع نباتی متجلی شده است. یک بیماری از نوع نباتی (مانند اگزما) از این جهت بیماری روان تنی تلقی می شود که به طور همزمان با تعارضات روانی آغاز گشته و با حل این تعارضات پایان می پذیرد. طب کلاسیک در مواجهه با چنین اختلالات نباتی، حرفی برای گفتن ندارد و اکثر اوقات در جهت درمان علایم جسمانی تلاش می کند، در حالی که علل روان شناختی آن را نادیده می گیرد. روابط موجود میان وضعیت روانی و سلامت جسمانی می تواند در هر دو سطح هشیار و ناهشیار صورت گیرد. اغلب بین سطوح هشیار و ناهشیار جا به جا شده یا در میان دو سطح یعنی در نیمه هشیار قرار می گیرد (وولمن، ۱۹۸۶). بعضی از پدید ههای روا ن تنی از توالی واکنشهای هیجانی منشاء می گیرد. به ریشه اگزما در کودکی که از فقدان محبت مادری رنج می برد توجه کنید: محبت مادری مضایقه شده است، کودک به دنبال ارضای خویش است، نوازش کردن ارضاء کننده است، خاراندن نیز خود نوعی نوازش است، این امر به احساس خارش منتهی میشود و در نهایت ضایعه پوستی می انجامد (شیفر، ۱۹۶۶؛ به نقل از وولمن، ۱۹۸۸) سایر پدیده های روان تنی چنین سازمان آشکار و متوالی ندارند. 

نظرات کاربران

Muhammad11
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

محتوای کتاب -حتا برای من که توی پزشکی سررشته‌ای ندارم- واقعاً جذاب بود و من رو با نوع خاصی از بیماری (روان‌تنی) که ممکنه در هر ارگانی از بدن رخ بده آشنا کرد. مثلاً این که چطور اضطراب می‌تونه باعث

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۵۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان