دانلود و خرید کتاب یک مرد و یک نامرد گروه تحقیق موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک مرد و یک نامرد اثر گروه تحقیق موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

کتاب یک مرد و یک نامرد

معرفی کتاب یک مرد و یک نامرد

کتاب یک مرد و یک نامرد نوشته گروه تحقیق موسسه قدرولایت است. این کتاب نگاهی تاریخی به رضا خان و آیت الله مدرس دارد.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت از ابتدای سال ۱۳۷۲ پس از هشدارهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وجود تهاجم گسترده فرهنگی علیه انقلاب اسلامی و باورهای اسلام ناب، تأسیس شد تا با حضور در عرصه فرهنگی، به اندازه توان خود، در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و پیام آن و نیز در افشای ترفندهای فرهنگی دشمنان و عوامل آنان، بكوشد و وظیفه خود را انجام دهد.

این مؤسسه موفق شده است در زمینه تبیین و نشر رهنمودها و اندیشه حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، و رهبر معظم انقلاب اسلامی، خلف صالح امام خمینی (ره)، قدم‌هایی بردارد و همچنین نسبت به بررسی، پژوهش، تدوین و نشر موضوع‌هایی كه مورد اشاره و مطالبه آنان بوده است اقدام کند. تاریخ معاصر ایران و مسائل و جریانات روز، از جمله مطالبات رهبری بوده‌اند كه مؤسسه با اهتمام ویژه‌ای آنها را دنبال كرده است.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سه گروه سنّی: كودكان، نوجوان، جوانان و عموم به نشر نتایج بررسی‌ها و پژوهش‌های خود اقدام كرده است.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت، در سال ۱۳۸۸، در سی سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ناشر برگزیده در نشر فرهنگ انقلاب در سی سال انقلاب اسلامی برگزیده شد و در سال ۱۳۸۹ ناشر برگزیده بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران شد. این مؤسسه همچنین در همین سال به عنوان ناشر برگزیده سیزدهمین جشنواره انتخاب كتاب دوسالانه دفاع مقدس معرفی شد.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال ۱۳۹۳ در جشنواره بزرگداشت حماسه ۹ دی از سوی ستاد پاسداشت حماسه ماندگار ۹ دی ( همایش ملی علمداران بصیرت ) به عنوان ناشر برگزیده در حوزه كتاب مورد تجلیل قرار گرفت.

موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵در چهارمین و هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزیده شد. همچنین در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به عنوان خادم نشر تهران انتخاب شد.

همچنین موسسه قدرولایت در جشنواره شهید سید علی اندرزگو در سال ۱۳۹۶ به عنوان برگزیده انتخاب شد.

درباره کتاب یک مرد و یک نامرد

هیچ مورخی، هر چند مغرض، نتوانسته است دست انگلیس و برنامه‌ریزی او را در پشت کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و منافعی که از این رهگذر عایدش شده است را نفی و نادیده بگیرد.

در برابر تحرکات رضاخان و منورالفکران غرب‌گرا و صاحب منصبان ارتش و شهربانی و جمعی از درباریان و نمایندگان مجلس شورای ملی که هر لحظه و هر روز نقشه‌ای تازه به صحنه می‌آوردند تا ملت و شخصیت‌های اثرگذار را فریب دهند و مقهور سازند، اشخاص قلیلی بودند که با شناخت این نقشه‌ها و سیاست پشت سر آن، به افشاگری، مقاومت و مقابله برخاستند. آنان کوشیدند تا جلوی اضافه شدن «وابستگی» به بیگانگان بر «فساد» دوره قاجار را بگیرند و اجازه ندهند آزادی و استقلال و هویت ملی اسلامی کشور پایمال منافع استعماری بیگانگان و استبداد رضاخان شود.

اگرچه این اشخاص در تقابل با تحرکات سازماندهی شده رضاخان و حامیانش از داخلی و بیگانه موفق نشدند، اما صحنه‌هایی را در تاریخ به ثبت رساندند که رجوع به آنها، بسیاری از واقعیت‌ها را آشکار می‌کند و عبرت‌ها و درس‌هایی برای ملت خواهان عزتمندی و پیشرفت و دیانت در خود دارد.

یکی از این مردان در اقلیت، که تا لحظه آخر حیات دنیایی خود، دست از افشاگری و مبارزه و مقاومت برنداشت و هرگز نترسید و تسلیم نشد، به اذعان عموم مورخان و اندیشمندان، شخصیتی استثنایی و کم نظیر به نام «آیت الله سیدحسن مدرس» بود.

توجه به شاخص‌های فکری، رفتاری و اقدامات رضاخان و مدرس بسیار عبرت‌آموز است، یعنی فهم این که چه کسی در برابر چه کسی ایستاده و تسلیم نشده و از جانش گذشته است ملت را به شناخت دوست و دشمن و صحنه‌های کارزار و شیوه‌های روانی و اقتصادی و فرهنگی دشمنان، کمک می‌کند تا مراقبت نماید که دشمن شرور و مستکبر و جهان‌خواری که از در بیرون کرده‌اند از پنجره باز نگردد و هرگز آن روزگاران تلخ و ماتم نشان و عقب ماندگی و نوکر مآبی و تحقیر زدگی، تکرار نشود.

این کتاب تقابل این دو را و اهداف چنین تقابلی را بخوبی در قالب صحنه‌های مقابله و مبارزه به تصویر کشیده و خصوصیات این دو جبهه که در دو شخص، یکی مرد و یکی نامرد جلوه نموده بود را ترسیم و بازگو کرده است.

خواندن کتاب یک مرد و یک نامرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان