دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش آناهیتا فولادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش اثر آناهیتا فولادی

کتاب مدیریت دانش

معرفی کتاب مدیریت دانش

کتاب مدیریت دانش، ابزاری برای توسعه سرمایه اجتماعی در سازمان نوشته آناهیتا فولادی است. این کتاب به معرفی مدیریت دانش می‌پردازد و سپس به مخاطبان کمک می‌کند تا با سرمایه اجتماعی یک سازمان آشنا شوند و بتوانند روابط متقابلی را که بین این دو موضوع وجود دارد، درک کنند. 

درباره کتاب مدیریت دانش

مدیریت دانش به مجموعه فرآیندهایی گفته می‌شود که به کنترل تولید دانش، انتشار و استفاده از آن می‌پردازد. مدیریت دانش، ارتباط تنگاتنگی با سرمایه‌های اجتماعی سازمان دارند و می‌توانند به عنوان ابزاری برای توسعه سرمایه اجتماعی در سازمان استفاده شوند. 

آناهیتا فولادی در این اثر به مخاطبان کمک می‌کند تا در ابتدا با تعریفی که از مدیریت دانش ارائه شده است، آشنا شوند و سپس به درک ارتباط این موضوع با سرمایه‌های سازمان نائل شویم و بتوانیم از این فرایند به عنوان ابزاری برای توسعه سرمایه اجتماعی استفاده کنیم.

کتاب مدیریت دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام مدیران کسب و کارها، مدیران منابع انسانی و علاقه‌مندان به بهبود شرایط سازمان و کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مدیریت دانش

تاریخچه مدیریت دانش

اکونوی بیان می‌کند که کارل اریک سیوبی ،حسابدار سوئدی در دهه ۸۰ میلادی زمانی که مشغول ارزیابی ترازنامه مالی چند شرکت بود متوجه نکته جالبی شده است: بسیاری از شرکتها پس از انجام عملیات حسابداری، ارزشی در حدود چند کرون نشان می‌دادند حال آنکه قیمت واقعی این شرکتها که سهامداران حاضر به فروش آن بودند بسیار بیشتر از آنچه بود که سرمایه حسابداری نشان می‌داد. 

تعاریف نظری مدیریت دانش

مدیریت دانش یا مجموعه از فرایندهایی است که ایجاد، انتشار و استفاده از دانش را کنترل می‌کنند. پنج مؤلفه مدیریت دانش عبارتند از: ایجاد دانش، ثبت دانش، شیپالا دانش، انتشاردانش، کاربرد دانش. مدیریت دانش: مدیریت دانش یا مجموعه از فرایندهایی است که ایجاد، انتشار و استفاده از دانش را کنترل  می‌کنند. پنج مؤلفه مدیریت دانش عبارتند از: ایجاد دانش، ثبت دانش، پالایش دانش، انتشاردانش، کاربرد دانش 

خلق دانش: سازمان‌ها در قالب عملکردها و فعالیت‌های سازمانی، دانشی را ایجاد و از آن استفاده می‌کنند. در این مرحله اطلاعات در داخل توسط کارکنان دانشی به وجودمی‌آید.، از بیرون و به طریق برون سپاری کسب می‌شود و یا از منابع بیرونی خریداری می‌گردد. 

مستند سازی یا ثبت دانش: دانشی که ایجاد شده است نیازمند آن است که به شکل اولیه اش در پایگاه‌های اطلاعاتی ذخیره شود. بسیاری از سازمان‌ها از انواع مختلف منابع جهت ضبط و نگهداری دانش استفاده می‌کنند. 

پالایش دانش: دانش جدید باید در زمینه قرار گیرد که عملی شود، جایی که بینش‌های بشر یا دانش ضمنی ضبط شده، همراه با دانش صریح اصلاح گردد (نیک بخت و همکاران، ۱۳۸۰) 

انتشار دانش: اشاره به فعالیت‌هایی دارد که در ارتباط با جریان دانش از یک بخش یا یک نفر به بخش یا نفر دیگر را شامل می شود (قربانی زاده و خالقی نیا، ۱۳۸۸) 

کاربرد دانش: شامل فعالیت‌هایی می‌شود که در ارتباط با اجرای دانش در فرایندهای سازمانی است (قربانی زاده و خالقی نیا، ۱۳۸۸) 

دانش نهان: دانشی است که انتزاعی بوده و دست یابی به آن آسان نیست. ابعاد مدیریت دانش مدیریت دانش از دیدگاه حداد شامل فرایندهای سازمانی است که ترکیب سیالی از تجارب، ارزش‌ها، اطلاعات زمینه‌ای و دانش تخصصی که به‌صورت منسجم و یکپارچه چارچوبی را برای اثریابی و کسب تجارب و اطلاعات جدید فراهم می‌کند. مدلهای مدیریت دانش بر اساس تعریفی که از مدیریت دانش در بین نظریه پردازان اصول مدیریت دانش وجود داشته است و متناسب با رویکردی که به مفهوم مدیریت دانش دارند، هر یک از صاحب نظران به مدلی در خصوص مدیریت دانش اشاره اند کرده که الزاماً شباهتی با سایر مدل‌ها نداشته است و حاوی عناصر و اجزای متفاوتی با دیگر مدل‌های موجود بوده است. مدل‌های مطرح شده در حوزه مدیریت دانش فوق العاده زیاد و متنوع‌اند. که در اینجا به‌ناچار به تعدادی محدودی از آنها اشاره می‌شود. 

مدل عمومی دانش در سازمان: مدل عمومی دانش از چهار فعالیت اصلی تشکیل شده است: 

ایجاد دانش: این مرحله در برگیرنده فعالت‌هایی است که مرتبط با ورود دانش جدید به سیستم است که شامل توسعه، کشف و تسخیر دانش می‌شود. 

حفظ و نگهداری دانش: شامل فعالت‌هایی است که دانش را در سیستم ماندگار می‌کند. در این راستا صاحب نظران به مهمترین عاملی که اشاره می‌کنند حافظه سازمانی است و آن عبارت است از توانایی سازمان برای حفظ و نگهداری دانش. 

نظرات کاربران

mahbanu
۱۴۰۰/۰۸/۱۴

چرا کتاب منابع و مآخذ نداشت؟؟؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۸۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان