دانلود و خرید کتاب مهندس پهپادی مسعود حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهندس پهپادی اثر مسعود حیدری

کتاب مهندس پهپادی

نویسنده:مسعود حیدری
امتیاز:
۴.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهندس پهپادی

کتاب مهندس پهپادی اثر مسعود حیدری پژوهشی در حوزه مهندسی پهپاد و کاربرد آن در زمینه‌های مختلف است.

درباره کتاب مهندس پهپادی

ممکن است خیلی‌ها فکر کنند که یک مهندس موفق باید نخبه علمی باشد، از مهارت بسیار بالایی در زمینه کاری خودش برخوردار باشد، از یک دانشگاه بسیار خوب با معدلی عالی فارغ التحصیل شده باشد و یا مواردی از این دست. اما واقعیت چیز دیگری است. خوشبختانه عوامل دیگری هستند که این تفاوت‌ها را بوجود می‌آورند. عواملی که برای کسب آنها نیازی نیست به گذشته خودمان بر گردیم تا دانشگاهمان، رشته مان یا معدلمان را اصلاح کنیم. کارهایی که هرگز مقدور نیست.

برای ایجاد این تفاوت به ابزارهای دیگری نیاز داریم. در هر سطحی از تحصیلات، معلومات یا تجربه که باشیم، فقط با تمرکز بر استفاده از این ابزارهای کارآمد کاملا متفاوت خواهیم شد. نه جادویی در کار است و نه قرار است دارویی مصرف کنیم!

فقط قرار است کلید‌ها را بشناسیم و درهای بسته اطرافمان را یکی یکی باز کنیم.

یکی از این کلید‌ها پهپاد است. پهپاد امروزه توانایی تولید و به‌کارگیری انواع تجهیزات را به عنوان یکی از لوازم تبدیل شدن یک کشور به یک قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و ساخت و ساز منطقه‌ای و جهانی داراست. کشور ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه فعالیت نسبتا گسترده‌ای را در زمینه‌ی توسعه پهپادهای چندمنظوره و ساماندهی پهپادها توسط مرکز ساماندهی پهپادهای ایران و سازمان هواپیمایی کشوری دارد و برنامه خود در این زمینه را از زمان جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد میلادی آغاز کرده است.

نویسنده  طی سال‌ها فعالیت در زمینه عمرانی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در ایران و تجربه کردن، تهیه و انتشار گزارش‌های مهم و بزرگ عمرانی، ساخت ساز همچنین کار با پهپاد به صورت رسمی از سال ۱۳۹۴، و غیر رسمی از سال ۱۳۹۲ به این باور رسیده که باید این کتاب را به عنوان یادگاری و کمکی به مهندسان جوان و مهندسانی که می‌خواهند سبک مهندسی خود را به کمک پهپاد تغییر دهند به رشته تحریر درآورد. این کتاب به خیلی از مهندسان و خلبانان پهپاد که علاقه دارند تا در زمینه مهندسی فعالیت نمایند کمک می‌نماید. در این کتاب کوشش شده تا مفاهیم و کاربرد پهپاد در زمینه‌های مهندسی با زبانی ساده و کاربردی همراه با مثال و نمونه‌های لازم بیان شود تا راهگشای شما در این راه باشد.

 خواندن کتاب مهندس پهپادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هندسان و خلبانان پهپاد مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مهندس پهپادی

امروزه توانایی تولید و به‌کارگیری انواع تجهیزات، یکی از لوازم تبدیل شدن یک کشور به یک قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و جهانی است. هواپیماها و سایر هواگردها، همواره از مهم‌ترین و مؤثرترین سلاح‌ها برای دفاع از قلمرو خودی و عملیات تهاجمی علیه دشمن محسوب می‌شوند. در این بین، از دست رفتن خلبانان به عنوان نیروی انسانی کارآمد و متخصص در جریان نبردهای هوایی و جبران ناپذیر بودن این تلفات، به‌خصوص در شرایط حساس رزم و اهمیت این موضوع، محققان و پژوهشگران حوزه هوایی را بر آن داشت تا به طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و با قابلیت کنترل از راه دور بپردازند. در این نوع هواپیماها، خلبان به عنوان کاربر یا اپراتور از ایستگاه کنترل زمینی، اقدام به هدایت هواپیما می‌کند. امروزه شاهد پرواز پهپادهایی هستیم که از آخرین فناوری‌های صنایع هوایی بهره می‌برند.

همچنین هر روزه با افزایش تعداد و تنوع پهپادها، کشورهای بیشتری در این زمینه به‌تحقیق و توسعه و فعالیت می‌پردازند. در این عصر از پهپادها به عنوان یک ابزار استاندارد در جنگ یا صنایع دیگر بهره‌برداری می‌شود زیرا استفاده و از دست دادن یک پهپاد تقریبا ارزان‌قیمت برای مأموریت‌های مختلف، به مراتب بهتر از به‌خطر انداختن جان یک خلبان و یک هواپیمای چند میلیون دلاری است.

کشورمان نیز به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه فعالیت تقریبا گسترده‌ای را در زمینه‌ی توسعه‌ پهپادهای تهاجمی و چندمنظوره دارد. 


نظرات کاربران

اسماعیل
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

من کتاب رو نخوندم اما بهتره بخشی از کتاب باشه تا باخوندنش بیشتر و بهتر متوجه اینکه کتاب بدردمون می‌خوره یا نه بشیم

بهمنی
۱۳۹۹/۱۲/۰۵

خیلی عالی بود مخصوصا درباره تاریخچه و انواع پهپاد ها واقعا به درد همه مهندسان و جوان ها میخوره

سید مهدی موسوی
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

سلام لطفا نمونشو بزارین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان