دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره حدید گروه تدوین متون درسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تفسیر سوره حدید

کتاب تفسیر سوره حدید را گروه تدوین متون درسی انتشارات دارالعلم گردآوری کرده‌اند این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه تفسیر سوره‌های قرآن این انتشارات است که در هر جلد تفسیر مفصلی از یک سوره قرآن برای مخاطبان ارائه می‌کند.

درباره کتاب تفسیر سوره حدید

کتاب‌هـای آسـمانی، کتــاب هدایت انسـان‌اند و قرآن کریــم کامل‌ترین آنها و دربردارنــده برتریــن برنامــه زندگــی بــرای رســیدن بــه قله ســعادت اســت. در بین کتاب‌های آســمانی برجامانده، تنها قرآن کریم است که حتی الفاظ آن نیز وحی الهی اســت و دسیســه‌گران هیچ گاه نتوانســته و نخواهند توانست دست ناپاک خود را به تحریف آن آلوده سازند.

نیــاز انســان بــه قرآن، نیازی همیشــگی اســت؛ اما این نیــاز در دوران معاصر به مراتب بیشــتر اســت. انســان معاصر که در غوغــای دنیا گرایی مــدرن، از خویشــتن خویــش دور افتــاده و از فضایل اخلاقــی و عواطف انســانی فاصله گرفته و در اضطراب و نگرانی محصور شــده، احســاس می‌کند چیزی کم دارد که فراتر از آنی است که در پیرامون خود می‌بیند. او ســخت تشــنه حقیقت نابی اســت که حس‌گرهای فطرتش او را برای حرکت به سمت آن، تحریک می‌کنند؛ حقیقتی که آن را در جایی بهتر از محضر قرآن و اهل بیت علیه‌السلام نخواهد یافت.

در راســتای طــرح ۱۴۵۱ اســتاد ارجمنــد، جنــاب حجــت الاسلام والمسلمین حمید محمدی و همکاران ایشان، گوشه‌ای از معارف ناب ســوره حدید را در مجموعه‌ای کوتـاه گردآورده‌اند. 

سوره حدید نود و چهارمین سوره‌ای است که بر پیامبرخدا (ص) وحی شده و ۲۹ آیه دارد. این سوره بعد از سوره زلزال و قبل از سوره محمد (ص) در مدینه نازل شده و در ترتیب فعلی قرآن مجید، سوره ۵۷ است، سال نزول آن به درستی معلوم نیست، ولی از آیات آن معلوم می‌شود در موقعی نازل گشته که حکومت اسلامی و مسلمانان به کمک‌هاى مالی بیشتری احتیاج داشته اند، و شاید منافقان آن‌ها را از انفاق منع می‌کرده‌اند. 

خواندن کتاب تفسیر سوره حدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بیشتر قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر سوره حدید

ممکن است کسی گمان کند که زنده کردن مردگان کاری ناشدنی است؛ ولی هرگز چنین نیست؛ چراکه فرمان روای آسمان ها و زمین، بر هر کاری تواناست و زند ه کردن و میراندن برای او تفاوتی نمی‌کند و قدرت او مطلق و بی نهایت است و هر امری را که ذاتا و عقلا محال نباشد، می‌تواند ایجاد کند. وقتی که تنها فرمانروای هستی خداوند است و زندگی و مرگ تنها به دست اوست و او بر هر چیزی تواناست:

• نباید از هیچ چیز و هیچ کس جز او بترسیم.

• نباید به کسی جز او امید داشته باشیم.

• نباید در مقابل کسی جز او خشوع و کرنش نماییم.

• نباید به دارایی های خود مغرور شویم و آنها را در غیر رضای مالک حقیقی آن به کار بریم.

امام رضا (ع): مالک جان‌ها، اموال و سایر اشیاء، فرمانروای حقیقی عالم است  و هر آن چه در دستان مردم وجود دارد، عاریه‌ای از جانب اوست و آنان مجازا مالک‌اند و مالکیت آنها هیچ حقیقتی ندارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان