دانلود و خرید کتاب نوزده شرط نجمه رشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوزده شرط اثر نجمه رشیدی

کتاب نوزده شرط

نویسنده:نجمه رشیدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوزده شرط

کتاب نوزده شرط داستانی بر مبنای واقعیت نوشته نجمه رشیدی است. این اثر یک کتاب عمیق است که انسان را وادار به تفکر عمیق درباره خودش، هستی و نحوه عملکردش به عنوان یک انسان در این دنیا می کند.

درباره کتاب نوزده شرط

نجمه رشیدی در این کتاب مخاطب را با سوالات زیادی روبرو می‌کند که شاید در هیاهوی روزمرگی‌های زندگی چرایی و بودنشان برای انسان‌ها کمرنگ‌تر شده است. نوزده شرط در ابتدا درباره دعوت انسان‌ها به تفکر درباره هستی‌شان و دلیل برتر دانستن خود نسبت به دیگر موجودات زنده است. همینطور که در کتاب پیش می‌رویم نویسنده موضوع را به سمتی هدایت می‌کند که در آن بستری برای صحبت کردن انسان با ویروس کووید ۱۹ فراهم می‌شود.

نویسنده ازطرف همه انسان‌ها این ویروس را مورد خطاب قرار می‌دهد و سوالاتی را درباره ماهیت آن می‌پرسد، اما این مسایل همچنان در حد سوال باقی می‌مانند و ویروس در این قسمت هیچ‌گونه جوابی را به بشر نمی‌دهد. در این فصل همچنین نویسنده برخی از مسایل و تجربیات خودش از این زندگی را نیز به موضوع این روزهای بشر مرتبط می‌کند و سعی در همراه سازی مخاطب با خود دارد تا اینکه در فصل آخر، این مکالمه به یک مصاحبت دو طرفه تبدیل می‌شود و البته با محوریت کووید ۱۹ پیش می‌رود.

در واقع نوزده شرط یعنی همان بایدهایی که بشر تاکنون از انجام آنها غفلت کرده و هم اکنون در قالبی جدید از جانب این ویروس به صورت شروطی برای بشر گذاشته می‌شوند و فقط در صورت انجام آنهاست که بشر از دست این ویروس و دیگر مسایل و مشکلات دنیای خودش رهایی می‌یابد.

خواندن کتاب نوزده شرط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

از آنجا که کتاب نوزده شرط کتابی است که محتوای آن دنیای درونی همه انسان‌ها را هدف قرار داده و موجب بازنگری انسان درباره افکارش می‌گردد، این کتاب به تمام افرادی که می‌خواهند نقش بشری خود را به عنوان یک انسان مورد کنکاش قرار دهند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نوزده شرط

تو در میان انسا ن‌ها دوستان و خویشاوندان زیادی داری. آنهایی که برای جولان دادن بیشتر خودشان ترس هایی بدتر از وجود داشتن تو را در دل انسان¬ها می گذارند و آن چنان پایشان را بر گلوی انسانهای بی پناه می¬فشارند تا جایی که آنها به نفس نکشیدن خود قانع شوند.

باز هم تو از جهاتی از بشریت بهتری. می‌دانی چرا؟ زیرا به وظیفه ات با نهایت تعهد عمل می‌کنی. ذات تو این است نه اینکه انتخاب کنی که بد باشی. تو این¬گونه آفریده شده ای، تو نمی توانی انتخاب کنی که چه کسی را مورد هدف قرار دهی.

نمی توانی بگویی فلانی شخصیتی هنری است پس معافیت دارد، چون فلانی ورزشکار است و میلیاردر این را هم ولش کن تا لذت دنیایش را ببرد. تو برای دادن حق زندگی به آدم ها از هیچ کس رشوه یا امتیاز خاصی دریافت نمیکنی! تو نمی‌گویی که چه کسی حق زندگی دارد و چه کسی حق ندارد زنده بماند.

تو فقط می‌روی به جایی که برایش ساخته شده ای، یعنی با دقت و حوصله کارت را انجام می‌دهی، وظیفه ات را و چون حق انتخاب نداری پس جایی برای سرزنش کردنت نیست مثلا تو نمی‌توانی انتخاب کنی که از روی دست یک نفر به دست نفر دیگری منتقل نشوی، تو نمی¬توانی بگویی به جای ریه این موجودات بروم و جاهای دیگری از بدنشان را درگیر کنم. تو از خود هیچ اختیاری نداری و این ما انسانها هستیم که باید مانع از ورود تو به خانه بدنمان بشویم.

درست مانند خیلی از بدی‌ها. بدی‌ها که از خود اختیاری ندارند این ما انسانها هستیم که به آنها اجازه ورود میدهیم؛ اما می‌دانستی که ...

فهرست کتاب نوزده شرط

پیشگفتار

فصل اول: من کیستم؟

قسمت اول: انسان و ترس

قسمت دوم: انسان و خود برتر بینی

قسمت سوم: انسان و انسانیت

فصل دوم: تو چیستی؟

قسمت اول: حضورتو و وجود ما!

قسمت دوم: حضور تو، دنیای ما

قسمت سوم: ما کجا اینجا کجا!

قسمت چهارم: تو وما!

قسمت پنجم: ما و پایان

قسمت ششم: جنگ جهانی سوم

فصل سوم: مذاکره

حرف آخر

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۴۱۲۹۲
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

کتاب فوق العاده ای هست و خواندنش رو توصیه میکنم. جملات قشنگی داشت و دلم میخواست چند بار بخونمش. توجه ام رو به چیزایی که هیچ وقت بهش فکر نکرده بودم جلب کرد. آخرش هم بامزه تموم شد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان