دانلود و خرید کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اثر مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این کشور را بر اساس اصول و ارزش های اسلامی بنیان می‌نهد و چگونگی رابطه بین قوای سه‌گانه مجریه، مققنه و قضائیه را مشخص می کند.

درباره کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی سال ۱۳۵۸ تصویب شد و در سال ۱۳۶۸ مورد بازنگری قرار گرفت. این بازنگری شامل تغییراتی در بخش مربوط به رهبری، تغییر ساختار ریاست جمهوری و حذف نخست وزیری، تغییر در ساختار قوه قضائیه و سرانجام اضافه شدن دو فصل جدید مربوط به امنیت ملی و اصلاحات بعدی در قانون اساسی.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شامل چهارده فصل و ۱۷۷ اصل است. فصل اول درباره اصول کلی و فصل دوم درباره زبان رسمی، خط، تقویم و پرچم کشور است. فصل سوم و چهارم و پنجم درباره حقوق مردم، اقتصاد و حاکمیت ملی است. فصل ششم و هفتم درباره مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستاست. فصل هشتم درباره رهبری و شورای رهبری می باشد. فصل نهم و دهم درباره قوه مجریه و سیاست خارجی است. فصل یازدهم تا چهاردهم به ترتیب درباره قوه قضائیه، رادیو و تلویزیون، شورای عالی امنیت ملی و چگونگی بازنگری در قانون اساسی است. این کتاب نظریات تفسیری شورای نگهبان، آرای وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور، آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه را شامل می‌شود.

خواندن کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم


نظرات کاربران

مسعود موذنی
۱۴۰۱/۰۹/۱۸

قانون اساسی بقیه کشور ها رو انتخاب میکنید می‌بینید دریافت رایگان داره درحالی که قانون اساسی کشور خودمون رو باید بهش پول بدیم

محمد جواد
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
اصل چهاردهم به حکم آیه شریفه «لَا ینْهَاکمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یقَاتِلُوکمْ فِی الدِّین وَلَمْ یخْرِجُوکم مِّن دِیارِکمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیهِمْ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُقْسِطِینَ» دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غیرمسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نمایند و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند، این اصل در حق کسانی اعتبار دارد که بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران توطئه و اقدام نکنند.
bud
اصل یکصد و چهل و ششم استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند به عنوان استفاده‌های صلح‌آمیز باشد ممنوع است.
bud
اصل سی و نهم هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.
bud
۲ ـ تأمین شرائط و امکانات کار برای همه به‌منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورت‌های حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت گیرد.
bud

حجم

۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان