دانلود و خرید کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته روپرت ماتیوز ترجمه محمدصادق شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته اثر روپرت ماتیوز

کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته

انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته

کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته نوشته روپرت ماتیوز و ترجمه محمد صادق شریعتی، تاریخ مختصر کاوشگران عصر باستان و چگونگی گسترش عصر باستان است.

درباره کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته

در دوران بسیار دور، ارتباطات مردم به مناطق اطراف خود محدود بود. چراکه راه‌های ارتباطی به شکل امروزی و این چنین پیشرفته وجود نداشت. اما کم‌کم با پیدا شدن تجارت در زندگی‌ها، ارتباط مردم با مناطق دوردست آغاز شد. به این ترتیب انسان‌ها یاد گرفتند که درباره دیگرانی به جز خودشان هم اطلاعات دقیق کسب کنند و با نحوه زندگی آنان آشنا شوند. به مرور کاوشگرانی شکل گرفتند که شوق شناسایی و یافتن نقطه جدید قابل سکونت در کره زمین وجودشان را فراگرفت و به این ترتیب شروع به کاوشگری کردند.

روپرت ماتیوز در این کتاب از تاریخ کاوشگری عصر  باستان سخن می‌گوید و ما را با کاوشگران نخستین، سفرهای قوم و قبیله‌های مختلف، و چگونی گسترش عصر باستان آشنا می‌کند. کتاب عکس‌های بسیاری هم دارد که ما را به یک سفر هیجان‌انگیز در دنیای باستانی می‌برد.  

کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام دوست‌داران تاریخ جهان و علوم باستانی را به خواندن کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب کاوشگران سرزمین‌های ناشناخته

پوشش سر

این کلاهی بود که استنلی هنگام دیدار دکتر لیوینگستن بر سر گذاشته بود. بسیاری از مسافران اولیه که به آفریقا می‌رفتند از این کلاه‌ها را بر سر می‌گذاشتند تا خود را از تابش آفتاب در امان نگه دارند.

تنظیم یک درس

کلمب در سفر اکتشافی خود یک اسطرلاب شبیه این داشت، ولی ترجیح داد وضع خود را در دریا با «محاسبه مرده» یعنی یادداشت‌برداری از سرعت و جهت حرکت خود، مشخص کند.

لباس از جنس پوست کنف

کاوشگران اولیه شمالگان، لباس پشمی سبک به سبک اروپایی‌ها می پوشیدند که آنها را از سرما و یخبندان شمال‌گان در امان نگه نمی‌داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان