دانلود و خرید کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی دبلیو جمیز پاتر ترجمه ناصر اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی اثر دبلیو جمیز پاتر

کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی

معرفی کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی

دبلیو جیمز پاتر در کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی، به اهمیت سواد رسانه‌ای، نظریه‌های مختلف در این حوزه و پردازش اطلاعات می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی

دبلیو جیمز پاتر در کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی، به موضوع سواد رسانه‌ای می‌پردازد. به علت پیشرفت‌های تکنولوژیکی که صورت گرفته است، ما به صورت مدام در معرض اخبار، اطلاعات و مطالب مختلف هستیم. در این میان تشخیص اطلاعات و اخبار صحیح از غلط یک نوع توانایی محسوب می‌شود. اما چطور می‌توان با سواد رسانه آشنا شد؟ دبلیو جیمز پاتر، در کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی ابتدا تعریفی از سواد رسانه‌ای ارائه می‌کند. در فصل بعد به نظریه‌های مختلف درباره‌ی سواد رسانه‌ای می‌پردازد و بخشی را هم به پردازش اطلاعات اختصاص داده است. بخش آخر کتاب شامل اقدامات عملی است که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم. 

کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی و جامعه‌شناسی از خواندن کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب نظریه‌ی سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی

مــامی‌بينيمکــهاميديبرايبهروزبودنبااطلاعاتنيســت.بهنظر مي‌رســدتنهاواکنشمعقولومنطقي،ايناستکهازخودمانمحافظتکنيم.اينبدينمعناســتکهبايدتقريبــاهمهاطلاعاترافقطمرورکلي کنيم.امابههرحالبايدبهبعضيازاطلاعاتنيزتوجهداشــتهباشــيم؛ نمي‌توانيمهمهآن‌هارابهراحتيکنارگذاشــتهوتوقعداشــتهباشــيمکهدرجامعــهاطلاعاتيزندگيکنيم.بنابراینچالشپيشروايناســتکهدرضمنمرورکلیجريانســيلآســایپيام‌ها،بتوانيمتوجهخودرابهپاره‌هــایاطلاعاتيکهنيازداريممعطــوفکنيم.راهحلاينچالشاتکابهپردازشخودکاراطلاعاتاســت:درايــنحالتذهنمادروضعيتغيراراديياخودکارقرارگرفتهوتازمانيکهچيزباارزشيدردرونپيام توجهماراجلبنکند،بهمرورکلياطلاعاتادامهمي‌دهيم. 

مزيتآشــکارپردازشخودکاراطلاعاتايناستکهابزارکارآمديبهمامي‌دهدتاازهمــهپيام‌هاييکهنيازنداريماجتنابکردهودرهمانحــالبتوانيماندکپيام‌هاييراکهنيازداريم،دريافتکنيمامابههرحال،پردازشخودکاراطلاعــاتنتايجمنفيهمدرپيدارد.يکيازايننتايجمنفيايناستکهمواجههفيزيکيراحذفنميکند.تنهاتوجهراکهيکمواجههآگاهانهاست،کاهشمي‌دهدامامواجههناآگاهانههمچنانوجوددارد.دروضعيتپردازشخودکاردرمقايسهباوضعيتپردازشآگاهانه،احتمالاينکهفرايندپردازشاطلاعاتبهتفسيرهايناقصبيانجامد،بيشتراســت.امامواجههناآگاهانههمچنانيکمواجههاست.مخاطبانيکهدرمحيطاشباعشدهازپيامقراردارند،اگرچهبهپيام‌هاتوجهنمیکنند،امابههرحالزيربمبارانمداوماطلاعاتهستند. 

فهرست

  • چرابهنظريهسوادرسانه‌اینيازمنديم؟ 
  • تشريحساختارسوادرسانه‌ای
  • تعريفهاوتمايزها 
  • الگويسوادرسانه‌اي 
  • ساختارهایدانشیپايه
  • منبعتصميمگيریمخاطب
  • قابليت‌هاومهارت‌هایسوادرسانه‌ای
  • الایش پیام 
  • معنايابی
  • معناسازی
  • مغلطه‌هایمعناسازي
  • اقداماتعملی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان