دانلود و خرید کتاب سیمای معلولیت در سینما پریسا افتخار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمای معلولیت در سینما اثر پریسا افتخار

کتاب سیمای معلولیت در سینما

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیمای معلولیت در سینما

کتاب سیمای معلولیت در سینما نوشته‌ی پریسا افتخار به موضوع معلولیت، توان‌یابی و پرداختن به توان‌یابان در سینما می‌پردازد و شیوه بازنمایی معلولیت در سینما را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب سیمای معلولیت در سینما

رسانه‌های همگانی به دلیل تاثیر عمیق اجتماعی فرهنگی به طور اعم و البته رسانه سینما به دلیل ابعاد فراگیرش به طور اخص، از ارزش ویژه‌ای برخوردار است برای بسیاری از افرادی که ارتباط مستقیم با افراد دارای معلولیت ندارند فیلم به عنوان یک منبع اصلی اطلاعات در زمینه ماهیت معلولیت محسوب می شود.

حضور بیش از یک میلیارد فرد دارای معلولیت در جهان و تلاشها و مبارزات مدنی نهادها، افکار عمومی را با این واقعیت مواجه کرده که معلولیت به دلیل سانحه، بیماری، حادثه و ناتوانی، نظیر کهنسالی، امری است که در کمین هر انسانی است.

نگرش ها، عقاید و طرز تلقی‌های نادرست جامعه، مانع بزرگی برای حضور اجتماعی و مشارکت افراد معلول ایجاد می‌کند و بازتولید این نگرش‌ها بویژه اگر مبتنی بر واقعیت نبوده و براساس کلیشه‌های کهنه و نخ‌نمای پیشین انجام گیرد تاثیر خرد کننده‌ای در شکل‌گیری هویت و همچنین روابط صحیح میان فردی و اجتماعی این افراد خواهد داشت.

پریسا افتخار در این کتاب با انجام پژوهش کیفی تحلیل محتوا بر روی چهار فیلم سینمایی به دنبال ارائه روشی کاربردی برای شیوه بازنمایی صحیح معلولیت در تولیدات رسانه‌ای، بویژه فیلم‌های سینمایی بوده است.

با توجه به اینکه متاسفانه در مقایسه با تحقیقات و پروژه‌های انجام گرفته در کشورهای دیگر، فاصله و خلاء اساسی در مطالعات معلولیت بویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در ایران به چشم می‌خورد، این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای دست اندرکاران ساخت برنامه‌های رسانه‌ای، کارگردان‌ها و بازیگران سینما و دانشجویان مطالعات رسانه و ارتباطات محسوب شود.

کتاب سیمای معلولیت در سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه مندان به مطالعات جامعه شناسی و سینما، از خواندن کتاب سیمای معلولیت در سینما، لذت می‌برند.

فهرست 

  • معلولیت
  • سینما و معلولیت
  • بازنمایی معلولیت در سینما
  • ابزار ارزيابي و مطالعە موردي چند فيلم ايرانی و خارجی
  • منابع

نظرات کاربران

Masoud Panahi
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

واقعا عجیب است. قیمت روی جلد کتاب 15 هزار تومان چاپ شده اما شما نسخه آنلاین آن را 36 هزار تومان قیمت زده اید. و بدتراز آن این که به فریب. قیمت چاپی را 60 هزار تومان عنوان کرده اید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱۰۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان