دانلود و خرید کتاب جغرافیای گیلان م.م لاهیجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جغرافیای گیلان اثر م.م لاهیجی

کتاب جغرافیای گیلان

نویسنده:م.م لاهیجی
گردآورنده:افشین پرتو
انتشارات:فرهنگ ایلیا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جغرافیای گیلان

کتاب جغرافیای گیلان، نوشته آیت‌الله شیخ‌محمد مهدوی لاهیجی است. این اثر به سوابق تاریخی گیلان، معرفی نژادها، ویژگی‌های بوم‌شناختی و ... گیلان پرداخته است. 

افشین پرتو کتاب جغرافیای گیلان را تصحیح کرده و انتشارات فرهنگ ایلیا آن را به سفارش حوزه هنری گیلان منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. 

درباره‌ی کتاب جغرافیای گیلان 

کتاب جغرافیای گیلان یکی از کامل‌ترین کتاب‌هایی است که در این زمینه می‌توان پیدا کرد. آیت‌الله شیخ محمد مهدوی لاهیجی در کتاب جغرافیای گیلان توضیحات کامل و مفیدی را درباره‌ی گیلان ارائه کرده است. او از سوابق تاریخی گیلان گفته، نژادهای مختلفی که در گیلان زندگی می‌کنند را معرفی کرده است. جنگ‌هایی که در این ناحیه صورت گرفته است را بررسی کرده و از پادشاهان و حاکمانی گفته است که در طی سال‌ها بر گیلان حکومت کرده‌اند و در راستای آبادانی یا حتی تخریب آن، فعالیت‌هایی انجام داده‌اند. 

در بخش دیگر کتاب جغرافیای گیلان با ویژگی‌های بوم‌شناختی هر منطقه آشنا می‌شویم. به شهر‌ها و روستاهای مختلف گیلان سری می‌زنیم و با محصولات مختلفی که در هرکدام از این شهرها، پرورش داده می‌شود، آشنا می‌شویم. نکته‌ی جذاب دیگری که در کتاب جغرافیای گیلان به چشم می‌خورد این است که مولف تلاش کرده است تا ضمن معرفی و بررسی هر شهری، وجه تسمیه آن را نیز بیان کند. چنین امری می‌تواند برای مورخان، جغرافی‌دانان و پژوهشگران مختلف بسیار جذاب باشد و به آن‌ها در پژوهش‌ها و مطالعاتشان کمک کند.

کتاب جغرافیای گیلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید با گیلان به طور کامل آشنا شوید، کتاب جغرافیای گیلان یک انتخاب عالی برای شما است. کتاب جغرافیای گیلان همچنین می‌تواند منبعی خواندنی برای پژوهشگران حوزه‌های مختلف تاریخی، جغرافیایی و ... باشد.  

درباره‌ی آیت‌الله شیخ‌محمد مهدوی لاهیجی

آیت‌الله محمد مهدوی لاهیجی در شب نیمه شعبان سال ۱۳۱۳ در نجف متولد شد. او به اتفاق خانواده به لاهیجان مهاجرت کرد. اما بعد از چندسال به نجف برگشت تا تحصیلاتش را در آنجا به پایان رساند. او در محضر آقا ضیاء عراقی و علامه بلاغی تحصیل کرد و به یکی از مشاهیر لاهیجان بدل شد. در دوران تحصیلش با آیت‌الله مرعشی همدرس بود. او از شیفتگان ادب فارسی و گیلان بود و در گیلان به حاج شیخ مشهور بود.

آیت‌الله شیخ‌محمد مهدوی لاهیجی در روز جمعه، ۲۱ صفر ۱۴۱۳ در ۱۰۰ سالگی درگذشت و پیکرش در کنار برادرش حاج شیخ محمد مهدوی، در حسینیه جامع لاهیجان دفن گردید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۲۰۰
تومان