دانلود و خرید کتاب کرینگو ذوالفقار احمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کرینگو

کتاب کرینگو، مجموعه سروده‌های تالشی ذوالفقار احمدزاده، شاعری از جمهوری آذربایجان است که اشعارش را به گویش تالشی می‌سرود. 

علی رفیعی جیردهی و یاسـر کـرم‌زاده هفت‌خوانی کتاب کرینگو را تصحیح کردند و انتشارات فرهنگ ایلیا آن را به سفارش حوزه هنری گیلان منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. 

درباره‌ی کتاب کرینگو

کرینگو، شامل سروده‌های تالشی ذوالفقار احمدزاده است. این شاعر که اهل جمهوری آذربایجان بود، اشعارش را به زبان تالشی می‌سرود. هرچند این گویش با گویش مردم تالش تا حدی متفاوت است، اما ریشه هردو زبان یکی است. در اشعار کتاب کرینگو، زیبایی و سادگی موج می‌زند. ذوالفقار احمدزاده در اشعارش از زندگی گفته است. او فضای کار و طبیعت زیستی هموطنان تالشی‌اش را به تصویر کشیده است. شعرهای او، شعرهایی طبیعت‌گرا هستند و از میان آن‌ها می‌توان نقد احمدزاده را به مدرنیته و ابزارهایی که محصول آن هستند، دید. کرینگو که نام کتاب است نام یک پرنده است که ما به اسم درنا می‌شناسیم.

کتاب کرینگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید سروده‌های زیبای ذوالفقار احمدزاده را بخوانید، کتاب کرینگو یک انتخاب عالی برای شما است. کرینگو برای دوست‌داران شعر و فرهنگ تالش نیز جذاب و خواندنی به شمار می‌رود.

درباره‌ی ذوالفقار احمدزاده

ذوالفقار احمدزاده‌ پئنسری‌ در سال ۱۸۹۸ متولد شد. او، شاعر و روزنامه‌ نگار انقلابی‌ تالش‌ است که تا سال‌ ۱۹۹۰ تقریبا ناشناخته‌ بود. تنها گروهی‌ از سالمندان‌ و روشنفکران‌ تالش‌ شمالی ‌او را می‌شناختند و اشعاری از ایشان‌ را به‌ خاطر داشتند. احمدزاده زندگی سختی را گذراند. در سال‌ ۱۹۳۸ ‌به‌ اتهام‌ دشمن‌ خلق‌ دستگیر و به‌ سیبری‌ تبعید می‌شود و در نهایت در سال ۱۹۴۲ کشته می‌شود. به دلیل اشعار زیبایی که سروده و تاثیری که زبان تالشی داشته لقب پدر شعر تالشی را به او داده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان