دانلود و خرید کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید (خلاصه کتاب) جینا اسمیت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید (خلاصه کتاب) اثر جینا اسمیت

کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید (خلاصه کتاب)

ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید کتابی نوشته دکتر جینا اسمیت درباره دی. ان. ای و فناوری‌های مرتبط با آن است.

درباره کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید

 دی.ان.ای یکی از پیچیده‌ترین و مرموزترین یافته‌های انسان‌ها است که هر چه بیشتر در آن پیشرفت می‌کنند، اطلاعات شگفت‌انگیزتری پیدا می‌کنند. چقدر با این مارپیچ تعیین کننده آشنا هستید؟

می‌دانید که تمام آنچه که امروز هستید و در آینده در فرزندان‌تان از شما باقی می‌ماند را دی.ان.ای مشخص می‌کند؟ در این میکروکتاب مارپیچ ژنوم انسانی را کمی بیشتر و دقیق‌تر بررسی می‌کنیم و می‌بینم که چطور وقتی نقشه ژنتیکی بیشتر انسان‌های کره زمین شبیه به هم است، تفاوت‌هایی بزرگ با هم دارند و در نهایت آیا می‌توانیم با دستکاری ژن‌ها، انسان‌ را شبیه‌سازی کنیم؟

 خواندن کتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 تمامی علاقه‌مندان به زیست‌شناسی و ژنتیک

 درباره جینا اسمیت

دکتر جینا اسمیت، فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی فلوریدا و خبرنگار علوم و فناوری است. او علاوه‌بر بخش خبری ABC، برای ستونی در وبلاگ Inside Silicon Valley هم مطالب ارزشمندی می‌نویسد و یک برنامه هفتگی رادیویی به نام «با جینا اسمیت در کامپیوتر» دارد. او نویسنده چندین کتاب پرفروش نیز بوده است.

 بخشی از میکروکتاب ژنتیک و هرآن‌چه باید در مورد آن بدانید

دی. ان.ای یک شیء است؛ یک مولکول واقعی که فضای فیزیکی را اشغال می‌کند. برای این که بتوانید اندازه این مولکول را تصور کنید، به این حقایق توجه کنید:

بدن انسان به طور کلی ۱۰ سیستم دارد؛ سیستم عصبی، سیستم عضلانی، سیستم اسکلتی، سیستم غدد درونریز، سیستم گوارشی، سیستم تنفسی، سیستم جریان خون، سیستم ایمنی، سیستم تولیدمثل و سیستم دفعی.

هر یک از این سیستم‌ها دارای اندام‌هایی هستند. برای مثال، معده یکی از اندام‌های دستگاه گوارش است و هر اندام از سلول‌ها ساخته شده است. در مرکز هر سلول، هسته قرار دارد. هر هسته سلول، حاوی کروموزوم‌هاست؛ ساختارهای میله‌ای که شبیه به رشته‌های تابیده درهم هستند. همه سلول‌ها (به استثنای سلول‌های تولیدمثل) دارای ۲۳ جفت کروموزوم هستند و هر کروموزوم تقریبا ۲ متر دی. ان.ای دارد که داخل کروموزم، محکم به هم پیچیده‌اند. اگر رشته دی. ان.ای از هم باز شده و صاف شود، شبیه به یک نردبان می‌شود. پایه‌های این نردبان از قند و فسفات و پله‌های آن از ترکیبات مختلفی از چهار باز گوانین (G)، آدونزین (A)، تیمین (T)، و سیتوزین (C) ساخته شده‌اند. این حروف که ابتدای نام نوکلئوتیدها هستند، الفبای دی. ان.ای را تشکیل می‌دهند.

یک ژن، از گروه مشخصی از جفت‌های باز، روی یک مولکول دی. ان.ای تشکیل شده است. هر سلول به طور معمول حدود ۳۰ هزار ژن دارد که روی ۲۳ جفت کروموزم آن، قرار گرفته‌اند

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۳۵٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
۲,۸۸۰
۴۰%
تومان