دانلود و خرید کتاب نبرد پیله‌ی داربن فریدون واحدی پور دهرائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد پیله‌ی داربن اثر فریدون واحدی پور دهرائی

کتاب نبرد پیله‌ی داربن

معرفی کتاب نبرد پیله‌ی داربن

کتاب نبرد پیله‌ی داربن، اثر پژوهشی فریدون واحدی‌پور دهرایی است که به ماجرای شکست قوای روس از گیلانیان؛ ۱۱۸۴ خورشیدی، ۱۲۲۰ قمری، ۱۸۰۵ میلادی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب نبرد پیله‌ی داربن

گیلان به واسطه‌ی قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا، همیشه مورد توجه بوده است. علاوه بر این گیلان دارای محصولات عالی و بی‌شماری است که دوباره سبب برجستگی این ناحیه می‌شود. اما گیلان یک دلیل دیگر برای مورد توجه بودن نیز دارد و آن موقعیت جغرافیایی و استراتژیک گیلان است که باعث شده همیشه دسـتخوش مناقشـات سیاسی و منازعات نظامی ایران با کشورهای دیگر باشد. این موضوع با بررسی کوتاهی در تاریخ معاصر ایران به خوبی نمایان می‌شود. فریدون واحدی‌پور دهرایی در کتاب نبرد پیله‌ی داربن، به بررسی ماجرای شکست قوای روس از گیلانیان؛ ۱۱۸۴ خورشیدی، ۱۲۲۰ قمری، ۱۸۰۵ میلادی پرداخته است. علاوه بر آن، فصلی را نیز به بازتاب این درگیری و پیامدهای آن اختصاص داده است.

کتاب نبرد پیله‌ی داربن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه تاریخ محلی و تاریخ معاصر ایران علاقه دارید، کتاب نبرد پیله‌ی داربن منبعی خوب برای شما است.

بخشی از کتاب نبرد پیله‌ی داربن

پیروزی در نبرد پیله‌ی داربن یک موفقیت شُسته رفته، و یک کامیابی بی‌نقص و کامل بود. روس‌ها به‌خوبی مجهز شده بودند، ولی گیلانیان به شایستگی پیروز شدند. روس‌ها هراسان جنگیدند ولی گیلانی‌ها عالی مبارزه را رهبری کردند، روس‌ها شلیک می‌کردند، اما گیلانی‌ها درست به هدف می‌زدند. یاد و خاطره این نبرد برای گیلانیان غرورآمیز و افتخارآفرین است.

بررسی نبرد مذکور از جنبه دیگری نیز اهمیت دارد ؛ سهم و نقش گیلان را در جنگ‌های ایران و روسیه برجسته می‌سازد. جالب آنکه ثابت می‌کند که گیلانیان در جبهه مربوط به قلمروِ خود و در انجام ماموریت مرتبط با خود، با شایستگی از پس مسئولیت خود برآمدند. 

فهرست

  • یادداشت حوزه هنری گیلان
  • مقدمه
  • گیلان در آستانه جنگ‌های ایران و روسیه
  • جنگ پیله ‌داربن در گیلان
  • بازتاب و پیامد
  • فهرست منابع 
  • نمایه
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵,۴۰۰
تومان